Jump to content

Jakie wklady do 2 kubełków?


freelanc3r
 Share

Recommended Posts

freelanc3r

witam


poprosil bym fachowcow o pomoc w doborze wypelnienia kubelkow

posiadam JBL e700 + JBL e1500

akwa 325L

ryb bedzie okolo 15-20


planowalem z jednego kubla zrobic mechanika z drugiego biologa (np. e700 biolog, e1500 mechanik)


nie znam sie kompletnie i nie chce poprostu popelnic bledu,

mam zakupione baktobale, jakas duza ceramike i kramzyt

filtry same w sobie sa wyposazone w gabki oraz mala ceramike(1 koszyk)


wystarcza wam te dane ?

z gory dzieki


P.S. jak za malo danych to jutro zrobie fotki kazdego filtra :)

Link to comment
Share on other sites

Mam JBL e900(przerobiony na biologa), i wiem jakie wklady sa w tych filtrach, wiec mi wystarczy. Moim zdaniem w e700 powinienes zostawic standardowe wklady, a e1500 wysypac ceramika i zalozyc prefiltr. ale moze inni sadza inaczej.

Link to comment
Share on other sites

do e1500 wsyp ceramike z założ prefiltr.ale z e700 hmmm sam nie wiem,ja raczej jestem przeciwnikiem stosowania dwóch kubłow.z obserwacji wiem ze kubełek jako mechanik średnio sie sprawdza.może pomyśl nad mocnym filtrem wewnętrznym a z e700 daj sobie spokój.może ktoś z forumowiczów zaproponuje ci jeszcze inne rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites

Ja generalnie tez nie jestem zwolennikiem, i zamiast kubla wole wewnetrzny na mechanika, bo po pierwsze: czeste otwieranie kubla mu nie sluzy, a po drugie aby kupic kubelek na mechanika musi byc duzy przeplyw, a to podnosi cene kubla do kilkakrotnie przewyzszajacej nawet drogie wewnetrzne. Ale pisalem tak, bo kolega napisal, ze ma juz w domu te 2 filtry. Teraz tak sobie mysle, moze sprzedac tego e700, i kupic mechanika, za cene sprzedazy kupisz weipro albo glowice szuta z gabka i zostanie ci jeszcze kasy na inne rzeczy. Moze tedy droga.

Link to comment
Share on other sites

freelanc3r

filtr wew. odpada bo sa juz zakupione 2 kubelki a po 2 wew. szpeci :D

co do prefiltra, wiem ze jest to super rozwiazanie ale z niego tez bym chcial zrezygnwoac poniewaz akwarium budowane jest w scianie, tzn. bedzie "na wylot" i taki pre filtr znowu popsuje widok, a ukryc sie tego nie da


czekam na dalsze propozycje :)


P.S. E1500 ma przeplyw 1500L/h (chociaz wiadomo ze po zaladowaniu filtra przeplyw sie zmniejszy sporo)

Link to comment
Share on other sites

Jesli zrobisz biologa bez prefiltra szybko sie zatka i straci wydajnos, czyli bedziesz musial czesto czyscic zloza bakterii, a tego sie nie powinno robic. Odradzam rezygnacje z prefiltra.

Link to comment
Share on other sites

Filtr o mniejszym przepływie powinien służyć, jako biolog. Filtr o większym przepływie, jako mechanik. Dodatkowo biolog powinien być pojemny, ale nie da się przy tych filtrach połączyć tych dwóch rzeczy :wink:


W zaistniałem sytuacji postawiłbym na 700 jako biologa i maksymalnie wypchał go ceramiką, obowiązkowo zakładając prefiltr na wlot. Na wylocie założyłbym deszczownię jako napowietrzanie zbiornika.


1500 jako mechanik - watę można dać jako pierwszy materiał łapiący syf, później gąbki.


Pamiętaj, że teoretycznie kubełek, który nie jest biologiem, można często otwierać, bo nie ma obawy o zabicie bakterii. Jednak kubły nie lubią częstego zaglądania do nich i mogą szybciej zacząć przeciekać, niż mogło by się wydawać.

Link to comment
Share on other sites

freelanc3r

aha

to juz mi wiecej mowi :)

chcial bym sie jeszcze spytac....

e1500 na maxa gabkami + ewentualnie wata, bez rzadnych udziwnien tak?

a e700 na maxa ceramika? a mzoe ceramika + cos jeszcze? np zeolit, bactobale itd?


i kurcze ten prefiltr mi sie bardzo nie podoba :/ nowa seria JBLa ma wbudowane w srodku takie 2 gabki ktore mozna by nazwac prefiltrem, bo ledwo po wpadnieciu wody do kubla, woda napotyka na te 2 gabki... moze poprostu te gabki tylko czyscic bez prefiltra?

i jeszcze pytanie ktora ceramike wsypac? na fotkach jest przedstawione


to jest e700 i jego pojemnosc, 1 od prawej komora ma te wspomniane wyzej gąbki

81a3c00c989e31a7m.jpg


tak wyglada dokladnie ta komora, przedstawilem odrazu jak wyglada motyw z ostatnimi gabkami (te 2 male to pierwszy bajer na ktory trafia woda, a te posrodku to ostatni)

9d61cd5466c71423m.jpg


tutaj ważne, po lewej jakas ceramika ktora dostalem gratis za duze zakupy (wieksza i jakas taka bardzo szorstka) po prawej ceramika JBL (mala i gladziutka)

d2f9856d8d2e5d41m.jpg


i jeszcze takie cos mam (bactobal czy jak to sie zwie), wielkosci pileczki ping-pongowej

7aebfb72f8b9f150m.jpg

tak wygladaja komory e1500

47be70d514d46eafm.jpg


komory z sama gabka maja takie ciekawe rozwiazanie ( e700 i e1500)

287781ccda9bf79em.jpg


P.S. mam nadzieje ze moja mini fotorelacja pomoze ;)

P.S.2 sry za jakosc ale robione na szybko :P dacie rade..

Link to comment
Share on other sites

Zgadza sie.jezeli ma gąbki to będą one powstrzymywały dostawanie się brudo do kubła(ceramiki).Tylko, że te gąbki jak mówisz są w kuble co powoduje, iż będziesz musiał otwierać kubełek dość często a chodzi o to by otwierać go bardzo rzadko i zminimalizować ryzyko wycieków spod uszczelki. Im częściej otwierasz tym ryzyko większe dlatego wszyscy polecają prefiltr na rurkę,ułatwia on życie. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Pikczer
      Chciałem nieco zaktualizować temat. Dzisiaj zajrzałem do kubełków tych wyżej opisanych.  Kubełek po FX6 otworzyłem dzisiaj. Minął dokładnie 1 rok i 1 dzień. A drugi kubełek po fx4 był nieotwierany 14 i pół miesiąca. Gąbki oczywiście były na tyle zabrudzone ,że bym się nimi nie umył Ale nie było horroru. Wypłukane świeżą wodą z ustrojstwa. Natomiast wszystkie ceramiki itp wynalazki za bardzo nie były brudne i ani jednego elementu nie starałem się czyścić. Zostawiłem takie jakie były.  Jeśli kogoś to interesuje to ponad 2 lata  używam JBL BionitratEx i kulki miały teoretycznie znikać ale nic się z nimi nie dzieje. Miały być otoczone glutem z bakterii a tu dość czysto jest. Wcześniej gdy były w innym mniej udziwnionym filtrze to też się z nimi nic nie działo. Po prostu są, jakby były z plastiku.  Pozostałe wkłady opisane wyżej też mają się dobrze. Powinny się teoretycznie zużywać, znikać itd a tu po ponad 2 latach nie ma potrzeby ich ruszać.  Producenci piszą, że wkłady ulegają zużyciu bo są pożywką dla bakterii itd Może jakieś podróbki mam?  Jeśli ktoś te wypociny przeczyta to proszę mnie oświecić. Może ogólnie powstała odpowiednia kolonia bakterii np na gąbkach a na tych cudach "nie było potrzeby"? Czyli ilość bakterii adekwatna do ilości kup? Czy głupoty gadam?  A tu foty "cudów" bez płukania.  A tu brudne gąbki a cuda dość czyste... zupełnie jakby bakterie tam nie mieszkały... Albo jest to subtelna warstwa 
    • lukasz.host
      Kurcze, jeden taki moduł BTN typu H czy innego, to 4 stówki... Sprawdzałem na alledrogo i nie wiem jak ta cena ma się do rzeczywistości, bo jeśli to faktycznie tyle kosztuje, to aż taki bogaty nie jestem.... 😆 Teraz pytanie pod jakim względem jest to bezobsługowe rozwiązanie, bo przecież to, co zaciągnie trzeba usunąć...
    • Vrzechu
      Właśnie o tym myślałem pisząc o filtracji w module  W mojej opinii w tym momencie jest to dla mnie idealna filtracja. Wydajna, praktycznie bezobsługowa przez bardzo długi czas, prosta, woda nie opuszcza zbiornika, wszystkie "bebechy" zamaskowane. Ja niestety nie mam z nią jeszcze żadnego doświadczenia bo podobnie jak Ty dopiero będę zgłębiał jej temat. Co do samego modułu to nie musi być to BTN. Moduł taki można wykonać samemu i to wcale nie jest jakaś skomplikowana procedura  znajdziesz tutaj na forum solidną porcję wiedzy jak taki moduł wykonać. Oczywiście jeśli oszczędności są dla Ciebie istotne, bo jeśli nie to zawsze można zlecić wykonanie takiego modułu komuś, kto zajmuje się tym profesjonalnie. 
    • lukasz.host
      Racja! To do mnie przemawia😁 Czytałem teraz o filtrach zabudowanych w atrapach skalnych, chyba system BTN, czy BNT, coś takiego, ale ci, którzy to rozwiązanie posiadają chwalą sobie bardzo wydajność i filtrację. Jeszcze nie wiem do końca jak to jest zbudowane, ale jest ciekawym rozwiązaniem. I wszystko zostaje w akwarium. Co o tym sądzicie?
    • Robson79
      Jeśli to nie problem wstaw zdjęcie całego akwarium abyśmy mogli zerknąć na resztę ryb.
    • Vrzechu
      @Rafał80 u mnie taki sam wniosek się pojawił. Człowiek zdobywa wnioski po czasie  Teraz chyba postawiłbym na dwa moduły filtracyjne umieszczone po obydwu końcach akwarium albo zamaskowana kaseta plus mocny falownik uruchamiany co jakiś czas żeby "przedmuchał" akwarium i poderwał z zakamarków co trzeba.
    • Rafał80
      Życie wymusza zmiany. Skoro mam Ultramax 2000 i FX6 plus falownik - a to razem trochę prądu ciągnie, to dlaczego nie wykorzystać falownika do filtracji ;], więc w planach kaseciak. Jeden filtr to na pewno za mało. Kamienie i pofałdowane dno utrudnią filtracje mechaniczną więc minimum filtr i falownik. Więc lepiej od razu brać coś konkretnego niż dokupywać jak ja. Co do filtracji okazuje się że kaseciak i kilkanaście kulek ceramiki plus gąbka (plus wiadomo skały i podłoże) ogarnia biologię - nie potrzeba kubełków i nie wiadomo ile litrów ceramiki.  
    • Rafał80
      Mam takie akwa. Zaczynałem od Ultramax 2000. Gdy ryby podrosły trzeba było wzmocnić filtrację. Obecnie mam Ultramax 2000 jako bilog i FX6 jako mechanik plus falownik. Weź pod uwagę że będziesz mieć kamienie a ryby formują dno jak im pasuje zakłócając obieg. Powoli przymierzam się do filtra kasetowego. Możesz rozważyć kaseciaka.
    • Vrzechu
      @lukasz.host tutaj jest mnóstwo osób chętnych do pomocy  Ja teraz powoli rozmyślam jak z dwóch kubełków zrobić jakiś filtr którego obieg wody nie opuszcza zbiornika. Gdybym startował obecnie zbiornik czerpałbym inspirację z działań @deccorativo Poniżej filmiki, w których prezentuje budowę swojego filtra kasetowego. Sam spójrz jaka to prostota a zarazem jak dobra jest to filtracja.      
    • rafalniski
      Po pierwsze Aquael Ultramax 2000 ma węże 19/25 mm. Po drugie HW 604B to wersja z pompą 800l/h i wężami 16/22mm a w środku ma jeszcze konstrukcyjne przewężenia. Jeżeli już chcesz wykorzystać HW to tylko i wyłącznie w wersji A - pompa w wersji B, poza tym że strasznie buczy, w niczym ci nie pomoże 🙂. Pamiętaj, że HW z pompą czy bez ograniczy ci przepływ do jakichś 700-800 l/h. Zamiast HW 604 proponuję użyć dwóch HW 603A połączonych równolegle za pomocą takiego typu trójników: https://allegro.pl/oferta/lacznik-plastikowy-trojnik-y-nylon-na-waz-19-mm-9152492092 Możesz też przy okazji zrobić dwa wloty po obu stronach akwarium.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.