Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej wszystkim 🙂 akwarium 240 litrów , obsada małe rdzawe i socolofi 🙂

ph: 8.7-8.8

kh:16

Kombinowac cos z tym ph żeby obniżyć czy zostawić w spokoju ? 

 

IMG_2197.jpeg

Edytowane przez Gapa92
Opublikowano (edytowane)

PH jak dla tanganiki , raczej trochę wysokie bym powiedział (8,5max?-jak książka podaje) . Teraz jest pytanie czym badasz pH i jak bardzo rzetelne jest to badanie.

Edytowane przez Gucio2003
  • Lubię to 1
Opublikowano
11 godzin temu, Gucio2003 napisał(a):

PH jak dla tanganiki , raczej trochę wysokie bym powiedział (8,5max?-jak książka podaje) . Teraz jest pytanie czym badasz pH i jak bardzo rzetelne jest to badanie.

Badam elektronicznym pH metrem. 

 

11 godzin temu, Tomasz78 napisał(a):

Skąd to ph takie wysokie?

Przez wysokie Kh w kranie 

Opublikowano

IMHO jeżeli ryby zachowują się prawidłowo to nie ruszać. Masz popularne gatunki od lat przyzwyczajone do "kranowy". Nic im nie będzie.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
10 hours ago, Gapa92 said:

Badam elektronicznym pH metrem. 

Takim w kształcie długopisu ? Kalibrowales  go przed pierwszym użyciem-one wymagają kalibracji także po jakimś czasie jeśli są dużo używane . Warto by było sprawdzić wodę testem kropelkowym i jak się okaże inny wynik to skalibruj ten elektroniczny 

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, Gucio2003 napisał(a):

Takim w kształcie długopisu ? Kalibrowales  go przed pierwszym użyciem-one wymagają kalibracji także po jakimś czasie jeśli są dużo używane . Warto by było sprawdzić wodę testem kropelkowym i jak się okaże inny wynik to skalibruj ten elektroniczny 

Mam go krótko i w instrukcji było napisane Że fabrycznie są już skalibrowane , ale dla pewności skalibruje i zobaczę czy coś się zmieni 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano

mam dwa różne te długopisy do PH (jeden za 100 zl, drugi za 300zl) - już bardziej rzetelne są zwykłe paski.
Kiedyś się uparłem i w 3 różnych zbiornikach (1 - wymagane pH 6-6,5 drugi ok. 7-7,5 trzeci 8-8,5) przez 30 dni robiłem codzienne testy: PH-metry, paski od Tropicala 6w1, kropelki JBL (standard pełen zakres i zakres wysoki).
"Dlugopisy" leżą już w kartonie ze "smieciami" akwa :P

  • Lubię to 1
Opublikowano
On 8/18/2023 at 10:19 PM, Gapa92 said:

Badam elektronicznym pH metrem. 

Takim w kształcie długopisu ? Kalibrowales  go przed pierwszym użyciem-one wymagają kalibracji także po jakimś czasie jeśli są dużo używane . Warto by było sprawdzić wodę testem kropelkowym i jak 

 

On 8/20/2023 at 5:20 PM, vib said:

mam dwa różne te długopisy do PH (jeden za 100 zl, drugi za 300zl) - już bardziej rzetelne są zwykłe paski.
Kiedyś się uparłem i w 3 różnych zbiornikach (1 - wymagane pH 6-6,5 drugi ok. 7-7,5 trzeci 8-8,5) przez 30 dni robiłem codzienne testy: PH-metry, paski od Tropicala 6w1, kropelki JBL (standard pełen zakres i zakres wysoki).
"Dlugopisy" leżą już w kartonie ze "smieciami" akwa :P

Kiedyś dawno temu zakupiłem taki za pare funciaków i to był mój błąd , nie  bo tani tylko nieumiejętnie go skalibrowalem . W zeszłym roku postanowiłem zakupić raz jeszcze tylko jakiś inny (nic droższy) ale tym razem zrobiłem jak instrukcja kazała z kalibracja ( woda destylowana 25C itp) i powiem wam ze idzie łeb w łeb z kropelkami jbl,NT labs . Wiec jak w instrukcji jest napisane woda destylowana/demi to nie walimy kranówy  haha ( mój pierwszy tak skopałam ) a potem ze nie działa .

 

Opublikowano
W dniu 20.08.2023 o 18:20, vib napisał(a):

mam dwa różne te długopisy do PH (jeden za 100 zl, drugi za 300zl) - już bardziej rzetelne są zwykłe paski.
Kiedyś się uparłem i w 3 różnych zbiornikach (1 - wymagane pH 6-6,5 drugi ok. 7-7,5 trzeci 8-8,5) przez 30 dni robiłem codzienne testy: PH-metry, paski od Tropicala 6w1, kropelki JBL (standard pełen zakres i zakres wysoki).
"Dlugopisy" leżą już w kartonie ze "smieciami" akwa :P

Właśnie zbadałem pH kropelkami jbl 7.4-9.0 i wyszło ze mam 8.2-8.3 pH wiec chyba mój elektroniczny pH metr wyląduje tam gdzie Twoje 🙂

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.