Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam pytanie z jakich katowników czy teowników czy profili metalowych zrobic stelaż do akwa 160/50/60. zlezy mi tez na tym by pod tym akwa weszło mi akwarium 120cm długie ??

Opublikowano

ja mam zrobiony z 3x3cm, scianka 2mm. Profil zamknięty. poprzeczki co 50cm. Przy takim materiale możesz położyć na stelażu ze cztery maluchy i nic się nie ma prawa stać :wink:

Opublikowano

ale mam jeszcze pytanie czy moze byc tak ze pod to akwa bedzie włożone akwa o długości 120cm czyli z przodu nie było by na długości 120cm poprzeczek z przodu bo z tył bym włożył czy to wytrzyma

Opublikowano

ale włożone jak??

jako dekoracyjne, czy sump?


bo sumpa możesz włożyć od boku wzdłuż i nie ma potrzeby ryzykowania z brakiem poprzeczki pionowej na tak długim odcinku...

przecież sumpa nie wyciągasz, a nawet gdy musisz, to odkręcasz ściankę boczną i "woala" :wink:

Opublikowano

Na nanoreef widziałem stelaż, gdzie odległość między podporami wynosiłą ok. 120 cm. Lecz stelaż był zrobiony z profili 20x50 mm i pod akwarium o szerokości 50 cm było umieszczonych 6 takich profili co 10 cm. Postawionych na krótszych bokach

Opublikowano

co myslicie? czy taki stelaz wytrzyma? orietuje sie kots moze jakies sa koszty (materiał) do zobienia go


szafkastelwp8.th.png


lub myslałem jeszcze nad szafka z płyty oczywiscie 1,8 podwójne płyty na poprzeczkach i na dole a górny blat z 1 płyty 1,8 plus na to blat kuchenny. z tym że tu bym zrobił miejce na akwa 100cm


szafkaplytafa6.th.png


do gory stoi akwa 160/50/60 480l a na dole na steleżu miało by stanac 110/50/45 247L a szafce 100/50/45 225L

Opublikowano

co do stelaża - wytrzyma w zależności jakie profile użyjesz:) powiedz jakie planujesz. (ja bym dał dwuteowniki 100 i wszystko by sie na tym postawiło:)

co do szafki - może i wytrzyma, ale ja bałbym się zostawiać taką długość bez podpory... z drugiej strony to tylko metr a nie 2 nie?

Opublikowano

myslałem o takich katownikach 3cm na 3cm.

myslałem jeszcze nad tym ze przy tej z plyty z przodu gdzie nie bedzie podpory włożyć pod blatem jakis katownik by wzmocnic. zaznaczyłem czerwona linia



szafkaplytamn3.th.png

Opublikowano

jeśli chodzi o kątownik do wzmocnienia konstrukcji szafki - to ja osobiście dałbym go na całej długości jak już...

mimo, że mam akwa na szafce drewnianej, chyba przyszłościowo wolałbym stawiać na stelażu. I tak rozwiązać projekt, żeby można było go rozbudowywać.

co się tyczy kątowników - na moje bez problemu wytrzymają.. ale inni mają większe doświadczenie w budowie konstrukcji spawanych. teoretyzując - osobiście użyłbym profili zamkniętych 30 x 30 x 2 /3


ps. na Twoim miejscu jeśli zdecydowałbym się na stelaż to stawiałbym 200 x 60 x 50...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.