Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, Moonlight napisał(a):

Dzięki za sugestie, one na pewno się dużo bardziej nadają, ale dostałam taki i miałam nikłą nadzieję, że może jednak da się go trochę podrasować 😜

Mam w takiej samej kolorystce moduł "F" i on ma 10 cm głębokości i uwierz mi że to nie wypali. Szkoda niszczyć modułu. Jednakże filtrację polegającą na gąbkach w modułach bardzo polecam 👍😉

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano
1 minutę temu, Bastian napisał(a):

uwierz mi że to nie wypali

Wierzę :) I wielkie dzięki za opinię. Pewnie spróbuję wymodzić jakiś DIY o większej pojemności, bo to mój ideał filtracji i w kolejnym baniaku na pewno będzie tylko taka.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za odzew i opinie. Biorąc wszystko pod uwagę  pozwolę na razie bohaterowi tego wątku siedzieć w baniaku i ładnie wyglądać, nie wymagając od niego spełniania żadnych innych funkcji :)

  • Lubię to 3
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 2.03.2023 o 21:19, Bastian napisał(a):

Według mnie ten moduł nie nadaję się na filtrację. Polecam wersję

"C"

screenshot_121.jpg.959322a2f843db31ce9647a6f10fadcb.jpg

"T"

screenshot_119.jpg.a128a470b683ea8f5fa52977e149e250.jpg

oraz wersje "H"

screenshot_120.jpg.33bd8db37aefd47d66811d218dcd0283.jpg

Dwa pierwsze są przeznaczone na filtracje, oba miałem i używałem i potwierdzam 👍

Trzeci tj. "H" można bardzo łatwo przystosować np. na tylnej szybie. Dodatkowo można z nich podciągnąć hydroponikę a i obsługa jest łatwa i przyjemna .

 

dużą mają wyporność te moduły? chciałbym taki przykleic do plexi 100x50x3-4mm zamiast do szyby, 

Opublikowano
5 godzin temu, Nath_147 napisał(a):

dużą mają wyporność te moduły? chciałbym taki przykleic do plexi 100x50x3-4mm zamiast do szyby, 

Dość dużą. To jest coś w rodzaju pianki poliuretanowej z cienką warstwą zaprawy cementowej.

Opublikowano
W dniu 11.12.2023 o 10:33, Nath_147 napisał(a):

dużą mają wyporność te moduły? chciałbym taki przykleic do plexi 100x50x3-4mm zamiast do szyby, 

Według mnie nawet bardzo dużą, a do tego doszłaby bańka powietrza między modułem, a plexi. Chociaż @Bastian ma chyba moduły BTN w swoim akwarium i z tego co pamiętam, nie przyklejał ich do szyby. Podpytaj go może...

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzeję trochę temat. Czy jest ktoś na forum kto używa w swoim zbiorniku tylko takiej filtracji już dłuższy czas? Np 2-3 lata? 

Czy po tym czasie zachodzi konieczność czyszczenia gąbek? Czy taki filtr w końcu się zapcha/zapełni?

U mnie śmiga trochę ponad rok i mimo wlotu około 9x9cm poziom wody w komorze jest około 8cm niższy niż w akwarium. Przy podmianie praktycznie od razu muszę wyłączać pompę bo zaciąga powietrze. Mógłbym ją opuścić ale chyba lepiej żeby była jak najdalej od zasysu, który jest blisko dna. 

Opublikowano

Do 2 lat jeszcze troche ale mam 1,5 roku z modulami BTN (H i T), w kazdym siedzi aquael turbo 2000. Ani jednego ani drugiego nie czyscilem i poziom wody utrzymuje się na takim samym poziomie w module jak i w akwarium. Wloty po 1 sztuce na modul, oryginalne tylko ze wylamana co druga lamelka. Moze to Ci cos podpowie. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 17.02.2024 o 07:14, knowhow napisał(a):

Do 2 lat jeszcze troche ale mam 1,5 roku z modulami BTN (H i T), w kazdym siedzi aquael turbo 2000. Ani jednego ani drugiego nie czyscilem i poziom wody utrzymuje się na takim samym poziomie w module jak i w akwarium. Wloty po 1 sztuce na modul, oryginalne tylko ze wylamana co druga lamelka. Moze to Ci cos podpowie. 

A jakie gąbki masz w środku? 

U mnie siedzi DCP 5000, ale kręci na 40%. Miks gąbek 10, 30, 45ppi. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.