Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wygląda nawet całkiem interesująco, ale nasuwają mi się trzy pytania. Pierwsze - czy to będzie wyglądało równie ciekawie po pokryciu Cr-em? Jest w tej "skale" bardzo dużo szczególików i nie wiem ile z tego zostanie zachowane po nałożeniu zaprawy. Od strony technicznej chcesz "polewać rzadkim cr'em" tylko pytanie czy ten sposób zda egzamin? Ja właśnie dzisiaj nakładałem pierwszą warstwę na moje tło - pędzlem, i nie wiem jaka musiałaby być konsytencja zarawy żeby można było polewać. Spróbuj, jak dojdziesz do jakiś wniosków to będziemy mądrzejsi :D

Kolejna sprawa - po co robisz to tło? Na pewno w celach estetycznych, ale także by coś ukryć (filtr wew, grzałkę, wlot i wylot kubełka, komin do sumpa itp zależy jakie masz rozwiązania), tutaj Twoja skała sprawdzi się chyba średnio.


Pewnie nikt nie odpowiada, bo nikt nie ma doświadczenia z tego typu rozwiązaniem. Mi bardziej podobają się naturalne kamienie, więc w moim akwarium to one będą nadal główną dekoracją, a tło z CR-u osłuży głównie jako maskownica do osprzętu.

Opublikowano

Pomysł dość ciekawy. Ale nie pionierski :mrgreen: ja już coś takiego robiłem u siebie 8) tzn przy robieniu tła z CR "dobudowałem" do niego kamienie. W akwarium są dwa kamienie sztuczne, 4 prawdziwe. Wszystkie pokryte w ten sam sposób zaprawą. Różnic nie było w kolorze. Teraz i tak wszystko tak zarosło, że nawet nie widać oryginalnego koloru tła.


Natomiast nie podoba mi się sam wzór tego, co zrobiłeś, bo jak napisał Greghor za dużo jest szczególików. Za drobne to wyszło, jak kupka usypanego żwirku. Ale to już tylko kwestia gustu.


Jeszcze co do polewania kamienia zaprawą - ja bym polecał faktycznie zrobić rzadką zaprawę, ale nakładać pędzlem. Bo lekkim przeschnięciu pierwszej warstwy będziesz widział, gdzie zaprawa nie doszła i będziesz mógł to poprawić :wink:

Opublikowano

a ja mam tylko jedno pytanie co z wypornoscia ... bo w tla ludzie wklejaja kamienie, przyklejaja je do tylnej szyby, wciskaja pod poprzeczke

A tu nie widze wklejonych kamulcy, pod poprzeczke tez nie wsadzisz, czy podklejenie do dna starczy???

Opublikowano

Jedyny problem to wyporność.

Ceresit na pewno nie załatwi tej sprawy.

Samo połączenie pianki ze styropianem powinno być solidne (ja używałem dodatkowo wykałaczek)

główna dekoracja zapewne ma stelaż puszczony pod styropianem.

Powinieneś już jeden element (np. dodatkowy , zbędny w baniaku)

poddać testom w wannie.


Życzę powodzenia , bo zapowiada się bardzo ciekawie.

Opublikowano

Myślę , że " ..ewentualnie styro skleję z płytą granitową 2cm" Cię nie minie...

Dla tego łączenie pianki/styropianu powinno być solidne (np. wykałaczki itp.)

By nie okazało się , że granit/styropian (podstawa) pozostanie na miejscu a

"skałka" popłynie...

Opublikowano

Koniecznie! Poświęć trochę czasu na testy w wannie, ja bardzo się zdziwiłem jak pływalny potrafi być styropian nawet solidnie opancerzony.Lepiej niech ta konstukcja tonie.

Opublikowano

A dlaczego chcesz się bawić z jakimiś próbami wypornościowymi? nie lepiej po prostu przykleić tło do szyby. Jak tak zrobiłem i rewelacyjnie mi się trzyma.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.