Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Jako, że jestem początkujący proszę o radę mam akwa 150x50x50, 2 filtry (zew Eheim 2228 i wew Atman 203, grzałka atman 300W) troszkę się już naczytałem o gatunkach ale nie spotkałme jeszcze obsady typu:

- Melanochromis cyaneorhabdos - maingano - 1 szt (samica lub samiec)

- Labidochromis caeruleus "yellow" - (1 samiec + 4 samice)

- Cynotilapia afra (axelrodi) - 5 szt (1 samiec + 4 samice)

- Pseudotropheus saulosi - 5 szt (1 samiec + 4 samice)


Czy taki zestaw mógłby być i czy ilość rybek na taki baniak jest w miare odpowiednia, wydaje mi się prócz mięsożernego yellow'a, że nie jest źle ale może się myle (nie popadając w paranoje z mega odpowiednią dietą dla każdego gatunku, bo szczerze nigdy nie będzie idealna można sobie tak mi się wydaje poradzić). O afrze czytałem różne opinie jedni piszą, że jest bardzo agresywna inni że średnio, a jeszcze inni, że ryby chodowane w niewoli nie posiadają już takiego instynktu jak z odłowu i można je mieszać więc już sam nie wiem :). Natomiast Maingo - średnio agresywna jeśli będe posiadał 1 szt śmiało moge trzymać. Natomiast nie wiem jak poradzi sobie łagodny saulosi ? Proszę o wasze opinie.


pzdr. i z góry dzięki.

Opublikowano

Ps. Saulosi i Cynotilapia afra moze byc ciezko. Z tego co czytałem to cięzko im się dogadać :)

Poza tym j.w. maingo to chyba w jakims stadku a nie jeden osobnik - troche dziwnie.

Do 150cm długości ja bym wziął Acei - b. ładna rybka.

Napisze ci jaka ja mam planowana obsade do takiego zbiornika jak ty:


Pseudotropheus socolofi

Pseudotropheus sp. "Acei"

Pseudotropheus Elongatus Chailosi

Pseudotropheus saulosi


Tez prosze przy okazji o komentarze czy taka obsada jest do zaakceptowania.

Opublikowano

Myślałem o jednej sztuce Maingano bo obawiam się, że 2 haremy agresorów to za dużo ale jeśli uważacie, że w niczym to nie przeszkadza no i ilość rybek też odpowiednia to można zrobic również Maingano (1 samiec + 4 samice) no ale czekam na opinie.

Opublikowano

Zadziwił mnie ten pomysł. Pojedyńcza ryba z gatunku którego trzyma się w haremach.. to jakbyś chciał mieć stado razbor + jednego neonka ;p Nawet nie wiem czy ten pojedyńczy melanochromios się normalnie wybarwi w takim układzie. Stadko albo wcale..

Opublikowano

a może Chilumba-tank?


Labeotropheus trewavasae chilumba

Maylandia zebra chilumba

Pseudotropheus tropheops chilumba


Od niedawna chodzi mi taka obsada po głowie, ale mam już ryby do 375 i na razie ostanę przy swoim. Nie wiem tylko, że to nie zbyt charakterny zestaw na 375 litrów...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja miałem Afry Cobwe i Soulosi w haremach 2+4 i spokojnie się dogadywały w 375l zbiorniku. Nigdy nie dochodziło do poważniejszych starć. Prócz tego Elongatusy NeoSpoty i Sp.Hongi. Przez 3 lata rybki żyły w harmonii i "względnej" zgodzie. Niestety sprzedałem całe stadko. Teraz znów myślę o powrocie do "malawki".

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Obsada już się uzbierała w postaci następującej

- Melanochromis cyaneorhabdos - maingano - 4 szt (1 samiec ok 5 cm i mam nadzieje 3 młode samice)

- Labidochromis caeruleus "yellow" - 5 szt (chyba wszystkie samice bo mają tylko czarną płętwę grzbietową)

- Cynotilapia afra (axelrodi) - 2 szt (1 samiec + 1 samica)

- Ps. Socolofi - 1 szt (1 samiec miała być afra ale pomyliło mi się bo są podobne zostanie wymieniony na afre)

- Red Red - 1 szt (chyba go wymienie na afre)


Wiem, że troszkę się namieszało z socolofi i red red ale będzie trzeba to wymienić aczkolwiek już żyją w moim akwa 2 miesiące i nie ma żadnych bujek przyjaźnią się z całą resztą. Problem stanowią yellow'ki bo duży maingano strasznie je przegania jakoś ich nie lubi nie wiem czemu ?

Opublikowano

...bo te ryby generalnie się wszystkie nie lubią, wiesz? Sukces w trzymaniu pyszvczakó polega na tym, by nie dać im za dużo pretekstów, by to "nielubienie" nie przerodziło się w nadmierną agresję.

Wymień tego redreda i socolofi i obsada może być. Czwartego gatunku bym nie dawał.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.