Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Piszę po dłuuugiej przerwie, mam nadzieję że jedynej :) Jakiś czas temu kupiłem akwarium ale teraz dopiero mam zamiar go uruchomić. W ostatnim czasie trochę poczytałem o pyszczakach i ogólnie akwarystyce, przede wszystkim na tym forum. Wielkie podziękowania temu, kto wpadł na pomysł jego założenia! Tyle wprowadzenia :P


Przejdźmy do meritum- postanowiłem zrobić tło z lupka, gdyż wydaje mi się prostsze niż zabawa z ceresitem (a nie ma co się od razu rzucać na głęboką wodę). Mam zamiar wzorować się na tle basiora, mam nadzieję że nie zostanie mi to poczytane jako plagiat ;) Jednak nasunęły mi się (jak na razie tylko :D) 3 pytania w związku z nim:


1. chciałbym zabudować filtr wewnętrzny i oczywiście zastanawiam się jak to zrobić żeby cyrkulacja była prawidłowa. U basiora, o ile dobrze pamiętam, wlot był tylko z dołu. I tutaj pytanie czy to wystarcza? U niego to chyba zdaje egzamin. lecz mój wewnętrzny to Aquael FAN 3 więc nieco słabszy.


2. na forum był temat odnośnie podwieszanych skałek i przyznam że spodobał mi się ten pomysł. Romekjagoda rozwiązał to u siebie w ten sposób (mam na myśli lewy górny róg):


http://img141.imageshack.us/my.php?image=img3098vu1.jpg


Zastanawiałem się czy byłoby możliwe zrobienie czegoś takiego z cienkiego łupka? Mnie osobiście wydaje mi się że taka konstrukcja mogłaby być zbyt ciężka, poza tym chciałbym, żeby tło było tylko na tylnej ścianie zbiornika. W związku z tym naszła mnie taka myśl, że może można by ten "daszek" oprzeć/przykleić silikonem na listwie wzmacniającej z jednej strony, podeprzeć go ewentualnie od dołu jakimś bardziej wystającym kamieniem z tła (jak to zrobił romekjagoda), oraz zrobić coś w rodzaju małego stelażu na ściance bocznej. Byłby to kawałek blaszki/plastiku lub innego płaskiego materiału, który byłby przyklejony od dołu do owego "daszka" Ten "daszek" nie powinien dużo ważyć więc powinno chyba dać radę, jak myślicie?

akwa1.JPG[/attachment:2y8dsx3f]


Mam nadzieję że obrazek w miarę czytelny, ale gwoli ścisłości:

czerwony- stelaż

czarny- listwa wzmacniająca

niebieski- kamień

szary- akwarium :P



3. i ostatnia sprawa- kwestia rur od kubełka. Początkowo myślałem żeby wlotową dać obok wewnętrznego, a wylot dać tuż po "daszek" lub może nawet na niego. Jednak znowu nachodzi mnie kwestia filtracji czy to by wystarczyło? Ale że mam dość bujną wyobraźnię to zacząłem się zastanawiać czy jest jakaś możliwość wmontowania jej w tło (poprzez odpowiednie ułożenie i ewentualnie ponacinanie kawałków)? Wiem że łupek jest bardzo delikatny ale może ktoś próbował czegoś takiego?

post-7871-14695711614696_thumb.jpg

Opublikowano

Przy zabudowie wew filtra zawsze trzeba się liczyć ze spadkiem jego wydajności, w końcu i tak w pewnym sensie będzie zasłonięty. I tak przy budowie każdego tła, które taki filtr maskuje. Ja przy budowie teł z cr starałem się jak najbardziej udrożnić cyrkulację. W pierwszym tle w kominie wykonałem dość sporo otworów. Nie dużych, bo wyglądałoby to okropnie, ale małych (które i tak mi się nie podobają :mrgreen: ). Widzę tylko mały spadek cyrkulacji w porównaniu do akwa bez tła.

W drugim tle zrobiłem w kominie tylko dwa otwory. Jednak od strony wylotu wew komin jest całkowicie otwarty, coś jakby duża jaskinia. Nie wiem jednak, jak to się sprawdzi, bo nie mam czasu dokończyć tego tła.


Nie wiem, jak by wyglądał taki podwieszony łupek, nie widzę tego. Jest to dosyć cieńki kamień i nie wiem, jak byś miał to zrobić, żeby miało to ręce i nogi :wink: jakby nie było, łupek jest dosyć lekki i trzeba brać to pod uwagę.


Ustawienie wlotu kubła koło wew ma jeden minus - przyciągany przez filtr wew syf będzie też wpadał do kubła. Jeśli zastosujesz prefiltr, to będzie się on szybko zatykał i czasem czyszczenie raz w tygodniu może okazać się zbyt rzadkie. Z kolei przy zakrywaniu sprzętu tłem z łupka trudniej o zabudowę wszystkiego, jeśli jest to poukładane po całym akwa.

Opublikowano

jak dobrze poszukasz na forum to wiem ze juz był temat poruszany odnosnie chowania rur w tle i wiem ze widziłąem to tło w trakcie robienia i po wyszło swietnie tylko z tego co pamietam tło to bylo robione ze styropianu wypalanego a w miejsce rur szły potem jakies kawałki styropianu na sylikon i znowu było to formowane poprzez wypalanie fakt jest taki ze napewno się da. W twoim przypadku bedzie trochę trudniej bo to łupek nie da się bo nagiac wypalic i tp ale mozesz pokombinowac na jakimś modelu. sam stoje przed wyborem tła cr i styro czy łupek. z łupka juz miałem jak chcesz zobaczyc to w galeri z akwariami pod moim nickiem sa trzy zdjecia mozesz zobaczyć.

Co do zabudowy filtra to tak jak sision nie widze tego chcesz jakis metal, plastik gdzieś przyklejać. Ja jednak bym w połowie długości bocznej szyby dał jakąs szyba ktora bedzie maskowała filtr wycioł bym z kilka małych otworów. Jak by nie było jak patrzysz od przodu baniaka filtra nie widac a od strony wylotu filtra bym nic nie zabudowywał i w ten sposób wydajnosc filtra nic nie spada.

Opublikowano

Przede wszystkim o jakim rozmiarze akwa piszesz :wink:

Skąd mam wiedzieć czy taka czy inna pompka da radę skoro nie wiadomo co ma przepompować...

Opublikowano

Misyo- akwa skromne bo tylko 200 l (standardowe 100x40x50)

Neno- mnie się podoba :) zarówno wystrój jak i rozmiar :P


Co do próby umieszczenia deszczowni w tle to się poddaję, taka dłubanina to nie na moje nerwy ;) Filtr jakoś obuduję, zrobię wlot wody od dołu i kilka dziur na długości i powinno być ok.

A w sprawie tego podwieszanego łupka to chyba jest szansa powodzenia.

Opublikowano
Zastanawiałem się czy byłoby możliwe zrobienie czegoś takiego z cienkiego łupka? Mnie osobiście wydaje mi się że taka konstrukcja mogłaby być zbyt ciężka, poza tym chciałbym, żeby tło było tylko na tylnej ścianie zbiornika. W związku z tym naszła mnie taka myśl, że może można by ten "daszek" oprzeć/przykleić silikonem na listwie wzmacniającej z jednej strony, podeprzeć go ewentualnie od dołu jakimś bardziej wystającym kamieniem z tła (jak to zrobił romekjagoda), oraz zrobić coś w rodzaju małego stelażu na ściance bocznej. Byłby to kawałek blaszki/plastiku lub innego płaskiego materiału, który byłby przyklejony od dołu do owego "daszka" Ten "daszek" nie powinien dużo ważyć więc powinno chyba dać radę, jak myślicie?

Bardzo ciekawy pomysł, spróbuję go zrealizować w swoim akwa, zobaczymy co z tego wyjdzie i dam znać :)

Opublikowano
No, wreszcie jakieś budująca wypowiedź :P

A tak swoją drogą- silikon dopuszczony do kontaktu z żywnością nada się do akwarium?



IHMO nada się :D

A dlaczego?

Bo jeśli może mieć kontakt z żywnością to nie powinno być w nim niczego co mogłoby zaszkodzić i rybom:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.