Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś wie jak ten filtr cyrkuluje wodę.

Chodzi mi o to czy wodę zasysa górą czy dołem.

Gdzieś wyczytałem że dołem ale w takim razie po co mu na górze gąbki może powinny być na dole i stanowić pewnego rodzaju prefiltr. Dostałem go za darmo i zastanawiam się czy dobrze to wszystko jest ułożone.

Opublikowano

To dobry filtr, lecz jego konstrukcja jest troszkę kłopotliwa przy czyszczeniu, no ale to biolog więc żadko będzie czyszczony. Proponuję na rurce ssącej dać prefiltr z gąbki z jakiejś głowicy i do kubełka wsypać na maxa ceramiki np. Aquaela Biocera i masz biologa jak marzenie. Jak się nie mylę to ma pojemności 6L a ceramiki wejdzie jakieś 4-5L. Taka powierzchnia wkładu i przepływ jaki oferuje filtr "zabezpieczy" biologię nawet w 300 L malawi (nieprzerybione).

Opublikowano

Filtr jest bardzo przyzwoity , a co do czyszczenia - jest rzeczywiście pewien kłopot , ale po kilku razach dojdziesz do wprawy. Ja np. stosuję klucz francuski do zaciskania węży.

Prefiltr zupełnie u mnie nie zadziałał tzn, po kilku dniach gwałtownie zmniejszał sie przepływ i dałem spokój. Ponieważ zasysanie wody doprowadzone jest do dolnej części kubła nie ma problemu z jakims tam piaskiem - po prostu opada na dół. Natomiast filtr stał sie bazą wypadową slimaków. Nie mam zdania co do ceramiki - sam mam gąbki i byc może zrobię eksperyment i zamienie je na ceramikę, bo choć przy gabkach parametry wody są b.dobre to mozna jeszcze troszke poprawić pH.

Opublikowano

A co z tymi okrągłymi gąbkami w środku przełożyć je na dół, są dwie może dam po jednej na dole i górze.

Filtr będzie pracował w 450l dlatego wspomogę go jeszcze fluvalem 304.

Opublikowano

Jeżeli masz ruszt to dajesz go na sam dół i na to zasypujesz ceramiką, żadnej gąbki nie dawaj, bo biologa otwiera się raz na rok, jeżeli o niego zadbasz, czyli tak jak pisałem wcześniej, założysz na koniec rurki ssącej w akwa prefiltr który będziesz czyścił nie otwierając kubełka np co 1-2 tyg.

Opublikowano

Ciekawy temat - rola prefiltra. Wstepna filtracja mechaniczna? Osobiście mam niedobre doswiadczenia - kiedyś nie było mnie pare dni i prefiltr prawie wyzerował przepływ przez filtr biologiczny. Jak potem naoczni swiadkowie zeznali (żona) w akwa była wielka wojna o teren , dymiło sie ze 3 dni i 400l zbiornik był właściwie bez filtracji biologicznej. Gdyby to jednak było w czasie urlopu dwutygodniowego to co? W każdym razie z prefiltrem dałem spokój. Uznałem, że gdyby taki producent jak Eheim uznał, ze prefiltr ma być to by go sprzedawali w zestawie. A tak masz prefiltr i nierównomierny przepływ przez filtr oraz nadmierne obciążenie silnika pompy. To troche tak jak dołozyć tapicerkę z misia na skóre w standardowym wyposażeniu mercedesa. Mozna - tylko po co? Aczkolwiek niektórzy uzywaja i chwala sobie (prefiltr i misia ;-).

Opublikowano
Uznałem, że gdyby taki producent jak Eheim uznał, ze prefiltr ma być to by go sprzedawali w zestawie.

Podaję link do prefiltrów Eheima http://www.zoologiczny.sklep.pl/Eheim_gabka_na_rurke_wlewowa_do_filtra_2227_29_i_2327_29_2_sztuki__25_23_183___5148

A tak masz prefiltr i nierównomierny przepływ przez filtr oraz nadmierne obciążenie silnika pompy.

Bez przesady... :lol:

To troche tak jak dołozyć tapicerkę z misia na skóre w standardowym wyposażeniu mercedesa. Mozna - tylko po co? Aczkolwiek niektórzy uzywaja i chwala sobie (prefiltr i misia .

No, widzę że kolega się chce narazić na forum, no... Dla mnie bardzo złe porównanie. Prefiltr robi się taki aby nie dopuścić do zapchania przez conajmniej tydzień lub dwa. Jakbym rurkę owinął watą sery to po 2 godzinach filtr by siadł - trzeba myśleć i testować.

Opublikowano
Jeżeli masz ruszt to dajesz go na sam dół i na to zasypujesz ceramiką, żadnej gąbki nie dawaj.


Z koro masz miejsce pod rusztem to czemu tego nie wykorzystać i nie włożyć gąbki?

Przecież nie zaszkodzi...a zdejmując prefiltr....masz dodatkowe zabezpieczenie.....

Przecież to nie przeszkadza nie szkodzi ni nic...a pomóc może owszem....

Ja uważam iż można coś dać na dno......


Uznałem, że gdyby taki producent jak Eheim uznał, ze prefiltr ma być to by go sprzedawali w zestawie. .

Fakt w zestawie może i nie ma ale jest u dystrybutora do dokupienia jak i wiele innych rzeczy:

http://www.eheim.com/base/eheim/inhalte ... 27655_ehen

Opublikowano

,Niewątpliwie prefiltra w zestawie 2217 nie ma. To że mozna dokupić coś co będzie pasowało - nawet firmowe - no mozna ale po co? Na linku podanym przez MediaX w całym zestawie gadzetów prefiltra jednak nie znalazłem.

Stwierdzam tyle : mój filtr 2217 pracuje w zestawie startowym tzn. z gabkami i bez prefiltra i parametry pracy (jakość wody, natężenie przepływu) sa dobre. Doświadczenia z dodatkami mam niedobre - skutek zamontowania prefiltra opisałem. Co do zastosowania wkładów ceramicznych nie mam zdania i doświadczeń. Zamierzam wypróbować ceramikę zostawiając na ruszcie jedną gąbkę o dużej porowatości.

Mogę dodatkowo stwierdzić, że nie zauważyłem żadnych oznak zapychania sie filtra podczas pracy bez prefiltra. Konieczność czyszczenia prefiltra co 1-2 tygodnie (tu zgoda - u mnie też tak to było) powodowała dodatkowo konieczność demontowania dekoracji, wyciąganie układu ssawnego itp. Jak na moje doświadczenia prefiltr jest zupełnie zbędny.

Pako ma teraz sporo wiedzy (za i przeciw prefiltrowi) i sam podejmie decyzję - zastosować czy nie. a o to chodziło! :wink:

Opublikowano

poszukaj błędu u siebie bo pewnie większość używa prefiltra i jakoś nie narzeka, niezbyt uśmiecha mi się czyszczenie kubła częściej niż to potrzebne, a dzięki prefiltrowi mam to odroczone przynajmniej o dwa razy dłużej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.