Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Porozsyłałem po kilku firmach zapytania o wycenę akwarium 200x50x50, 200x60x60, 200x70x60 ze stelażem (obudowanym) i pokrywą. Jak na razie dostałem wycenę z 1 firmy. Otworzę tutaj wątek, żeby pokazać jak to wygląda cenowo, bo sam jestem w szoku patrząc na ceny :D

 

Firma nr 1

Akwarium 200x50x50h, szkło float 10 mm - 1450 zł, front i bok opti - 2000 zł.

Akwarium 200x60x60h, szkło float 12 mm - 2600 zł, front i bok opti - 3300 zł

Akwarium 200x70x60h, szkło float 12 mm - 2750 zł, front i bok opti - 3500 zł

Stelaż z zabudową czarny mat, stopki regulowane, blat ze sklejki wodoodpornej - 2700 zł 

Pokrywa w całości z aluminium, lakierowana proszkowo - 1800 zł

Edytowane przez seemann
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ceny identyczne prawie jak w  Niemczech. Ostatnio szukałem wykonawcy na zbiornik 200 x 60 x 60 i zostawiając na boku cenę mebla i pokrywy, bo tu dużo zależy od wykonania i materiałów to szkło mam nieznacznie ale taniej w przeliczeniu na złotówki, od dość renomowanego producenta. Ano takie czasy.

Opublikowano

Pozytywnie czy negatywnie zaskoczony?

Czytałem że szkło ostatnie mocno podrożało i akwaria masowej produkcji są chyba dwukrotnie drozsze niż 2-3 lata temu. Na szafce i pokrywie moglbys coś urwać lub samemu wykonać. Bo akwarium to w głównej mierze drogi materiał i usługą klejenia.

Pokrywę z dibondu mogliby ci wyciąć w fabertec jakbyś im zaprojektowal/zmywiarowal (bo robią dośc podobne kasetony reklamowe) lub można uderzyć do jakiejś innej firmy reklamowej. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 minut temu, pulpet napisał(a):

Ceny identyczne prawie jak w  Niemczech. Ostatnio szukałem wykonawcy na zbiornik 200 x 60 x 60 i zostawiając na boku cenę mebla i pokrywy, bo tu dużo zależy od wykonania i materiałów to szkło mam nieznacznie ale taniej w przeliczeniu na złotówki, od dość renomowanego producenta. Ano takie czasy.

No, ale serio zmiana szkła o 2mm zwiększa cenę całości prawie x2? :) taka ciekawostka Zestaw akwarium 250x60x60 900L + pokrywa ALU+ stelaz, Ruda Śląska • OLX.pl

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Nath_147 napisał(a):

Pozytywnie czy negatywnie zaskoczony?

Czytałem że szkło ostatnie mocno podrożało i akwaria masowej produkcji są chyba dwukrotnie drozsze niż 2-3 lata temu. Na szafce i pokrywie moglbys coś urwać lub samemu wykonać. Bo akwarium to w głównej mierze drogi materiał i usługą klejenia.

Pokrywę z dibondu mogliby ci wyciąć w fabertec jakbyś im zaprojektowal/zmywiarowal (bo robią dośc podobne kasetony reklamowe) lub można uderzyć do jakiejś innej firmy reklamowej. 

Negatywnie.. jak patrzę po kalkulatorach itp to sama zmiana koloru silikonu to + ~250-300zł..

Pokrywę znalazłem za 1089 (trzmiel),  1164 (diversa)

Edytowane przez seemann
Opublikowano

Niestety, idąc w szkła 500+ trzeba się liczyć z tym, że nasze hobby do tanich nie należy. Dwa lata temu 400 kosztowała mnie 1/3 tego, co teraz place za 720. Materiały, robocizna, wszystko w górę. Ale co tam. Raz zapłakać przy kasie a potem niczym nie zmącona przyjemność z posiadania😜

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 minut temu, pulpet napisał(a):

Niestety, idąc w szkła 500+ trzeba się liczyć z tym, że nasze hobby do tanich nie należy. Dwa lata temu 400 kosztowała mnie 1/3 tego, co teraz place za 720. Materiały, robocizna, wszystko w górę. Ale co tam. Raz zapłakać przy kasie a potem niczym nie zmącona przyjemność z posiadania😜

Wiesz... ja pamiętam czasy, gdzie taniej szło kupić 2 x 1050l na stelażu jedno nad drugim :D ale te czasy raczej nie wrócą

Opublikowano
3 minuty temu, seemann napisał(a):

Wiesz... ja pamiętam czasy, gdzie taniej szło kupić 2 x 1050l na stelażu jedno nad drugim :D ale te czasy raczej nie wrócą

A ja pamiętam jak mi tata w pracy zrobił ramowe 80 litrów za darmo 😁. Masz rację. Nie wrócą

  • Lubię to 1
Opublikowano

No ceny szkła wyglądają legitnie, ale pokrywa 1500 to dużo. Ja za swoją alu dałem 550 zł 4 lata temu, to chyba aż tak nie skoczyło?

Co do przeskoku ceny i grubości, może to być jakiś próg dostępności szkła lub masy całości.

Opublikowano

Ceny baniaków przy obecnych cenach szkła, robocizny itd. są do przyjęcia. Osobiście zrezygnowałbym z opti i zamówił 200x70x65h ;)

Pokrywę można zrobić samemu ze spienionego PCV. To nietrudne, a pokrywa jest trwała i ergonomiczna w użytkowaniu. Koszt na akwarium 200x65 wyniósł mnie ok. 500 zł (w grudniu ub. roku).

  • Lubię to 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.