Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja bym baniaka 900l nie postawił na drewnie w żadnym wypadku. Nieważne coby to było za drewno i kto by to montował. Co do stolarza to nie chodzi o wciskanie kitu tylko o to, czy wie czy mu się tylko wydaje, że wie

Opublikowano

teraz to juz niestety jest przysłowiowa musztarda po obiedzie szafke mam zrobioną i niestety już nic z nia nie zrobie. Z mojej strony moge tylko powiedzieć że jest bardzo solidnie zrobiona i mam nadzieję że nie będzie większych problemów

Opublikowano

kurcze tak sobie wieczorem myslałem i nie daje mi to spokoju. Wychodzi na to ze mam trzy wyjścia 1) zostawić baniak 280 ale zamontowac dwa blaty co da mi efekt 5cm wyżej i jak dojdzie pokrywa to bedzie w sumie wysokośc razem z szafką około 145cm moze 150 co jest nieco za wysokie ale trudno. 2) zostać przy poprzednim wymiarze czyli 250 lub maksymalnie wydłuzyc do 260. 3) pogadać z Thewaldem bo on bedzie kleił baniak czy da się podzielić dno gdzieś czytałem o dzielonych dnach własnie po to by zmniejszyć naprężenia.

Jak macie jakieś propozycje to czekam. Nie powiem ale bardzo mi zalezy na uruchomieniu tego wszystkiego jescze w tym roku.

Opublikowano

250, czy 280cm. Czy to jest aż taka wielka różnica? No chyba, że zależy Ci, aby było 1000l, a nie 900 ;). Ja bym zadowolił się wersją mniejszą, ale pewną. Niewątpliwie gostek który Ci będzie kleił baniak, ma dużo większe doświadczenie, niż każdy na tym forum, wię ja bym ostatecznie polegał na jego opini...

Opublikowano

no w sumie te 30cm to nie duzo ale przez te wlasnie 30cm żonie zdemolowałem blat w kuchni więc głupio by było teraz powiedzieć ze nic z tego nie wyjdzie

Opublikowano

Jak the Wald powie że możesz to znaczy że możesz, jak powie że nie możesz to kupisz żonie bukiet róż, zaczniesz szlochać że nie chcący itd. i jakoś Ci wybaczy :wink:

Opublikowano
pogadać z Thewaldem bo on bedzie kleił baniak czy da się podzielić dno gdzieś czytałem o dzielonych dnach własnie po to by zmniejszyć naprężenia.

Jak macie jakieś propozycje to czekam.


Dno można podzielić i często się dzieli z tym ze lepiej jest podzielic na 3 części niż na 2 części bo mapreżenia największe wychodzą własnie na odcinkach 1/3 i 2/3 i takie dzielenie je najlepiej tłumi

Opublikowano

jednak ten temat troche mi zrył głowę więc poświęciłem troszeczkę czasu na obliczenia i niestety troszeczke się przeraziłem. Musze poswięcić troszeczkę czasu na wzmocnienie konstrukcji szafki. W sumie to ciesze się ze postawiłem tego posta bo tym sposobem chyba uniknołem małej katastrofy. Tak na marginesie mówiłem że znajomy obliczył mi wytrzymałość w sumie to tak ale tylko połowicznie nie wzioł pod uwage sił skrecajacych, które działaja pod takim cięzarem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.