Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Akwarium dojrzewa a ja powoli zastanawiam się nad obsadą. Bardzo proszę o weryfikacje obsady i jakąś poradę .
Moje pytania do Was:
1.    Ile gatunków ryb do mojego akwarium ? I ile sztuk ? ( może rozważyć opcje jednogatunkowego np. same  chindongo saulosi). Czytałem na forum, że w moim litrażu 2 max 3 gatunki.
2.    Myślałem o takiej obsadzie: Chindongo Saulosi, Lodotropheus Sprengerae Makokola Reef, Cynotilapia Hara Galireya Reef.
3. Propozycje odnośnie gatunków ryb, bardzo mile widziane przeze mnie, jestem początkujący więc nie mam doświadczenia a nie chciałbym szkodzić pyszczakom więc może są jakieś gatunki  które "wybaczają" drobne błędy.

Podobają mi się jeszcze takie ryby jak: Labidochromis caeruleus, Chindongo Flavus, Chindongo Socolofi Tumbi Point, Matlandia Callaimos, Cynotilapia Zebroides Jalo Reef, Labidochromis Mbamba, Metriaclima Estherae Minos Reef, Metriaclima Msobo Magunga, Pseudotropheus Cyaneorhabdos Maingano, Pseudotropheus Elongatus Neon Spot, tylko nie wiem jak żywieniowo i jak z temperamentem tych ryb, chciałbym uniknąć np. sytuacji że jeden samiec wytłucze mi wszystkie  ryby.
4.    Zarybiać akwarium stopniowo, czy od razu wpuścić całą obsadę ?

Liczę ,że wasze komentarze pomogą mi w podjęciu decyzji.

Pozdrawiam Sławomir 😉

Edytowane przez TabS21
Opublikowano

1. 2 lub 3 gatunki ok, ile zależy od tego czy chcesz kupić małe rybki czy już duże. Możesz jednogatunkowo, niektórym się to podoba

2. Obsada Ok.,  iodotropheus nie lodo

3. Jak wyżej, opcji trzygatunkowych trochę masz

4. Całą obsadę na raz jest IMHO lepiej.

• Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
30 minut temu, yaro napisał:

1. 2 lub 3 gatunki ok, ile zależy od tego czy chcesz kupić małe rybki czy już duże. Możesz jednogatunkowo, niektórym się to podoba

2. Obsada Ok.,  iodotropheus nie lodo

3. Jak wyżej, opcji trzygatunkowych trochę masz

4. Całą obsadę na raz jest IMHO lepiej.