Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Moi Drodzy,

Zakladam kolejny "nudny" temat z serii jaka obsada do standardowego akwa Rio 240l. Licze na wasza wyrozumialosc i pomoc. Jestem bardzo poczatkujacy, to jest moje pierwsze Akwa. Na ten moment, pomogliscie mi już z filtracja i aranzacja. Baniak wystartowal 4 dni temu, wiec jest troche czasu dla dyrygenta na wybor zalogi. 

Mieszkam w Austrii i chcialbym osobiscie zakupic Towarzystwo od hodowcy, "online" odpada. Zaloga na 2 gatunki, moze 3.

Mam 2 hodowcow w odleglosci ok. 1,5 godz:

na baniak o dlugosci 120cm polecacie max 3 gatunki Mbuna. Moim "must have" jest gatunek typu:

A:

  • Chindongo Saulosi (1)
  • Melanochromis Johanii (2)
  • Chindongo Demasoni (3)

W pierwszej hodowli maja Saulosi i Johanii już zdymorfizowane (chyba), poza tym kolorystycznie bomba. Moglbym zakupic docelowy(e) harem(y).

B:

Tu wiekszy dylemat:

  • Labidochromis Hongi Red Red (4)
  • Labidochromis Perlmutt (5)
  • Labidochromis Chisumulae (6)

Nie wiem, nie znam się... najchetniej 2 gatunkowo.

A: 1 w 2/8

B: 4 w 1/4

Jestem poczatkujacy. Od paru dni ogladam, się zastanawiam. O diecie nie mam pojecia, chociaz czytalem ze da się to pogodzic.

Dziekuje za kazde wsparcie.

Krzysiek

Edytowane przez dimis
  • Lubię to 1
  • dimis zmienił(a) tytuł na Zespół Rio 240
Opublikowano

Przegladam galerie i stwierdzam, ze Chisumulae sa sliczne.  Red Red-y takze, ale moze na moj baniak troszke za duze. Maingano... takze piekne. 

up... :)

 

Opublikowano

Trochę małe akwarium. Ja bym Ci polecił jednogatunkowe z Labidochromis Perlmutt.
Ewentualnie połączyć je z Saulosi. Żywieniowo sobie poradzą

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

W opcji 3 gatunkowej wskazane jest by jeden gatunek był nieterytorialny, więc raczej takich gatunków szukaj,jako trzeciego. Wybrałeś sobie akurat bardzo terytorialne gatunki. Poleciłbym Ci   Cynotilapię harę oraz Metriaclima elongatus chailosi Chitande u mnie znakomicie się dogadywały. 

Edytowane przez Bezprym
Opublikowano

Dziekuje za odpowiedzi. Cały czas mam zamiar dobrać 2 gatunki. Na forum polecacie Saulosi i Perlmutt, myślałem tylko aby zamienić Perlmutta na Chisumulae i może zamiast Saulosi Maingano. Z Red Reda zrezygnuje jednak.

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, dimis napisał:

Na forum polecacie Saulosi i Perlmutt,

Saulosi żółte i Perlmutty perłowe czyli dwa gatunki jakby kolorystycznie mało kontrastowe. Kiedyś w 240 litrach miałem saulosi i maingano . Bardzo długo zdawało to egzamin ale  po 2-3 latach samiec maingano wybił swoich pobratymców. Ale warto próbować. W tym układzie z maingano nikt Ci nie da 100% gwarancji. 

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
Opublikowano
29 minutes ago, Bezprym said:

Poleciłbym Ci   Cynotilapię harę oraz Metriaclima elongatus chailosi Chitande u mnie znakomicie się dogadywały. 

@Bezprym hodowla, w ktorej bede kupowac nie ma tych gatunkow, zalezy mi na tym aby osobiscie odebrac ryby. Z Hara maja Cyotilapia Afra (podejrzewam, ze uzywaja starych nazw, co mnie troche dziwi i zastanawia).

image.png.57efc75ed6abcfa93455e617cab857f7.png

11 minutes ago, Andrzej Głuszyca said:

Saulosi żółte i Perlmutty perłowe czyli dwa gatunki jakby kolorystycznie mało kontrastowe. 

@Andrzej Głuszyca na zywo widzialem tylko Saulosi w dziale akwarystycznym sklepu budowlanego. Ze zdjec, widac ze moga byc rzewczywiscie malo kontrastowe. Dlatego tez, jeden z pomyslow byl aby "pozenic" Chindongo Saulosi z Labidochromis Chisumulae.

 

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, dimis napisał:

jeden z pomyslow byl aby "pozenic" Chindongo Saulosi z Labidochromis Chisumulae

Tyle, że samice nie są już tak ładne. Są  wg mnie mdłe. Wszystko to tylko nasze sugestie i wybór będzie Twój. Ale zwracaj uwagę na wygląd samic bo często jest tak , że samce piękna a samice byle jakie jeżeli chodzi o urodę.  Pomijam inne preferencje typu karmienie itp.

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, dimis napisał:

@Bezprym hodowla, w ktorej bede kupowac nie ma tych gatunkow, zalezy mi na tym aby osobiscie odebrac ryby. Z Hara maja Cyotilapia Afra (podejrzewam, ze uzywaja starych nazw, co mnie troche dziwi i zastanawia).

Raczej stawiałby że to jest Cynotilapia zebroides, warto zorientować się z jakiej lokalizacji bo według mnie najładniejsze są te z Jalo Reef. 

  • Lubię to 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.