Skocz do zawartości

projekt m22 - 1000L


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W tej chwili mam akwarium ~480L 200x40x60h napędzane falownikiem na HMF i dwoma kubłami Ultramax 1500.
Pomysłów na filtrację było wiele, ale w końcu za radami kilku osób z forum zrobiłem tak i IMO filtracja sprawdza się bardzo dobrze.

20210409_140005.thumb.jpg.f38b1e9c27f7fcaa5a735ef8e5b92a18.jpg

Przymierzam się do nowego zbiornika ~1000L 260x55x70h (wiosna/lato 2022 r.). Tutaj rodzą się pytania m.in. o filtracje.
Wymyśliłem sobie dwie opcje, obie od frontu osłonięte szybą, na którą pójdzie tło z styropianu.

Opcja nr 1 - gąbki po rogach akwarium napędzane falownikiem plus w obu schowane wloty filtrów kubełkowych
244440326_551678569456808_3728571815123150704_n.thumb.png.de7e180e859e0c26d54caeed83c85f23.png

 

Opcja nr 2 - gąbka na środku akwarium wyloty z falowników na tylne ściany, a wyloty z kubłów na przednią szybę
244404842_303117907818585_1441979312701090592_n.thumb.png.990acfeb479da47725c411fecaca64cb.png

Wygląd opcji nr 1 i opcji nr 2 od frontu (boki całe od dołu do góry w gąbce):
244564665_1036863343777443_7455954800353677301_n.png.b6da4736756646db577956f2d0f1cda7.png

Plusy i minusy opcji nr 1:
+ znana, pewna konstrukcja z dobrym obiegiem
+ łatwo można zajrzeć do środka gąbki HMF
- gorzej z zakryciem całej konstrukcji

Plusy i minusy opcji nr 2:
+ łatwo zakryć całą filtracje
+ w jednym miejscu cały osprzęt
- nie wiadomo czy sprawdzi się - niepewny obieg cyrkulacji
- nie będzie widać co się dzieje za filtrem/w filtrze

Na końcu zastawiam się nad szybą 12 mm czy 15 mm i przodem OW? Trzech wykonawców szkiełka (plus stelaża), których biorę pod uwagę to
1. Szczecin
2. Łomża
3. Myciok Mikołów

- z tym, że "najbliżej" mi do Łomży? Jakieś opinie, pochwały? PS Szczecin czas oczekiwania to już prawie pół roku...

Edytowane przez ziemniak
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Cały czas rozmyślam o filtracji...

filtracja.thumb.png.c4d08b0a2cd48e81bebd86789337f5fb.png

czerwone to wstawki z szyby (na bokach 5-10 cm), pomarańcz to gąbka

Kusi mnie opcja nr 2, bo łatwo będzie ją można zakryć kamieniami plus mógłbym od góry zrobić małą hydroponikę. Dodatkowo wyloty z kubłów mógłbym zrobić "na środek", co powodowałoby ruch tafli w całym zbiorniku. Boje się jednak tego, że nie widziałbym zupełnie co się dzieje w środku.

Opcja nr 1 - fajna, bo mógłbym łatwo zajrzeć po bokach co się dzieje. Minusy to wyloty z falowników i kubła w tym samym kierunku. Dodatkowo ciężko będzie zakryć gąbki kamieniami. Będę wtedy musiał ponad 50 cm konstrukcje zrobić po obu stronach zbiornika, żeby nie było go widać jak obecnie (zdjęcie na samej górze).

Proszę o uwagi, sugestie...

Edytowane przez ziemniak
Opublikowano

Rozkminiam jak z cyrkulacją przy takim ustawieniu w opcji 1.. 

Prądy wody z dwóch hamburgów spotykają się na środku przedniej szyby z tego co widzę. Nie spowoduje to tego, że trafiając na siebie wzajemnie zniwelują swój bieg i zrobi się na środku kocioł który nie będzie prowadził nieczystości do gąbek? Czy pójdzie tak jak sobie to wyrysowalem, że po "zderzeniu" na przedniej szybie zawracać będą w stronę tylnej i dalej tak jak na rysunku? 

Screenshot_20211107-130140_Chrome.thumb.jpg.e31852684ea75a6117e851ed16aaed60.jpg

 

Jeśli chodzi o zasłonienie tego kamieniami to nie ma się co martwić o konstrukcje 50cm+. U siebie mam 60cm w górę i kamień wystaje ponad taflę wody 😉 wystarczą dwa solidnych rozmiarów kamole. 

Przy wysokości 70h to już chyba 15mm szkło, ale to już fachowcy zajmującym się tym będą wiedzieć najlepiej. Co do nich, to z pośród wymienionych przez Ciebie mam zbiornik z Łomży. Mogę polecić z czystym sumieniem Marcina. Czekałem coś między 3 a 4 miesiące na swój zbiornik. 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Opcja nr 1 wzięła się z tego projektu:

Dodatkowo, przy obecnym zbiorniku i filtrze z falownikiem tylko po jednej stronie (po 7 miesiącach), filtracja działa wyśmienicie ;) Tylko dwa razy do środka dostał się rdzawy. Nie mam pojęcia jak on to zrobił... Raz go wyciągnąłem, raz zniknął sam...

Efekt jaki chciałbym osiągnąć to coś w tym stylu:

 

Dlatego też opcja z filtracją po środku jest taka kusząca... łatwiej byłoby wszystko ukryć ;)

  • Lubię to 4
Opublikowano

@Mróz dobrze prawi. Jak ustawisz flow wody z dwoch rogów na siebie na środek, to efekt będziesz miał taki, że na środku będzie kocioł z całym bałaganem - nie polecam.

Opcja nr2 to znów problem z prowadzeniem zanieczyszczen do zasysu. 

Myślę, że opcja nr1, ale inaczej ustawione wyloty - jeden wzdłuż tylnej szyby, a drugi na srodek przedniej. Wydaje mi się, że wtedy cyrkulacja bedzie ok, a brud będzie się zbierał w rogach przy zasysach 

  • Lubię to 5
  • Dziękuję 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem sobie drogi prezent na święta!!! 🎄🎁

@timi-akwaria.pro przekonał mnie, że nie ma na co czekać i w ten sposób +/- w połowie lutego stanie u mnie stelaż i zbiornik 260x55x70h.

Przy okazji dziękuje za rzeczową rozmowę telefoniczną oraz elektroniczną ;)

20211219_164409.thumb.jpg.23edb13142aa13a2463cc6922d11aaee.jpg

Stare 200x40x60h vs nowe 260x55x70h

Edytowane przez ziemniak
  • Lubię to 8
Opublikowano
W dniu 7.11.2021 o 09:57, ziemniak napisał:

Cały czas rozmyślam o filtracji...

filtracja.thumb.png.c4d08b0a2cd48e81bebd86789337f5fb.png

czerwone to wstawki z szyby (na bokach 5-10 cm), pomarańcz to gąbka

Kusi mnie opcja nr 2, bo łatwo będzie ją można zakryć kamieniami plus mógłbym od góry zrobić małą hydroponikę. Dodatkowo wyloty z kubłów mógłbym zrobić "na środek", co powodowałoby ruch tafli w całym zbiorniku. Boje się jednak tego, że nie widziałbym zupełnie co się dzieje w środku.

Opcja nr 1 - fajna, bo mógłbym łatwo zajrzeć po bokach co się dzieje. Minusy to wyloty z falowników i kubła w tym samym kierunku. Dodatkowo ciężko będzie zakryć gąbki kamieniami. Będę wtedy musiał ponad 50 cm konstrukcje zrobić po obu stronach zbiornika, żeby nie było go widać jak obecnie (zdjęcie na samej górze).

Proszę o uwagi, sugestie...

Jak chcesz zobaczyć hamburgi z prawdziwego zdarzenia to zapraszam do mnie :) Częstochowa niedaleko  :) 

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 23.12.2021 o 21:14, darianus napisał:

Jak chcesz zobaczyć hamburgi z prawdziwego zdarzenia to zapraszam do mnie :) Częstochowa niedaleko  :) 

Jak pracowałem w Niemczech 13-15 lat temu to z Trębaczewa miałem fajnego kolegę. Wszyscy na niego mówili "Trąbka" ;)

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@TerrArt wykona dla mnie dwa moduły filtracyjne. Rozmawialiśmy przez fb. Jutro mam jeszcze dzwonić.

Będą to dwa moduły odsunięte przynajmniej kilkanaście centymetrów od bocznych szyb wypełnione K1 lub gąbką lub jeden gąbką, a drugi K1. Oba napędzane falownikiem Jebao SLW-20. Zamysł jest taki aby wyglądały podobnie jak u @marcin73m

1 ZAGWOZDKA:

Czy dół modułu zostawić otwarty (owal lub prostokąt 12-15 cm) i zamknąć go gąbką gruboziarnistą. Drugi pomysł to zrobić pół okrąg z gąbki i od dna do modułu zrobić komin, który przynajmniej do wysokości modułu obłożę kamieniami.

270319197_290700759684828_9111374493057820699_n.jpg.d4706c245c9a9fd4396d93a4a38a7678.jpg

2 ZAGWOZDKA:

Czy wyloty falowników dać na boczną szybę?

267260798_446896193819168_4597045677965016521_n.jpg.53e9c7fe118e546a8143bba73643ee70.jpg

 

Opublikowano
W dniu 10.10.2021 o 13:53, ziemniak napisał:

Przymierzam się do nowego zbiornika ~1000L 260x55x70h

Czemu głębokość 55 cm, a nie 70? Wysokość wtedy 60/65? Robiąc aranżacje, które pokazałeś z głębokością 55cm będzie ciężko uzyskać fajny efekt. Zastanów się dobrze jeśli jeszcze możesz coś zmienić u Marcina. Szyba 12mm wystarczy. Co do cyrkulacji opcja kolegi bojack wydaje się najlepsza. Z dwoma modułami będzie miejsce na hydro.

 

11 godzin temu, ziemniak napisał:

dół modułu zostawić otwarty (owal lub prostokąt 12-15 cm) i zamknąć go gąbką gruboziarnistą

Jakoś ta opcja wydaje się bardziej sprawdzona. Ewentualnie zrobić na każdym module inaczej, ale z możliwością zmiany w momencie, gdy już zobaczysz po roku, która opcja jest lepsza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.