Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Bezprym napisał:

Deszczownię zlikwiduj bo tłumi niepotrzebnie przepływ, zostaw samo kolanko umieść je w tylnym rogu akwarium by było jak najmniej widoczne. 

Okej. Wylot ma być skierowany wzdłuż dłuższej szyby oczywiście ? 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.05.2022 o 18:59, przemo95 napisał:

Sprawdziłem właśnie NO2 i NO3

NO2- 0,025

NO3 - 0

 

Co do tła - mam jeszcze trochę czasu nim cykl azotowy się zamknie więc na pewno kupię i zamontuje.

A jeśli chodzi o kamienie to też właśnie myślę nad dołożeniem jakiegoś większego "wyższego". 

 

Wracając do NO2, może to oznaczać że już się coś zaczyna dziać ? Teraz czekać kilka dni i sprawdzić ponownie nh4, NO2, NO3 , tak?

 

 

Witam ponownie,

Dziś już 19 dzień od zalania, sprawdziłem ponownie parametry i wygląda to następująco: 

NH4 - <0,05.

NO2 - <0,01

NO3 - 0 

 

Czy to możliwe że NO2 jest mniejsze niż 3 dni temu, a inne parametry  stoją w miejscu? 

Edytowane przez przemo95
Opublikowano

Witam ponownie,

Nie wiem w czym jest problem ale dziś leci 22 dzień od zalania, a cykl azotowy stoi w miejscu, NO2, NO3, NH4 niewykrywalne. 

Dodawałem Seachem Stability zgodnie z zaleceniami producenta oraz wsypałem kilka razy pokarm.

Co kilka dni mierze NO2, NO3, NH4, był kilkudniowy wzrost NO2 ale od tygodnia znów wróciło do wartości niewykrywalnej.

Macie jakieś doświadczenia dlaczego tak to wygląda? 

Opublikowano
20 godzin temu, przemo95 napisał:

Macie jakieś doświadczenia dlaczego tak to wygląda? 

Użyłeś Seachem Stability a ten preparat nie służy do takiego startu. Powtórzę się jeszcze raz, na Warszawskich Dniach Akwarystyki 2017 przedstawiciel Seachema wyjaśniał do czego została stworzona seria: Prime, Stability i Pristine a tu opis https://www.seachem.pl/prime.html#collapseTwo na dole strony w zakładce "Cykl azotowy - problem, którego nie powinno być" . A w praktyce wg mnie i mojego doświadczenia należy te preparaty omijać bokiem, i w dzisiejszym czasie używać jako pożywki wody amoniakalnej (może być też uryna) i bakterii Prodibio Biodigest lub Equo Bacterya najlepiej zmieszanych po jednej ampułce.

  • Lubię to 3
Opublikowano
4 godziny temu, darkon napisał:

A w praktyce wg mnie i mojego doświadczenia należy te preparaty omijać bokiem, i w dzisiejszym czasie używać jako pożywki wody amoniakalnej (może być też uryna) i bakterii Prodibio Biodigest lub Equo Bacterya najlepiej zmieszanych po jednej ampułce.

Popieram po stokroć. Ja startowałem na samych Prodibio Biodigest i odrobince pokarmu.  Też dało radę

Opublikowano

A ja używałem od dawna i nadal czasami dodaje bakterie w proszku Azoo, są dwa rodzaje. Też Azoo w płynie używałem, fajnie śmierdzi :)

Prodibio BioDigest też ciekawe i używam. Raz na około 2 miesiące coś tam przy okazji dorzucam. Tak w razie "w" albo jak coś mi się wygląd wody nie podoba.  No i działa to wszystko lepiej niż planowałem. Może miks bakterii tak działa. 

Wlej, wsyp jakiekolwiek normalne bakterie, może to ruszy normalnie. Nie zaszkodzi jak dasz za dużo. 

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.