Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 6.01.2022 o 17:49, bojack napisał:

Plan mam taki, aby aranżacja na środku zbiornika całkowicie zakrywała drugą stronę, tak jakby to były dwa oddzielne zbiorniki.

Jak i z czego planujesz robić dekoracje aby zakryć drugie pomieszczenie? Pozostanie wtedy średnio 50 cm szerokości na każde pomieszczenie przy 1m wysokości. Może być trudno tak wysoko to pociągnąć aby wyglądało naturalnie.

Ogólnie projekt super i bardzo ambitny👍, tylko pozazdrościć

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 8.01.2022 o 09:29, did napisał:

Jak i z czego planujesz robić dekoracje aby zakryć drugie pomieszczenie? Pozostanie wtedy średnio 50 cm szerokości na każde pomieszczenie przy 1m wysokości. Może być trudno tak wysoko to pociągnąć aby wyglądało naturalnie

Środek będzie robiony ze styroduru, betonu i prawdziwych kamieni. Generalnie nie musi być zakryte 100%, ale chciałbym, żeby przynajmniej część aranżacji sięgała powyżej lustra wody. Licząc grubość ściany może wejdzie 120cm-130cm głębokości. Wszystko okaże się w praniu.

 

W dniu 8.01.2022 o 09:29, did napisał:

Ogólnie projekt super i bardzo ambitny👍, tylko pozazdrościć

👍

  • Lubię to 4
Opublikowano

Mam pierwszą wycenę no i nie wygląda to kolorowo :)

320x100x100 szkło 2x12mm - 38k zł

400x100x100 szkło 2x12mm - 50k zł.

Cena z klejeniem. 

Będzie lany beton :)Czekam na wycenę szkła i wklejenia samych szyb frontowych.

  • Lubię to 2
  • Zmieszany 1
  • Smutny 3
Opublikowano

Jak napisałeś o samych frontach to od razu spodobał mi się ten pomysł, a dzisiaj w sumie przez przypadek, będąc w zakładzie kamieniarskim, wpadłem na coś takiego:

IMG_20220113_153418.thumb.jpg.c5280349a07550d11c00e126b51c1b19.jpg

To jest ,,dupka,, odcięta z bloku granitu. Nie wiem czy ktoś już takiego czegoś próbował, ale odpowiednio wybrana sztuka to byłoby niezłe dno zbiornika. To taka luźna myśl, ale chciałem się podzielić. Wiem że to ma swoje wady, waży pewnie z tonę, koszt mimo że to odpad, też mógłby być nie mały ( docięcie + transport) no i 10 chłopa żeby to usadzić 😜. No i ten rozmiar u Ciebie 4 metry. Takiej wielkiej nie spotkałem.

  • Lubię to 3
Opublikowano

@Jelonek waga nie gra roli w tym przypadku, podstawą będzie ława betownowa zbrojona, na środku dodatkowo jedna lub dwie nogi też odlane z betonu i zbrojone razem z ławą. Wytrzyma i 20 ton jak będzie taka potrzeba. Każdy pomysł miło widziany ;)

Mniej więcej wiem już co nie co jak to wykonać. Czekam na info od @Jeb_us jak ma to wykonane u siebie. Z tego co wyczytałem, to niezależnie od gabarytu... ława na dno 15cm grubości, ściany 10cm grubości, wieniec 15x15. Rozwiązań na hydroizolację jest obecnie dużo więc będę myślał o tym jak już będę miał wylane wszystko.

Największa zagwozdka dla mnie na chwilę obecną to:

1. Jak wykonać ramki na szyby frontowe, żeby były bezpieczne a jednocześnie szyba jak najbardziej licowała ze ścianą oraz jak to wszystko uszczelnić,

2. Jak zrobić przepusty przez dno do sumpa i całej reszty,

3. Jak duży zrobić sump i jak ogarnąć temat 'nóg' pod zbiornikiem, które będą dzieliły przestrzeń i nie pozwolą na umieszczenie sumpa odpowiedniej długości.

To takie 3 tematy o których dumam przed spaniem ostatnio :D Niby do wiosny daleko, ale czas pędzi, a jak już robota ruszy, to nie będzie czasu na wymyślanie, tylko będzie trzeba realizować plan.

  • Lubię to 3
Opublikowano
Godzinę temu, bojack napisał:

1. Jak wykonać ramki na szyby frontowe, żeby były bezpieczne a jednocześnie szyba jak najbardziej licowała ze ścianą oraz jak to wszystko uszczelnić,

2. Jak zrobić przepusty przez dno do sumpa i całej reszty,

3. Jak duży zrobić sump i jak ogarnąć temat 'nóg' pod zbiornikiem, które będą dzieliły przestrzeń i nie pozwolą na umieszczenie sumpa odpowiedniej długości.

Tu oznaczam Zbyszka @crav może podpowie jak to rozwiązał u siebie.

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

@Bartek_De dzięki za wskazania @crav 

@Jeb_us @crav dzięki Panowie. Wiedza i doświadczenie którymi się podzieliliście są bezcenne. Mam w takim razie zarys konstrukcji zbiornika. Teraz należałoby wejść w szczegóły ;)

@crav kilka dodatkowych pytań:

1. te 3 rury po prawej stronie przechodzą przez dno tak? Są doprowadzone od komina do sumpa. Zrzut, rewizja, powrót. Zgadza się? Jakich rur używałeś? Wygląda na fi50mm, pvc-u? Nie było problemów z ich uszczelnieniem?

2. Nogi 40x40 z przodu, ile ich masz? W jakich odległościach? Lane z betonu?

3. Jakiego betonu używałeś ?

 

Na zbiornik 4m długi, jeden komin na boku wystarczy? Może warto dać po drugiej stronie też rury i zrobić na przykład jakiegoś prostego narurowca, który wspomoże filtrację mechaniczną i cyrkulację? A może sump + filtracja w dużych modułach wewnątrz? Nie wiem, czy dawać rury po obu stronach, czy tylko po jednej.

 

  • Lubię to 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
    • Tylko faktycznie gęstość 45ppi to może się bardzo szybko zapchać. Średnio przepływ przez długość sumpa to spiętrzenie nawet do 5cm, więc na takiej gąbce będzie spiętrzać, aż pójdzie górą, a wtedy pompa sucha. Zatem też się zgadzam, by jednak odpuścić tą gąbkę.  Natomiast gąbki 20ppi daj wszędzie, gdzie tylko zostanie ci miejsce, jako składowisko biologii. Możesz nawet z 50 litrów objętości gąbkami dać i wcale nie będzie za dużo, a woda kryształ.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.