Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tylko jak bedzie wygladac kubeł koło akwa. wystarczy kaskada i wewneczny :D

Nie opowiada bzdur, bo ktoś to potem czyta takie głupoty będzie wcielał w życie. Jaka by musiała być kaskada, żeby weszło do niej tyle wkładu bio, co do wspomnianego kubła? no i jak by wtedy wyglądała :wink:

Opublikowano

tak jak i kubełek :), tylko tak dużych kaskad nie widziałem.

ale jeżeli przedmówca uważa że niewielka kaskada spełni w 100% rolę biologa -to raczej bardzo się myli.

Opublikowano

skoro tak

tylko jak bedzie wygladac kubeł koło akwa. wystarczy kaskada i wewneczny :D

Nie opowiada bzdur, bo ktoś to potem czyta takie głupoty będzie wcielał w życie. Jaka by musiała być kaskada, żeby weszło do niej tyle wkładu bio, co do wspomnianego kubła? no i jak by wtedy wyglądała :wink:




skoro tak podchodzisz do tematu to lepiej postawic filtr przelewowy bo do kubla nie wsadzisz tyle wkladu co do porzadnego przelewowego!!! lub zrobic sump bo jak otwory wywierci w bocznej lub tylnej scianie akwa to nie bedzie robil nic z blatem :)

bzdur nie opowiadam!!! zapraszam z testami pokaze akwa mojej dziewczyny 112L kaskada i wewnecznym z saulosi akwa ma dwa lata i wszystko gra :)


coraz czesciej widze na tym forum przesadzanie co do np. co do filtracji bo nie wspone o wielkosci akwa!!!!

znajomy ma 112 z pyszczakami od czterech lat ma wewnecznym szuta z duza gabka i tez wszystko gra ryby zdrowe.

nie przesadzajcie to jest tylko 112L w kotrym ma plywac 5szt ryb!!!!

Opublikowano
Do twojego akwa polecam model e 900 (będzie zapas), który jest dedykowany do akwa od 90l. Kubłek ma już wbudowany prefiltr


Ja tylko gwoli ścisłości. Posiadam ten kubełek JBLa i nijak nie widziałem wbudowanego prefiltra. Chociaż ja kupowałem go prawie dwa miesiące temu, więc teraz coś się mogło zmienić. Dokupiłem gąbkę od Fana2 i nawet udało mi się zmieścić wlocik za tłem.

Opublikowano

po co inwestować 200-ileś zł w kubeł i stawiać go w kuchni na blacie obok akwa??

nie łatwiej (i taniej) wrzucić do akwa jakąś mini pompkę, której zadaniem będzie pompowanie wody do szafki nad akwa (o ile taka jest nad), w której może znajdować się albo otwarte akwa z graitacyjnym spływem w dół (otwór lub przelew - koszt zbiorniczka max 20zł) lub zespół dwóch narurowych z wkładami sznurkowymi (koszt 60pln)

i tyle

jakby pompką był np atman 203 to przy tych narurowcach obeszłoby się bez drugiego wewnętrznego - wszystko byłoby ukryte - biologia i mechaniczny w szafce nad... przepływ regulowany zaworem... wymieniany jeden wkład co 2 tyg (koszt 4zł) drugi co 6 miesięcy i gra gitara


po co przepłacać?? :wink:

Opublikowano
Ja tylko gwoli ścisłości. Posiadam ten kubełek JBLa i nijak nie widziałem wbudowanego prefiltra.

W górnym koszyku są dwie gąbki po bokach przez które najpierw przepływa woda - to jest prefiltr. Ułatwieniem jest to że gąbki są na widoku i nie trzeba wyciągać wszystkich koszyków do czyszczenia okresowego prefiltrów.

http://www.jbl.de/factmanager/frame_page.php?action=show&PageMode=2&IdType=2&Id=611&linklabel=CristalProfi+e1500

Opublikowano
po co inwestować 200-ileś zł w kubeł i stawiać go w kuchni na blacie obok akwa??

nie łatwiej (i taniej) wrzucić do akwa jakąś mini pompkę, której zadaniem będzie pompowanie wody do szafki nad akwa (o ile taka jest nad), w której może znajdować się albo otwarte akwa z graitacyjnym spływem w dół (otwór lub przelew - koszt zbiorniczka max 20zł) lub zespół dwóch narurowych z wkładami sznurkowymi (koszt 60pln)

i tyle

jakby pompką był np atman 203 to przy tych narurowcach obeszłoby się bez drugiego wewnętrznego - wszystko byłoby ukryte - biologia i mechaniczny w szafce nad... przepływ regulowany zaworem... wymieniany jeden wkład co 2 tyg (koszt 4zł) drugi co 6 miesięcy i gra gitara


po co przepłacać?? :wink:




dobry pomysl :):D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.