Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 minut temu, Bastian napisał:

Bardzo fajny baniak 👍 podoba mi się ułożenie kamieni 👍

Kamienie układałem tak żeby jak najmniej było małych szczelin gdzie mógłby chować się narybek. Na dnie między kamieniami jest ok 3 cm odległości, tworzy to przepływowy labirynt. 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 15.01.2022 o 11:40, pkiinbanww napisał:

Saulosi mają ok 2-3cm. Jedynie dwie z nich są całe żółte a reszta ma ciemniejsze pasy... Zaczynam się martwić że trafiłem na większość samców. 

Z tego co wyczytałem na forum to niemożliwe jest rozróżnienie płci takich małych ryb więc skąd taka różnica w ubarwieniu i czy takie maluchy w paski wyrosły u Was na ładne, żółte samiczki?

Póki nie ma atrap jajowych nie ma co się martwić?

Opublikowano

Maluchy masz jeszcze. Ciężko stwierdzić cokolwiek. Ja Saulosi wpuszczałem sporo większe. Wszystkie były żółte. Te, które w stresujących sytuacjach ( po transporcie, przestraszone) robiły się ciemniejsze wyrosły na chłopaków. Były u nich też słabo widoczne atrapy jajowe. Za to jeden żółty i bez atrapy też okazał się samcem. Zaczął się wybarwiać dużo później a i atrapa jajowa się znalazłam z czasem. A to, że możesz mieć większość samców to często spotykana sytuacja

Opublikowano
W dniu 15.01.2022 o 11:40, pkiinbanww napisał:

Saulosi mają ok 2-3cm. Jedynie dwie z nich są całe żółte a reszta ma ciemniejsze pasy... Zaczynam się martwić że trafiłem na większość samców. 

Z tego co wyczytałem na forum to niemożliwe jest rozróżnienie płci takich małych ryb więc skąd taka różnica w ubarwieniu i czy takie maluchy w paski wyrosły u Was na ładne, żółte samiczki?

To działa bardziej tak, że u tak małych egzemplarzy nie można stwierdzić że któryś jest na 100% samicą. Bo samce wybarwiają się w bardzo różnym tempie. Natomiast jeśli widzisz u któregoś ciemne pasy to to już prawie pewny samiec. I zazwyczaj samców wychodzi więcej, niestety.

Opublikowano

U mnie na 24szt było 12 samców i 12 samic. Samce puściłem dalej w świat, zostawiłem tylko 9 samic i dokupiłem z innego źródła 3 samce.
To mój chłopak, wybarwia się i co chwile walczy z dominującym samcem o przejęcie władzy w zbiorniku eb56492094e0a4a0be7cf80e9f914d73.jpg

Oraz samiec dominant, wyłania się dyskretnie z mroku, szukając uważnie godnego siebie przeciwnika...

e6c6add14972bb73215d5f3cec720cb2.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano
3 godziny temu, MrTepes napisał:

U mnie na 24szt było 12 samców i 12 samic. Samce puściłem dalej w świat, zostawiłem tylko 9 samic i dokupiłem z innego źródła 3 samce.
To mój chłopak, wybarwia się i co chwile walczy z dominującym samcem o przejęcie władzy w zbiorniku http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.pngeb56492094e0a4a0be7cf80e9f914d73.jpg

Oraz samiec dominant, wyłania się dyskretnie z mroku, szukając uważnie godnego siebie przeciwnika...

e6c6add14972bb73215d5f3cec720cb2.jpg
 

Budowa ciała twojego samca, ilość pasów bardziej wskazuję na to, że to coral, a nie czysty saulosi. 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

Tak wygląda najmiejszy, coś ok 2cm. Pasy znikają gdy podpływają do karmienia a gdy pływają w gruzowisku ciemnieją. Może jak podrosną to wybarwią się na jednolity żółty kolor? Podobne ubarwienie widzę u hary. Najmiejsze mają pasy aż do ogona a te większe już tracą pasy.

20220117_154523.thumb.jpg.791692896f2bdb0b2ec87eb82e36553d.jpg

Edytowane przez pkiinbanww
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mija miesiąc od zalania baniaka. Okrzemki od dobrych dwóch tygodni panoszą się wszędzie.  Czekam na coś zielonego ale jak nie ma tak nie ma 😕

Temperaturę obniżyłem do 25 stopni, zostawię już tak na stałe.

Podmiany robię co tydzień ok 10% wody, wszystko się z dnia na dzień bardziej stabilizuje co cieszy.

Pomysł z AT2000 jako cyrkulatorem włączanym tylko do zamiatania nie jest zbyt trafiony. Ultramax 2000 nie zbiera wszystkiego z dna, więc włączam dwa razy dziennie AT2000 ale robi taki młyn że wszystko lata. Kupię jakiś mały falownik, widziałem aqua nova za coś ponad 30 zł z przepływem 2000. Zobaczymy jak się sprawdzi.

Ryby zdrowe, wciąż głodne póki co bez strat w obsadzie. 

Zadziwiają mnie hary, w ułamku sekundy zmieniają barwy jak kameleon. Saulosi wciąż się gonią, prężą, pokazują piękne zachowania. Rosną szybciej od hary, czekam aż w końcu dominujący samczyk postawi się bo póki co goni go nawet najmniejszy w stadzie karzeł hary :D

 

 

  • Lubię to 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.