Skocz do zawartości

akwa 140 i 240l


Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie posiadam akwa 140l (80x35x50) a w nim 4 x yellow i 4 x saulosi. (Niezbyt trafny wybór, wiem. Na szczęście rybki są jeszcze nie duże). W najblizszym czasie zamierzam postawić drugi baniaczek 240l (120x40x50). Prośba do Was- jak rozsądnie dobrać obsadę? Oba gatunki chciałabym zostawić.


Wstępnie pomysł jest taki żeby saulosi zostawić w 140l a yellow przerzucić do 240l, z tym że w 240 chciałabym mieć więcej niż jeden gatunek. Co by to mogło być i w jakich ilościach?


Podoba mi się afra cobwe, maingano, sprengerae-(można je dorzucić do 140 z saulosi? czy lepiej nie robić tłoku i zostawić jeden gatunek?). Ewentualnie jakie inne towarzystwo dla yellow do 240l?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 140l wpuść metriaclima livingstonii


a saulosi nie da rady? powiedzmy 1+4 .... no bo 2+ 6 (x) to już pewnie przegięcie, nie? akwa krótkie ale za to nie ma tła wew. wiec wychodzi na to samo jakby to była 40 :P (o ile 5cm rzeczywiście robi różnice :) )


jeśli chodzi o 240l nie ukrywam, że najbardziej zależy mi na afrze

w jednym z wątków na forum widziałam zestawienie afra, maingano i yellow, ale może nie doczytałam, czy takie połączenie się nie sprawdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zostaw w 140l saulosi 1+4 ewentualnie 3+7,a do 240l wpuść np.:


Cynotilapia Afra cobwe

Yellowka



i pewnie tak trzeba będzie zrobić, ale może jeszcze jakieś propozycje?


czy każdy początkujący akwarysta chce mieć maksymalnie dużo gatunków (niezależnie czy zbiornik jest wystarczająco duży czy nie) żeby było kolorowo, ciekawiej (jak zwał tak zwał), czy tylko ja mam takie zapędy? :P

oczytałam się już z forum, teoretycznie wiem co można a czego się wystrzegać, ale przyznaję, czasem pojawia się taka myśl "eee może oni przesadzają i wcale nie będzie tak źle" wybijcie mi to z głowy :P


ewentualnie afra i yellow w jakich proporcjach? zakładając, że yellow trochę podrośnie nim akwa ruszy, można wrzucić młode afry czy lepiej żeby były powiedzmy rozmiarów caeruleusa?

i na pewno nie da się trzeciego gatunku? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 240l mogą być 3 gatunki, jednak pamiętać należy że powinny być to spokojne ryby (oczywiście jeśli mozna o jakichkolwiek pysiach tak mówić ), jednak połączenie afry z yelowkiem jakoś mnie mało przekonuje, są to ryby o różnych temperamentach i yelowek nie będzie nigdy tak pięknie wygladał jak by mógł.

Poza tym często u nowicjuszy zauważałem, zniechęcenie do afr gdy juz je troszkę mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Poza tym często u nowicjuszy zauważałem, zniechęcenie do afr gdy juz je troszkę mieli.

Nie wiem, czy mnie konkretnie miałeś na myśli, ale ja rzeczywiście zniechęciłem się do arf, konkretnie "Red Top Likoma" po jakimś czasie. Tyle tylko, że bezśrednim powodem nie była afra jako gatunek, a te konkretne afry które zakupiłem od prywatnego "hodoffcy", zresztą "sympatyka" naszego Klubu. Niestety choc miałybyc one siódmym cudem świata, okazało się, że zatrzymały się na wzroście 5-6 cm, samce były poszarzałe, z krótkimi płetwami itd. Myślę, że gdybym nie popełnił błędu nowicjusza i zakupił ryby z dobrego źródła niekoniecznie tak musiało byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o akwa 140l to możesz zostawić tam Saulosi, chociaż ja 80cm zbiorników nie uważam za odpowiednie dla pyszczaków. Ale nie zmieniajmy tematu :mrgreen:


Do 240l dałbym mimo wszystko Caeruleusa i Afrę. Osobiście takie połączenie mam i jest ok. Ale oczy musisz mieć... chociaż u mnie jest spokój. Przewagę mam Caeruleusów, choć u Afry widzę już drugiego samca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.