Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiatm serdecznie wszystkich po 3 latach ...:)


Jak w temacie - startuję pomału z baniakiem 200x100x55.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że zdębiałem jeśli chodzi o filtrację...

Bo, niby nie ma problemu, są kubły, pompy, sumpy, ale co ja mam zastosować ? -nie wiem :wink:

Według mnie, najlepszy byłby sump, ale problem polega na tym, że nigdy takowego nie robiłem i nie miałem, i tak po prawdzie nie wiem jak sie do tego zabrać -całe szczęście , że thewald powiedział, że da radę :).

Z drugiej strony mam parę filtów z poprzedniego baniaka(Fluval 405, Eheim2252, Eheimodziadek 2215) i może poprostu z tego da sie coś sklećić ?.

Zapewne niezbędna będzie też jakaś głowica typu "powerhead".

Obawiam się właśnie o cyrkulację wody w baniaku, bo od jedego narożnika do drugiego bedzie jakieś 2m.

Nabyłem sporo wiedzy na temat cyrkulacji na iinnych forach akwa - trochę mnie chłopaki oświecili, ale doświadczenia nie mam, jak bujnąć taką ilość H2O, bo jakby nie było to jest 1100L...


Nie mam też pomysłu czym te "coś" przykryć od góry ?-oświetlenie ma być HQI na listwach WEIPRO.


Czekam na wasze pomysły i sugestje, bo nie od dziś wiem ,że w kupie siła... :wink:


ps.

Przykładowa obsada :


1. Copadichromis borleyi, Aulonocara jacobfreibergi, Sciaenochromis fryeri-max. zarybienie jakies 15-25 szt

2. A może Tanga :evil: -jakoś tak ostatnio sie zauroczyłem

Opublikowano

Majac kubełki, nie wpędzał bym się w dodatkowe koszty.

Jednak jak przy klejeniu nie wywiercisz dziur pod sumpa to nigdy ich już nie zrobisz.

Więc dylemat masz:) ja miałem sumpa i z niego zrezygnowałem na rzecz kubełka (jakoś mniej przy nim roboty)

Co do pomp cyrkulacyjnych mam koralię ale juz widzę że w moim przypadku przydały by się dwie takie.

IMHO 2 mocne cyrkulatory + mechanik da radę ruszyć tym H2O ;)

Fajna obsada.

Opublikowano

Grzesiek ja mam sumpa i nie zamienił bym go na nic innego.Jeśli masz możliwości finansowe to spróbuj z nim podłączenie nie jest takie skąplikowane

Opublikowano

yaro napisał/a


ja miałem sumpa i z niego zrezygnowałem na rzecz kubełka (jakoś mniej przy nim roboty)



podałeś doskonały argument -bo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o robotę :twisted:


Z tymi pompami to też miałem zagwostkę, bo nigdy ich nie stosowałem w swoich baniakach i nawet rozmawialiśmy na GG z sysgone do czego one służą i jak je zastosować? :wink:

Nie wiem poprostu czy je/ją postawić przy tle i niech wywala wodę w stronę przedniej szyby, czy zamocować cyrkulator właśnie z przodu akwa, i niech wywala wodę w stronę komina czy wlotu do kubełka.

Nie za bardzo widzę też usytuowanie takiej pompy, tj. bardziej u góry , czy bardziej przy dnie baniaka ?


Kurczę, oglądałem pompy Tunze i jak widziałem ich działanie to mam wrażenie , że robią straszne prądy, ale może się mylę, bo nie chciałbym mieć "oceanu wzburzonego" :mrgreen: w baniaku, bo ryby nie pokarzą w pełni swojego zachowania.


Ale wywołałem ten temat i może się czegoś dowiem 8)


Malawi napisał/a


Ale jak widać skoro ma kubełki a obsada skromna


obsada jest dopiero w fazie rozważania i wszystko może sie rozbić, ale nie będzie to "przerybiony akwaen" :)

Opublikowano

Doświadczenie z sampem mam zerowe. Odkąd mam akwaria, zawsze są przy nich kubełki. Czytałem Twój temat z ciekawości, bo ciągle chodzi mi po głowie temat akwa 2m. Ciekaw byłem opinii innych. Moja jest podobna do Twojej. Tzn aby było mniej roboty (o czym wspomniał też yaro). Myślę, że ja też zostałbym przy kubełkach, zwłaszcza, że je masz :wink:

Opublikowano

Ja mam sumpa i jestem bardzo zadowolony. Co do cyrkulacji miałem ten sam dylemat co ty co tu kupić by ruszyć tą wodę. Wybrałem najtańszą opcję jaka jest na rynku kupiłem dwie pompy cyrkulacyjne JVP o mocy 12000l/h każda wbrew obawą wcale nie są za mocne do tego zbiornika. Ty masz trochę krótszy zbiornik to może starczyły by 6000l/h.

Opublikowano

myślałeś o FBF? To może być rozsądna alternatywa dla sumpa. W zależności od rozwiązania kwestii filtracji mechanicznej można go podpiąć by-pasem do kubełka albo pod narurowce.


Co do cyrkulatorów to w rzeczywistości prądy przez nie generowane nie są porażająco silne - u mnie samiec reda podpływa do wylotu cyrkulatora 3000l/h na odległość 1-2cm. I nie wygląda przy tym jakby się specjalnie wysilał.

Opublikowano
myślałeś o FBF? To może być rozsądna alternatywa dla sumpa

Akurat pod tym podpisuję się obiema płetwami - to naprawdę świetnie działa.Proste, megawydajne a raz odpalone działa bezobsługowo. Co do sumpa, nie zapominajmy,że największym atutem jest tu wyprowadzenie całego sprzętu z akwarium na zewnątrz!

Opublikowano
Proste, megawydajne a raz odpalone działa bezobsługowo.

z tym zastrzeżeniem że woda która ma być dostarczona do FBF musi być czysta, bo moze niestety szybko być problemem a nie lekiem na całe zło ;)

Ja nie mam jakoś przekonania do FBF, pomimo wielu piewców tego rozwiązania.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.