Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A' propos CHIPOKAE...


The unchallenged king of the tank. A clear case of a hyperdominant species M.chipokae justifies its reputation as - perhaps - the most aggressive of the mbunas. A beautiful fish with light blue horizontal stripes running along its body and a yellow edged tail. The female closely resembles the M.auratus female the only difference being the absence of the white stripes along the black ones. Females of this species are very prolific, sometimes spawning every month. The existence of a second male in tanks smaller than 180 cm is not recommended. The fish is a real killer, very territorial and intolerant of its own species. When spawning it becomes ferocious and may kill any fish that challenges it. Even very aggressive species like Ps. lombardoi and M. auratus have a very hard time in these occasions. :D


takich kilka zdanek wygooglowałem :D chyba harmonię w moim akwa by rybcia zakłociła.. Chociaz jeden samiec na 200cm?? Rybka fajna, ładna... Taki baby face killer :mrgreen:

Opublikowano

tak, ale ciapek jest jedną z bardziej niedocenianych ryb z malawi. W zbiorniku możesz go trzymać jako eliminatora narybku a rozmiarowo jest bardzo "reprezentacyjny".


Red redy średnio...
red z kolei jest najbardziej niedocenianą rybą malawi :mrgreen: Bardzo łatwo się adaptuje do nowych warunków (zarówno jeżeli chodzi o parametry wody jak i żywienie) a dobrze dobrany harem zapewnia pełnie zachowań typowych dla mbuna. Jeżeli zwykły nie jest dostatecznie "cyniarski" dla Ciebie to spraw sobie haremik OB albo senga.
Opublikowano

Dobra, zapadła decyzja! No prawie... ostatnia niewiadoma...


W akwa będą pływać na bank 2+5/6 acei oraz taka sama ilośc saulosi.

Chcę dodać jeszcze dwa gatunki non mbuna. Chciałbym prosić o pomoc w ich wyborze i obsadzie ilościowej - 1x3 czy może po 2x3 można by dać z obu gatunków. Jakie rybcie polecacie do Saulosków i Acei, kolorystycznie i żeby było ok pod względem zachowania, karmienia? borleyi kadango, calico, maleri maleri, fryeri czy może coś innego?? Licze na fachowców..

Dzięki

pozdrawiam, Michał

Opublikowano

Pod względem pokarmu już nie będzie idealnie bo wybrałeś wszystkożerców ;). Dlatego dałbym non mbune też z tego sektora żywieniowego. Pierwszą z ryb która od razu mi się nasuwa jest Protomelas sp. steveni taiwan drugą gównozjad Otopharynx lithobates. Układ z pięknymi rybami których dieta nie musiałaby być kompromisem. Próbowałbym 2x4 ale jeśli będzie za ostro ( a pewno po jakimś czasie będzie ;) ) dałbym 1x3.

Opublikowano

Othoparynxy , w układzie 1+3 -4.

Drugi samiec raczej się nie wybarwi , a ganiany będzie okropnie.

Niby baniak duży , a jednak dla tych ryb trochę za mały do obsady wielosamcowej.

Opublikowano

Dzięki za rady. Skłaniam się ku radzie harisimiego z dokoptowaniem Protomelasa s.taiwan, litobates mi nie pasuje zbytnio.. Jakąś Aulonke wrzuce, tak czy tak w układzie 1+3... Cały czas otwarty na sugestie jestem :wink:

Opublikowano

Jeśli decydujesz sie na Aulonki to kup "sztuczne" A. sp calico są wytrzymalsze i łatwiej zniosą dietę dla ryb wszystkożernych

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.