Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim :) 

Zakupiłem używane akwarium o wymiarach 180x80x70cm ze szkła Opti White. Akwarium ma dwa lata i było klejone u poprzedniego właściciela w domu. Akwarium zalane do samego końca, sprzedawał z powodów zdrowotno - rodzinnych. Do rzeczy. Nigdy nie miałem takiego litrażu a tym bardziej nie znam się na konstrukcjach zbiorników. Chciałem się upewnić czy wzmocnienia są wykonane zgodnie "ze sztuką". Akwarium jest wykonane z szyby gr. 12mm. Ma wzmocnienia wzdłużne po całej długości zbiornika na przedniej i tylnej ścianie. Wzmocnienia wzdłużne mają szerokość 6cm i wykonane są z szyby 10mm. Spinka jest jedna na środku i ma szerokość 8cm i wykonana jest z szyby o grubości 12mm. 

Opublikowano

U mnie jest bardzo podobnie zrobione, też mam grubość szyb 12mm ale w akwarium 180x50x60. W moim nie mam żadnego dodatkowego wzmocnienia niż te które opisujesz. Szczerze nie wiem jaka szyba powinna być gdy mamy już około 1000 litrów.  Ale jakieś dodatkowe spinki? Grubsze szkło w całości? Czy to przesada by była? 

Właściciele basenów coś więcej napiszą. 

• Lubię to 1
Opublikowano

Proponuję napisać do producentów, którzy na codzień robią takie rzeczy z prośbą o wycenę zbiornika z uwzględnieniem takich samych wymiarów i grubości szkła z dopytaniem czy muszą być jakieś wzmocnienia aby akwarium było bezpieczne. 

Wykonawcy dają zawsze gwarancję, zazwyczaj 5 lat więc dobierają tak parametry szkła  aby nie było przykrych niespodzianek.

Ja bym tak podszedł do tematu na początek. 😁

• Lubię to 2
Opublikowano

Dzięki @Pikczer i @KapitanCzysty. Dokopałem się do jakichś tabelek, z których wynika, że baniak o takich wymiarach mógłby być nawet wykonany z szyby 10mm oraz właśnie z jedną spinką po środku. 

Niby stało u gościa od sklejenia, zalane, funkcjonujące z Tanganiką 2 lata to chyba gdyby miałoby się coś z nim zadziać to by się zadziało :P 

Opublikowano