Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A' propos CHIPOKAE...


The unchallenged king of the tank. A clear case of a hyperdominant species M.chipokae justifies its reputation as - perhaps - the most aggressive of the mbunas. A beautiful fish with light blue horizontal stripes running along its body and a yellow edged tail. The female closely resembles the M.auratus female the only difference being the absence of the white stripes along the black ones. Females of this species are very prolific, sometimes spawning every month. The existence of a second male in tanks smaller than 180 cm is not recommended. The fish is a real killer, very territorial and intolerant of its own species. When spawning it becomes ferocious and may kill any fish that challenges it. Even very aggressive species like Ps. lombardoi and M. auratus have a very hard time in these occasions. :D


takich kilka zdanek wygooglowałem :D chyba harmonię w moim akwa by rybcia zakłociła.. Chociaz jeden samiec na 200cm?? Rybka fajna, ładna... Taki baby face killer :mrgreen:

Opublikowano

tak, ale ciapek jest jedną z bardziej niedocenianych ryb z malawi. W zbiorniku możesz go trzymać jako eliminatora narybku a rozmiarowo jest bardzo "reprezentacyjny".


Red redy średnio...
red z kolei jest najbardziej niedocenianą rybą malawi :mrgreen: Bardzo łatwo się adaptuje do nowych warunków (zarówno jeżeli chodzi o parametry wody jak i żywienie) a dobrze dobrany harem zapewnia pełnie zachowań typowych dla mbuna. Jeżeli zwykły nie jest dostatecznie "cyniarski" dla Ciebie to spraw sobie haremik OB albo senga.
Opublikowano

Dobra, zapadła decyzja! No prawie... ostatnia niewiadoma...


W akwa będą pływać na bank 2+5/6 acei oraz taka sama ilośc saulosi.

Chcę dodać jeszcze dwa gatunki non mbuna. Chciałbym prosić o pomoc w ich wyborze i obsadzie ilościowej - 1x3 czy może po 2x3 można by dać z obu gatunków. Jakie rybcie polecacie do Saulosków i Acei, kolorystycznie i żeby było ok pod względem zachowania, karmienia? borleyi kadango, calico, maleri maleri, fryeri czy może coś innego?? Licze na fachowców..

Dzięki

pozdrawiam, Michał

Opublikowano

Pod względem pokarmu już nie będzie idealnie bo wybrałeś wszystkożerców ;). Dlatego dałbym non mbune też z tego sektora żywieniowego. Pierwszą z ryb która od razu mi się nasuwa jest Protomelas sp. steveni taiwan drugą gównozjad Otopharynx lithobates. Układ z pięknymi rybami których dieta nie musiałaby być kompromisem. Próbowałbym 2x4 ale jeśli będzie za ostro ( a pewno po jakimś czasie będzie ;) ) dałbym 1x3.

Opublikowano

Othoparynxy , w układzie 1+3 -4.

Drugi samiec raczej się nie wybarwi , a ganiany będzie okropnie.

Niby baniak duży , a jednak dla tych ryb trochę za mały do obsady wielosamcowej.

Opublikowano

Dzięki za rady. Skłaniam się ku radzie harisimiego z dokoptowaniem Protomelasa s.taiwan, litobates mi nie pasuje zbytnio.. Jakąś Aulonke wrzuce, tak czy tak w układzie 1+3... Cały czas otwarty na sugestie jestem :wink:

Opublikowano

Jeśli decydujesz sie na Aulonki to kup "sztuczne" A. sp calico są wytrzymalsze i łatwiej zniosą dietę dla ryb wszystkożernych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.