Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wiem rozumiem o co Tobie chodzi. ale parametry wporzadku mierzylem 2 min temu poczekam jeszcze z tydzien a w tym czasie zamienie Copadichromisy na Maingano bedzie chyba im zdecydowanie lepiej wtedy

Opublikowano


no wlasnie jest. samo ocieranie jest "czyms". to tak jakbys powiedzial : mam ospe ale poza tym jestem zdrowy :wink:


Albo: ogólnie jestem zdrowy, tylko cholesterol mam podwyższony.

A tak na poważnie to wynik NO2<0,3mg/l niewiele mówi. Może jest 0,0mg/l a może 0,3mg/l, a to jest różnica.

Mierzyłeś parametry w trakcie dojrzewania zbiornika? Czy poziom azotynów nie podniósł się po wpuszczeniu ryb?

A może po prostu je przekarmiasz?

Opublikowano
A tak na poważnie to wynik NO2<0,3mg/l niewiele mówi. Może jest 0,0mg/l a może 0,3mg/l, a to jest różnica.



Co ja poradze ze Tetra raczyla zrobic skale od <0,3mg/l a to mowi wiele bo jak by miala 0,3 mg to bym napisal ze =0,3mg/l a pisze <0,3 mg/l czyli jest ponizej 0,3mg/l


Mierzyłeś parametry w trakcie dojrzewania zbiornika? Czy poziom azotynów nie podniósł się po wpuszczeniu ryb?



mierze parametry codziennnie i na poczatku bylo NO2=0,8mgl po 1 dniu spadlo do NO2=0,3 a po 2 dniu NO2<0,3mg/l

poziom NO3 wzrasta z 5mg/l przez 12,5 mg/l a dzis jest 25mg/l


A może po prostu je przekarmiasz?


Karmie je :pn-pt 2x dziennie o 17 i o 21 w weekendy 3 razy dziennie w tym mrozonka lub zywa artemia

Opublikowano


Co ja poradze ze Tetra raczyla zrobic skale od <0,3mg/l a to mowi wiele bo jak by miala 0,3 mg to bym napisal ze =0,3mg/l a pisze <0,3 mg/l czyli jest ponizej 0,3mg/l


mierze parametry codziennnie i na poczatku bylo NO2=0,8mgl po 1 dniu spadlo do NO2=0,3 a po 2 dniu NO2<0,3mg/l

poziom NO3 wzrasta z 5mg/l przez 12,5 mg/l a dzis jest 25mg/l


Karmie je :pn-pt 2x dziennie o 17 i o 21 w weekendy 3 razy dziennie w tym mrozonka lub zywa artemia



1.Ale ta Tetra niedobra. Ewidentnie robi nam na złość :mrgreen:

2.Gratuluje błyskawicznego przebiegu cyklu azotowego.

3.Karmienie dwa, trzy razy dziennie ok, ale w jakich ilościach?

Opublikowano

Jak dla mnie to twoje parametry nie powinny wpływać na ocieranie.

Nieraz powód może być prozaicznie prosty ryby wpuściłeś tydzień temu więc mogą być zestresowane i to jest tego objaw. Z tego co rozumiem to ryby kupiłeś w zoologicznym a tam parametry wody są rzadko dostosowywane do danego biotopu (leją taką samą wodę wszystkim rybom) więc zmiana parametrów na lepsze (biotopowe) może również powodować ocieranie (to jak u człowieka zmiana klimatu :wink: )

Obserwuj sprawdzaj parametry zmień test na NO2 (polecam JBL) powinno się unormować.

Opublikowano
A tak na poważnie to wynik NO2<0,3mg/l niewiele mówi. Może jest 0,0mg/l a może 0,3mg/l, a to jest różnica.



Co ja poradze ze Tetra raczyla zrobic skale od <0,3mg/l a to mowi wiele bo jak by miala 0,3 mg to bym napisal ze =0,3mg/l a pisze <0,3 mg/l czyli jest ponizej 0,3mg/l


Mierzyłeś parametry w trakcie dojrzewania zbiornika? Czy poziom azotynów nie podniósł się po wpuszczeniu ryb?



mierze parametry codziennnie i na poczatku bylo NO2=0,8mgl po 1 dniu spadlo do NO2=0,3 a po 2 dniu NO2<0,3mg/l

poziom NO3 wzrasta z 5mg/l przez 12,5 mg/l a dzis jest 25mg/l


A może po prostu je przekarmiasz?


Karmie je :pn-pt 2x dziennie o 17 i o 21 w weekendy 3 razy dziennie w tym mrozonka lub zywa artemia



to karmienie jest dla mnie dziwne

nic rano?/

tylko wieczorem co cztery h??

zrób dzień postu i obserwuj

rybkom się nic nie stanie a nawet im wyjdzie to na dobre

Opublikowano

ok jutro maja dzien postu. a co do karmienia karmie je tak poniewaz rano o 6 wychodze do pracy to maja jeszcze ciemno wiec nie sypie jedzenia a koncze prace o 17 dlatego tak karmie. cos robie nie tak ?? jak tak to prosze o jakies rady co do karmienia...

Opublikowano

Powiem tak: wychodze do pracy o 7, rybska dostaja jesc ok6.30. Wracam o 18 i ok 18.15 dostaja po raz drugi ama. Co do rannego karmienia-na poczatku mialem problem zeby sie obudzily:-), po kilku dniach o 6.30 czekaja pod tafla na jedzenie. W niedziele glodowka. Karmie dainichi, osi, hikari, nf -zero mrozonek.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.