Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cały czas nie jestem zadowolony z mojego nocnego oświetlenia, miałem już oświetlenie diodowe w postaci 4xled a teraz mam listwę 12xled z pollato, niby fajnie ale dalej nie to, głównie dlatego, że światło mam tylko na środku akwarium no i widać, że świeca diody..


Dziś przeglądałem allegro i w sumie przez przypadek znalazłem dział z zimnymi katodami do tuningu kompa. Tak sobie pomyślałem, czy nie nadawało by się to do oświetlenia akwarium, bo i rozmiary bardzo małe, wysokość i grubość 1x1cm. Pozostaje tylko sprawa zasilania... jak wiemy katody idą na 12V, teraz jak uzyskać 12V tanim kosztem no i tak żeby nie zepsuć samej katody.


Co o tym myślicie?

pozdr.

pysi

Opublikowano

Ja posiadam katody. Jeżeli ci chodzi o takie np.http://www.allegro.pl/item462642758_rev ... _31cm.html


Posiadam 4szt takich katod. I jeżeli chcesz je wykorzystać do nocnego oświetlenia to zależy, jakie masz akwarium, bo te katody mocno świecą dają dużo światła. Plusem jest to, że przy małym poborze prądu 8w dają dużo światła. Minusy to takie, że trzeba je uszczelniać sylikonem żeby się woda nie dostała. A po drugie, że po jakimś czasie upala się drucik przy wejściu kabelka do katody i trzeba ją rozbierać i lutować. Dlatego ważne jest, aby umocować tak te kabelki żeby się w ogóle nie ruszały to może wtedy się nie upalą. Unikniesz tego faktu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja posiadam cos takiego jak Extremelight Moon


Extremelight Moon to nowy standard w symulowaniu oświetlenia księżycowego

Dzięki odpowiedniej zabudowie i teflonowanemu kablu można umieszczać Extremeligt Moon w pobliżu innych żrudeł światła nawet żarników HQI

Kąt oświetlenia został tak dobrany że przy wysokości montażu 30 cm nad powierzchni wody średnica wiązki świetlnej ma obszar 1,6 metra

Wiązka świetlna daje efekt świetlnych "mroczków" podobny rezultat jak światło HQI

Obudowa wyposażona w magnesy ułatwiające jej zamocowanie

Długość kabla zasilającego 3 metry z czego 1,2 metra kabla teflonowego na przeniesienie przez obszar o wysokiej temperaturze otoczenia do 200 stopni C

W komplecie zasilacz sieciowy


http://www.thcskiba.com/sklep/product_i ... d5520ee04f

Opublikowano

Kurcze bawiłem się za małolata trochę katodami do PC... I jakoś nie mam przekonania...


Inwestery często się paliły... a tutaj dochodzi na wilgoś.. a raczej nie ma mowy o ich uszczelnieniu bo się ugotują...


Może w praktyce się to sprawdzi... Ale ja pionierem nie będe... chociaż mam w domu na pewno jakieś sprawne katody (heh na pewno UV)... dajcie znać jak to sie spisuje... 8)



Kolego a napisz nam coś z własnych odczuć a nie z marketingowego bełkotu... Bo technicznie mnie to coś nie przekonuje.. Jedna dioda, temp max 75stopni, montaż na magnes... kurcze moja lampa jest aluminiowa ale można się od niej normalnie popażyć.. nie mieżyłem ile ma stopni... I jeżeli jest to faktycznie 1 dioda to cena jest na prawde KOSMICZNIE EXTREMALNA ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.