Skocz do zawartości

100/40/50- 180l oraz 100/40/40- 160l. Co polecicie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, Przeczytałem wszystkie możliwe wątki i wiem, że polecacie głownie filtry zewnętrzne tj;

-Fluval z serii 304 lub 305

-Tetra ex700 lub 1200 ale tu już fest wypas jest.

- nie pamiętam marki coś 2123 czy jakoś tak.

Z wewnętrznych to najlepiej przydał by się stary porządny filtr typu bądź jak kto woli serii FAT. np FAT 3 już by dawał radę jako filtr mechaniczny ale dobre się skończyło i teraz mam wrażenie, że same badziewia produkują...Były filtry Fan(gorsze z moich obserwacji co do wydajności) a teraz to już w ogóle jakieś liche te pompki...


Trafiła mi się okazja więc zakupie 2 zbiorniki po dośc niskiej cenie. Sprawne i szczelne. Przy dobrych lotach załatwię sobie jeszcze odpowiedni stelaż i b edzie cacy.


Sprawa wygląda tak, że baniaki będa stac w pomieszczeniu gdzie temperatura zimą może spaśc nawet do 5-8st C co za tym idzie nie za bardzo wiem czy zwykła grzałka 100W da radę podgrzac akwarium do temp np 25st C. Z termostatem oczywiście. Co o tym sądzicie? Da radę tak zrobic?


Wiem, że do domowych warunków to 50W będzie cacy. Te akwa równierz będa w domu tyle, że aktualnie tam nie mieszkam a często przychodzę więc wiecej niż pewne, że raz dziennie pysie odwiedzę. I tak przynajmniej do lata następnego roku. Nie wiem czy to nie ryzykowne i nie chodzi o rybki bo zapewne dadzą sobie świetnie radę ale o te zewnętrzne filtry. A nóż widelec coś się roszzczelni a zaleje mi chatę? Właśnie tutaj mam zawsze wątpliwości...


Oczywiście wizyty to spokojnie z godzina czasu dziennie dopóki się nie wprowadzę na stałe.

Mniejsza o to a teraz słucham waszych opini?


Napisałem w poście w dziale obsada, że owszem doświadczenie mam ale jednak parę dobrych lat minęło i teraz te dobre sprzęty znikły i pojawiły się inne wynalazki do akwariów i nie mam pojęcia czy i które są godne polecenia.

Opublikowano

2123 to pewno eheim - porzadna marka, przez wielu czczona, imo fluvalek spokojnie styka. Bralbym 305, bo tam mniej niepotrzebnych elemeentow- do tego nowy sprzet = mniej klopotow(teoretycznie) z eksploatacja. 304 istnieje tylko na rynku wtornym, ja akurat lubei rzeczy nowe.

Co do wewnetrznych. Deficyt na rynku.. nie. Poprostu lansowane sa produkty znanych marek, ktore sa nie zawsze dobre.

Atman - porzadna glowica z duzym przeplywem 202 203 w/e. Dmucha zassysa piknie do tego gabka i hulaj dusza.


Co do temperatury..uch piwnica?

Jednak szedlbym w dwie grzalki po 100W z terostatami (jager/skalar). Jedni powiedza, ze za duzo bo Ci ugotuje ryby (w sumie 200W w takim litrazu). ...ale jak padnie jedna, druga pociagnie.

Nie wiem jak to ebdzie bo ampituda temperatur duza..

Opublikowano

Z całym szacunkiem, ale Ty chyba masz jakieś uprzedzenia :mrgreen: Miałem w swoich akwariach trochę sprzętu i fakt, nie zawsze byłem zadowolony, ale raz, że dość mocno wybrzydzam, a dwa, jakoś tak tragicznie było. No może poza fanami :twisted:


Jako posiadacz większości sprzętu atmana, tą markę polecam. Ale zaznaczam, że niestety jej filtry pobierają więcej prądu od rynkowych rywali. Jeśli Ci to nie przeszkadza....


Fluval - ostatnio kupiłem na allegro używaną 205 do akwa 160l. Radzi sobie bardzo dobrze, choć przyznaję, że jeszcze nie jest do końca wypełniona ceramiką. Jednak na taki zbiornik raczej nie trzeba większego filtra, chyba, że planujesz mocne przerybienie.

Jest to głośniejszy filtr, niż dużo mocniejszy i większy Atman, ale bez problemu da się spać :wink:

Tetry nie miałem, ale słyszałem kilka opinii, że przecieka. Sądzę jednak, że były to wyjątkowe przypadki i nie ma się co martwić. Sam przymierzałem się do zakupu tetry ex700.


Wewnątrz - na 200l akwa pompa Atmana at203 będzie za mocna, ona ma przepływ 2000l/h :!: Słabszy model, tzn at202, poniżej 1000, o iole dobrze pamiętam. Dlatego też jej nie kupiłem do siebie i musiałem skorzystać z innej marki. Zdecydowałem się na AquaMedica PF1000. Do zbiornika 100cm (chyba o takim pisałeś) wystarczy. Jej przepływ - 1000l/h.



Grzanie - dałbym dwie grzałki. Powód jest prosty - duża różnica między otoczeniem a zbiornikiem. Jedna grzałka 100W problemuy nie załatwi, a kupienie dwóch 100W jest bezpieczniejsze, niż kupienie jednej 200W.

Opublikowano

Hej. No jednak miałem rację i dobrym wyborem może myc Fluval 305. 304 mogę przygarnąc ale jak coś padnie hmm no to trzeba będzie szukac części( a w sumie nie orientowałem się czy cokolwiek jest dostępne). Z tetrą EX700 pomyślę i poczytam o tych(ponoc) nieszczelnościach(?). Dośc ciekawie wygląda ten Atman 202/203 jako głowica i nie zbyt drogi. Ale zastanawiam się bo najlepszym wyborem jest wstawienie samej dużej gąbki do głowicy? A jeśli wstawię gąbkę z obudową to troszkę może byc to nie praktyczne bo tak:

-zawsze coś ryby wyskubią

-większa powierzchnia ssąca

-napewno nie zapcha się nagle a przepływ wody nie ulegnie większej zmianie

-większe kolonie bakterii rozkładających odpady

-...


Będe rozważac kupno filtra zewnętrznego pracującego na 2 akwaria ale podejżewam, że mój pomysł szybko obalę bo jak by coś zaczęło się dziac w jednym zbiorniku np. choroby zła woda to momentalnie drugi zbiornik będzie się mieszac z pierwszym. Po za tym każdy kranik , rozdzielacz tamuje przypływ wody(stanowi minimalny opór dla pompy).


Akwarium będzie w domu - bloku. Natomiast puki się nie wprowadziłem na stałe nie będzie grzane w zimie a wiem, że temp poniżej 10-8 st C to normalka. Puki jest ciepło temp jak narazie waha się 20-18 st C.


A o rachunkach wspomniałem bo ciekawy jestem ile mi po kieszeni pójdzie. Wstępnie policzyłęm sobie, że jeżeli obydwa akwaria będa pobierac łącznie 100W to w ciągu doby zużyjemy 2.4KwH

2.4KWH x 30(31) dni = 72kwH

72kWH x cena za jednostkę(1kWH) i mamy rachunek za same rybcie :)

Wstępnie myślę, że z 60zł będzie... - lubie teoretyzowac.

Oczywiście wiadome jest, że raz bedzie pobierane np 70W a raz 200W, więc dałem pewnego rodzaju założenie mogące mi przybliżyc koszty.


Jasne, zgadzam się. Bezpieczne jest wstawic 2 grzałki - słabsze - zamiast jednej mocnej.

tylko czy dadza radę utrzymywac 24-25 st C w zimie gdzie temp w mieszkaniu spadnie do nawet 5 st C ?Myślę, że spokonie dadzą radę ale byc może będa chodzic przynajmniej połowę doby.

Opublikowano

Bardzo mozliwe, ze beda mialy duzo pracy(grzalki). Wydaje mi sie jednak, ze nie ma sensu pchac wiecej niz dual po 100W.

Btw mysle, ze w nowych blokach temperatura nie spada ponizej 10stop/c.

NAtomiast w "uzywanych" BLOCZKACH, mimo wszytsko rury jak i sasiedzi dogrzewaja cala konstukcje - tak zle byc nie powinno.

Opublikowano

Ok. Temat grzałka załatwiony. Teraz wątpliwości co do filtrów zewnętrznych. Nie boicie się przypadkiem, że coś się poluzuje(o ile jest cokolwiek co ma się poluzowac) i zacznie wam sikac wodę z akwarium? Np. przez uszczelkę w kuble?

Do 180l wstępnie myślę, że dał bym :

Z wewnętrznych :

-głowica Atmana 202 + gąbka

- FAT3 + gąbka lub większy FAT4. Mam okazję wyhaczyc za grosze(stare sprawdzone pompki - wydajne)

Z zewnętrznych to tj. polecacie:

-Eheim 2123

-Tetra EX 700

-Fluval 305

Z czego Tetra ma największą powierzchnię na wkłady filtrujące(?)


Co waszym zdaniem będzie najlepsze?

Zakupów dokonam za ok 2 tygodnie. W między czasie muszę zacząc rozglądac się za stojakiem na te baniaki(!). Najlepiej zrobic samemu takie stojaki np. z szafką na akcesoria. Ew. z kątowników ale bał bym się takie coś pospawane stawiac ciężar powyżej 350kg. To taki mój kolejny problem. Nic rozejrzę się jeszcze na alledrogo czy są w ogóle takie zafki na akwa.

Opublikowano

Kupujesz płytę, jak sam nie chcesz, to do stolarza, wycinanka na wymiar i tylko poskładać. To chyba najtańsza opcja.


Z kubełków większość poleci eheima (z tych, co podałeś w poście). Nie masz się czego obawiać, jak nie będziesz niepotrzebnie się bawił kubełkiem, to on niepotrzebnie nie zaleje Ci mieszkania :wink: Ta pompa Atmana, o ile dobrze pamiętam, ma przepływ poniżej 1000l, a to za mało.

Opublikowano

Hmm czemu za mało ? Z atmana? Przepływ wody ponad 4 krotnie większy od pojemności akwarium więc to za mało? No to ja nie wiem jak te ryby będą pływac w tych wirach? :)

Opublikowano

Aha. Zapomniałem dodac najważniejszej rzeczy z filtrów/pomp wewnętrznych. Te przepływy typu 1000l/h podane przez producenta tyczą się wyczyszczonego filtra bez rozbijania tlenu(bąbelki). Gdy odkręcamy bąbelki powiedzmy nie całkiem ale tak fest żeby dobrze natleniało wodę( a po to szczególnie jest ta pompa wewnętrzna prócz filtra mechanicznego) to wydajnośc pompy spada przynajmniej 3 krotnie. Takie jest moje zdanie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.