Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie właśnie pytanie.Czy tło wykonane z ceresitu można zamontować w akwarium na piankę montażową Soudal.Chodzi mi o zaaplikowanie pianki na tyną szybę,pod wzmocnienie i na dno.Pianka taka nie byłaby zalana ceresitem tylko pokryta farbą w miejscach widocznych.Tylko nie wiem jak z toksycznością takiej pianki,która będzie miała bezpośredni kontakt z wodą no i oczywiście jak już wcześniej wspomniałem nie będzie pokryta CR-65.Słyszałem,że pianka jest o tyle lepsza od silikonu,że wytrzymuje większe naprężenia.

Opublikowano

Z tego co zrozumiałem chcesz bezpośrednio na tylną szybę dać piankę i ja pomalować, tak? Sama pianka nie będzie miała wpływu na wodę, nie będzie toksyczna, ale obawiam się, że nie będzie się ona dobrze trzymać na szybie, z czasem odejdzie od szyby i wypłynie- to pewne, lepiej daj piankę na 2cm. styropian i przyklej silikonem to jest pewne, kilka pasków na tylnej szybie i na dnie silikonu załatwi sprawę.

Opublikowano

Z całą pewnościa pianka będzie się trzymała szyby, bez obawy. Pozostaje tylko pytanie o szkodliwość pianki. Ta którą użyłem w swoim tle ma kontakt z wodą w kilku miejscach i od prawie 2 lat nic się złego nie dzieje. Na temat pianki Soudal już tu kiedyś rozmawialiśmy jest to jedna z lepszych firm więc obawiam się że pianka jest "niestety" wysokiej jakości - również jeśli chodzi o zawartość środków grzybobójczych. Użyj najtańszej jaką dostaniesz - a i tak mimo wszystko zrobiłbym wcześniej test z jakimiś gupikami. Bo demontaż takiego tła będzie raczej kłopotliwy.


Dodatkową zaletą natryskiwania pianki bezpośrednio na szybę jest ukrycie instalacji wodnej, np dolnego wypływu wody itp.

Opublikowano

Mi się pianka odkleiła od szyby po kilku dniach, też tak kombinowałem, ale doszedłem do wniosku, że silikon jest pewniejszy, ewentualnie można by to tło wcisnąć pod belkę i przy dnie zablokować przed ewentualnym wypłynięciem.

Opublikowano

Możliwe że nie odtłuściłeś szyby, jak kiedyś obsadzałem okna i pianka chlapnęła mi na szybę to nawet żyletką było ciężko ją zeskrobać. Wystarczy przemyć szybę np. benzyną ekstrakcyjną. Zresztą nieodtłuszczonej szyby silikon też nie bedzie się zbyt dobrze trzymał.

Opublikowano

Wszystko było zrobione jak należy, szybki były odtłuszczone, to się oderwało pod wpływem wody, nie wiem, może woda z czasem wsiąka w piankę i traci ona swoje właściwości, po oderwaniu pianka miała idealnie gładką powierzchnię. Wydaje mi się, że jednak silikon jest pewniejszy i jest to materiał idealnie nadający się do różnego rodzaju klejenia, pianka jest mocna, ale nie jest stosowana do klejenia pod wodą, o tym trzeba pamiętać

Opublikowano

Cóż, nie wiem co się u Ciebie stało, ale swego czasu czytałem, chyba na starej stronie jest artykuł właśnie o tle zrobionym w ten sposób. Dosyć obszerny. Właściwie to można sobie zrobić test w słoiku, walnąć piankę na ściankę i zalać wodą, będzie widać od zewnątrz co się dzieje z miejscem styku

Opublikowano

Tło mam zrobione ze styroduru i pianki Soudal,które pokryte jest ceresitem.Tył tła jest ze styroduru i to właśnie styrodur chciałem kleić na piankę do szyb.Odnośnie pianki Soudal to porównywałem opisy z tuby wraz z innymi najtańszymi piankami i niczym się nie różniły poza tym,że na piance Soudal pisze,że można nią kleić powierzchnie szkliwowe.Natomiat pisze tam jeszcze,że zawiera izocyjany a nie wiem jaki one miałyby wpływ na wodę.

Opublikowano

A teraz już jest jasne o co biega, pewnie i nie jest toksyczna ta pianka, wiele osób stosowało różne pianki i jest ok, ale nie wiem czy to dobry pomysł przyklejać tło na piance, będziesz musiał tło po zapierać bo pianka Ci to rozepcha i całe tło odejdzie od szyby, a zapierając możesz uszkodzić ceresit, ja u siebie mam 3 poziome paski silikonu na tylnej szybie, 1 pod listwą i jeden na dnie i nic go nie ruszy, jak będę w przyszłości chciał akwa obrócić, co mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło to silikon można usunąć, są specjalne zmywacze do silikonu.

Opublikowano

Eee a to to zupełnie bez sensu bo:


1. Pianka zabierze Ci znowu powierzchnię bo napęcznieje,

2. Nie rozłoży się równomiernie i powstaną przestrzenie w których woda będzie stała i będą zbierały się syfy

3. Mogą tam wpływać ryby a to z kolei problem z odłowieniem, a jeszcze większy z ew. zgonem za tłem


Silikon pozwoli Ci na połozenie równomiernej warstwy i umozliwi zabezpieczenie krawędzi.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.