Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie chcę się tu czepiać ale do takich pytań jak nie zdecydowanie służy np. galeria dział sprzęt. Tutaj w dziale DIY umieszczamy tylko gotowe projekty. Trochę przesadzasz z tymi zdjęciami to twój baniak i tobie ma się podobać rozmieszczenie kamieni.

Opublikowano

Tak jak napisał szulo - do dopracowywania aranżacji służy gala. Poza tym inaczej to wygląda w baniaku, po zalaniu, przy docelowym oświetleniu a inaczej tak jak to przedstawiłeś.

IMHO - tło i kamienie które chcesz zastosować mają się do siebie jak czerwony kapturek do muminka :) mi się nie podoba :|

Opublikowano

A ja mam pytanie natury technicznej - ile waży takie tło i jaka jest odległość od tylnej ściany akwarium , a końcem tła?


Zastanawiam się nad takim tłem, gdyż ładnie ukrywa filtry, jednak obawiam się, że znacznie ogranicza przestrzeń dla rybek.

Opublikowano
A ja mam pytanie natury technicznej - ile waży takie tło i jaka jest odległość od tylnej ściany akwarium , a końcem tła?


Zastanawiam się nad takim tłem, gdyż ładnie ukrywa filtry, jednak obawiam się, że znacznie ogranicza przestrzeń dla rybek.



Grubości takiego tła są różne wszystko zależy od inwencji twórczej wykonującego takie tło. Waga jest znikoma styropian i pianka dużo nie ważą. A to ze znacznie ogranicza przestrzeń w baniaku to zależy od grubości zastosowanego styropianu i ilości pianki. Ja do swojego tła zastosowałem styropian 2 cm po nałożeniu pianki i CR w najgrubszym miejscu mam około 8-10cm.

Opublikowano

Nie znacznie, ale tyle miejsca ile zaplanujesz poswiec. Nalezy tez pamietac, ze takie tlo stanowi tez jakies kryjowki dla ryb, wiec nie sa to tylko atrapy cieszace oko akwarysty.No i oczywiscie doskonala okazja zeby schowac wyloty filtrow,grzalki itp wiec cos za cos.

Wagą bym sie nie przejmowal, mam nawet wrazenie ze styropianowe tla sa trudno zatapialne :/

Opublikowano
Nie znacznie, ale tyle miejsca ile zaplanujesz poswiec. Nalezy tez pamietac, ze takie tlo stanowi tez jakies kryjowki dla ryb, wiec nie sa to tylko atrapy cieszace oko akwarysty.No i oczywiscie doskonala okazja zeby schowac wyloty filtrow,grzalki itp wiec cos za cos.

Wagą bym sie nie przejmowal, mam nawet wrazenie ze styropianowe tla sa trudno zatapialne :/



Trudno zatapialne są i to bardzo dlatego też by zwiększyć wagę takiego tła pokrywa się je kilkoma warstwami CR co i tak do końca nie rozwiązuje problemu zatapialności. inaczej mówiąc jak chcesz by ci tło nie wypłynęło po prostu je przyklej do tylnej szyby.

Opublikowano

Już sam nie wiem, coraz bardziej chodzi mi po głowie żeby zamalować czarnym matowym sprayem tylną i boczne szyby i dać sobie spokój z tym tłem bo nie mogę dopasować kamieni żeby mi wszystko ze sobą grało ;/ Sproboje jeszcze z bardziej płaskimi kamieniami a jak nie będzie to dalej do mnie przemawiało to czarny spray i dwa większe kamulce po bokach i kilka mniejszych, cos w stylu Demason's rock w galerii...

Tylko troche szkoda kasy i robuty włożonej w to przeklęte tło ;/

Opublikowano

Może jednak zostane przy tym tle, płaskie łupki prezentują się troche lepiej... przynajmniej tak mi sie wydaje... prosze doradźcie coś, dopiero zaczynam moją przygode z malawi i chciałbym zeby mój zbiornik był w choc malym stopniu tak piekny jak niektóre z waszych ;/


Wiem że to nie ten dział, chce już zamkną ten temat, prosze tylko o ostatnie podpowiedzi... czy dobrze to wygląda? Ewentualnie co zmienic?

post-9034-14695712226205_thumb.jpg

post-9034-14695712227121_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.