Skocz do zawartości

Obsada do 260l


zolf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam akwarium 260l (120x40x63) a w nim na ta chwile 7 Saulosi, ktore jeszcze się wybarwiają. Zamierzam dokupic jeszcze rybek i utworzyc w sumie 3 haremy z 3 gatownkow. Odwiedziłem pobliski sklep(diskus) i wybralem kilka gatunkow które mnie interesuja:
Maylandia estherae Ice Blue
Cynotilapia Afra (zebroides) Jalo Reef
Labeotropheus trewavasae Pyszczak wysmukły
Iodotropheus sprengerae
PSEUDOTROPHEOPS NEON SPOT
Maingano - Melanochromis Cyaneorhabdos
Jaki zestaw wg was był by najlepszy aby za bardzo nie gryzły się ze soba ryby, pasowaly żywieniowo i było w miarę kolorowo? Dodam ze jestem początkującym malawistą ale nie akwarysta.

Edytowane przez zolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iodotropheus sprengerar to inaczej pyszczak rdzawy, więc to jeden gatunek. Nadaje się do twojego akwarium razem z Saulosi. Pseudotropheus elongatus neon spot  ( bo o tego Ci pewnie chodzi) także będzie ok. Choć ta ryba może zostać zdominowana przez saulosi i będzie się chować. Labeotropheus trevawasae chyba będzie trochę za duży. Też myślałem o tym gatunku do 300 L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maylandia estherae jakie by nie były to nie polecam. Za ciasno będzie. Ja dostałem ich mnóstwo zamiast Saulosi. Ciekawe są, ale jak samce mają ochotę na gody to są bardzo agresywne. Niedawno oddałem 7sztuk i jeszcze 4 mam nadmiarowe. Oczywiście te 4 zrobiły się bardzo odważne po oddaniu wcześniejszych. To są wg mnie ryby do dużo większego akwarium albo jako jeden gatunek w takim. Nawet ich samice to nerwusy. Biją się często i ustalają hierarchię. To takie moje skromne zdanie. 

A rdzawe piękne są i powinny zgrać się z Saulosi. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby było ciekawie i kolorowo troszeczkę Ci zamieszam, ale tylko troszkę 😉

Saulosi to dobry wybór bo jeden gatunek ale dwa kolory ryb

Drugi to bym zmienił wybór z Jalo Reef na Cynotilapię Hara Gallireya Reef - samiec biały i świetnie by kontrastował z samcami Saulosi, do tego Hara ma fajne perłowe samice 

Trzeci to Maingano - to takie torpedy które będą pływały przy dnie zbiornika i pasy wzdłuż ciała czyli inaczej niż samce Saulosi. Brak dymorfizmu plciowego, ale ryba jest dosyć ciekawa i myślę, że nie powinno przeszkadzać to w akwarium, a oko będzie cieszyło 

Ryby pod względem żywieniowym są dobrane, co do agresji to nigdy nie można być pewnym przy naszych pielęgnicach jak się będą zachowywały. Terytorializm umiarkowany, ale warto by było aby było dużo kryjówek. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Bezprym napisał:

Oj tutaj raczej się nie zgodzę, samice Hary są raczej ciemnoniebieskie. 

Sławku, różnie z tym bywa. Pamiętaj, że mężczyźni rozróżniają tylko trzy kolory, ale powstrzymam się przed pisaniem jakie;):P Możesz zapytać mnie o to w Pokrzywnej🍻🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bezprym napisał:

Oj tutaj raczej się nie zgodzę, samice Hary są raczej ciemnoniebieskie. 

Tak bywają ciemnoniebieskie, natomiast ja u mnie pływały od koloru ciemnoniebieskiego do perłowego. Myślę, że przyjmowały barwy z jakiegoś powodu. Jednak większą część bywały perłowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mortis napisał:

Tak bywają ciemnoniebieskie, natomiast ja u mnie pływały od koloru ciemnoniebieskiego do perłowego. Myślę, że przyjmowały barwy z jakiegoś powodu. Jednak większą część bywały perłowe. 

U mnie raczej sporadycznie przyjmowały barwy samcz a pisanie że samiczki są perłowe to z całym szacunkiem, jednak spore nadużycie

IMG_20200306_220746.jpg

Edytowane przez Bezprym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Bezprym napisał:

U mnie raczej sporadycznie przyjmowały barwy samcz a pisanie że samiczki są perłowe to z całym szacunkiem, jednak spore nadużycie

IMG_20200306_220746.jpg

No cóż, nie jestem w stanie dyskutować dalej bo nie mam udukomentowanych samic. Tak czy owak samice Hary są ładne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
    • W całym procesie myślowym jest jedna niedoskonałość, mam w swoim akwarium tyle ryb, że nie są w stanie zanieczyścić mi wody do poziomu by filtracja nie wyrabiała. Potwierdzają to testy, a nie wzory których nie znam i nie umiem z nich korzystać. Abyś nie myślał, że to jakiś osobisty atak. Po prostu uważam , że w wielkich baniakach utrzymujemy relatywnie mniejsze zarybienie niż w mniejszych akwariach.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.