Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szybka kalkulacja:

20W x 24h/dobę = 173kWh

z tego co pamiętam, to w Warszawie 1kWh kosztuje 35gr

czyli 173 x 0,35 = 60 PLN ( 5pln/miesiąc)


koszty 13W pompy wyniosą odpowiednio 40PLN (3,33 PLN / miesiąc) a 8W 24PLN ( 2PLN/miesiac).

Moim zdaniem różnice są na tyle małe, że nie warto sobie nimi zawracać głowy.

A jeśli chcesz zaoszczędzić, to wyłączaj na noc wszystkie urządzenia, które masz w trybie standby - np. telewizor.

Zdziwilbys sie, ale taki telewizor potrafi pobierac właśnie ok. 8W w trybie czuwania - miło co?

Przejrzyj dokumentację, taka informacja powinna być tam zamieszczona.

Opublikowano
szybka kalkulacja:

20W x 24h/dobę = 173kWh

z tego co pamiętam, to w Warszawie 1kWh kosztuje 35gr

czyli 173 x 0,35 = 60 PLN ( 5pln/miesiąc)





możesz bardziej uszczególnic te wyliczenia, bo z tego co napisałeś wcale takie wartosci nie wynikają (nie mówię, że tak nie jest, brakuje tylko danych). Nie znam się na tym a chciałbym w razie dyskusji dysponowac pewnym argumentem.


No to kubełek nad czy obok? Nad będzie dokładnie wysokoś 135 cm. A jaki filtr wew. do tego mini kani?

Opublikowano

jeżeli możesz to obok, jeżeli nad to musisz pomyśleć nad udoskonaleniem kubełka :)

sam kubełek nie będzie w stanie zaciągać Ci wody w górę.

Opublikowano
szybka kalkulacja:

20W x 24h/dobę = 173kWh

z tego co pamiętam, to w Warszawie 1kWh kosztuje 35gr

czyli 173 x 0,35 = 60 PLN ( 5pln/miesiąc)





możesz bardziej uszczególnic te wyliczenia, bo z tego co napisałeś wcale takie wartosci nie wynikają (nie mówię, że tak nie jest, brakuje tylko danych). Nie znam się na tym a chciałbym w razie dyskusji dysponowac pewnym argumentem.


No to kubełek nad czy obok? Nad będzie dokładnie wysokoś 135 cm. A jaki filtr wew. do tego mini kani?



Sys Ci to wyjasnil najprosciej jak tylko mozna wyjasnic:)

Filtr wcyaga 20Wx 24h, czyli 480 W. Ten filterek dzyn w dzyn pociagnei Ci 480W, zatem 480 x 31dni daje nam 14880W, czyli okolo 15kWh , skoro jedna godzina kosztuje 0.35zl, zatem 15x0.35 daje 5zl25gr miesiecznie.

Opublikowano

20W x 24h/dobę = 173kWh



możesz bardziej uszczególnic te wyliczenia,


Sorry, zabrakło informacji, że 173kWh to zużycie prądu w ciągu roku. W obliczeniach nie uwzględniłem opłaty stałej za przesył, bo i tak musisz ją płacić.

Opublikowano

0,35gr za 1 kWh !!!!!! ja chcę się tam przeprowadzić!!!! TAKA TANIOCHA!!!!! :D:wink:


......a tak poważnie, to 1 kWh wraz z przesyłem kosztuje około 0,50gr. (sprawdźcie rachunki, a jak ich nie płacicie to zapytajcie rodziców :wink: )


ale obliczenia co do zużycia są dobre, czyli dla przypomnienia:

filtr o mocy 20W pracuje przez 720 godzin miesięcznie (30 dni) , iloczyn mocy oraz godzin (20 x 720) daje nam wynik w Wh (watogodzina) równy 14400 Wh, następnie dzielimy wynik iloczynu godzin i mocy przez 1000 (kilo) 14400 / 1000 i mamy wynik w kWh (kilowatogodzina) równy 14,4 kWh. Wynik przedstawia miesięczne zużycie energii równe 14,4 kWh, teraz mnożymy to przez cenę jednej kWh i mamy wynik w złotówkach - 14,4 kWh x 0,50gr = 7,2zł miesięcznie....taniocha :wink:

U mnie 132W non-stop pracuje w akwa (nie liczę dodatkowych 72W oświetlenia w ciągu dnia dnia oraz grzałki 300W włączającej się co jakiś czas).

Tak że widzisz, że 20W to nic.


P.S. - Sysgone, co ty masz za telewizor? 8W !!!!!, coś kręcisz :wink:

Opublikowano

Dzięki za wyliczenia, a wracając do tematu: jaki filtr wew./mech. do 112? Wiem, że jest kilka wątków na forum ale są one z przed kilkunastu tygodni, więc może coś przez ten czas się zmieniło. Pozdr.

Opublikowano

Uważasz, że producenci wypuścili w międzyczasie kilka super-hiper wydajnych filtrów do 112l? :lol:

Poczytaj jednak forum i bazuj na opisanych modelach.

Opublikowano
Akurat tą wartość wyczytałem z teściowego LCD 26'' Samsunga.



....LCD......technologia łe-fuj.......ale dla teściowej może być :wink: ...plazma rules...




wracając do filtra; zaczynając od najlepszego w/g mnie to:

- http://www.allegro.pl/item488317351_ehe ... atisy.html

- http://www.allegro.pl/item503292694_wei ... arium.html

- http://www.allegro.pl/item503724258_atm ... ratis.html + gąbka


którykolwiek kupisz , będzie ok.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.