Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem, wczoraj dotarł. Dziś dodany testowo do aktualnego akwa. Nie mam porównania do innych modeli/marek, ale to co zauważyłem, może komus się przyda:

1. Wykonanie bardzo dobre, grube kable, plastik dobrej jakości

2. Współpraca z apką dla mnie super, łatwo połączyć cyrkulator z routerem  wifi i wszystko obsługujemy z aplikacji. Możemy zaprogramować wszystko w 24 godzinnym cyklu. Jak mamy do tego pompę Jebao, to wszystko w jednej apce - git.

3. Poziom głośności jest dość wysoki. Przy ustawieniu trybu falowania na 100% dźwięk jest mocno uciążliwy. Może się dotrze wirnik, ale wątpię.

4. Największym minusem jest zbyt słaby magnes. Jak dla mnie to porażka tego produktu. Cyrkulator bardziej wisi na kablu zasilającym niż trzyma go magnes 😕

 

p.s. Jak już kupiłem, to zauważyłem że jest wersja sow-16m z wifi. Wcześniej nie mogłem znaleźć sow-16 z wifi. Gdybym znalazł, to na pewno kupił bym sow-16m, teraz już popij wodą z akwa ;)

Opublikowano

Mała/duża aktualizacja :)

Po zapoznaniu się z tematem:

Punkty 3,4 są nieaktualne. Źle zamontowałem cyrkulator. Teraz jest stanowczo ciszej i przy ustawieniu na 100% mocy (w 300l pralka) poziom głośności jest do przyjęcia nawet gdybym miał akwa w sypialni. Magnes okazał się wystarczający, zobaczymy jak będzie przy szybie 12mm.

Mogę teraz polecić ten produkt. Sow-16m ma 16k l/h i pobór mocy 35W. Ten ma 13k l/h i pobór mocy 13W. Różnica w cenie to 60zł taniej sow-16m. Ciężko stwierdzić co jest bardziej warte zachodu, ale różnica w poborze prądu jest stanowcza. Zakładam też, że konstrukcja slw jest bardziej cicha, ale nie mogę potwierdzić tego empirycznie. Już nie chce zamieniać na sow-16m ;)

Opublikowano

Dobrze, że u Ciebie robi robotę. Jestem ciekawy, bo kupiłem na ali slw-20m. Na dniach będzie u mnie. Chcę nim napędzać HMF. Planuje wpasować go w gąbkę bez użycia magnesu.

Przy tanich chińczykach w moim przypadku zawsze pomagało wyjęcie wirnika i wazelinka. Przed potrafił drżeć cały zbiornik 200 cm, po praktycznie nie słyszalny.

Opublikowano
9 minut temu, ziemniak napisał:

Dobrze, że u Ciebie robi robotę. Jestem ciekawy, bo kupiłem na ali slw-20m. Na dniach będzie u mnie. Chcę nim napędzać HMF. Planuje wpasować go w gąbkę bez użycia magnesu.

Nie wiem, czy to dobry pomysł, bo przy uruchomieniu dobrze go "zrywa". Zeby nie chciał się przemieszczać w gąbce. Ale nie wiem, próbuj ;)

10 minut temu, ziemniak napisał:

Przy tanich chińczykach w moim przypadku zawsze pomagało wyjęcie wirnika i wazelinka. Przed potrafił drżeć cały zbiornik 200 cm, po praktycznie nie słyszalny.

Po prawidłowym montażu 😅 kultura pracy nie pozostawia żadnych życzeń, jest super.

Ogólnie moim zdaniem wykonanie jest na poziomie niechińskim ;) Bardzo dobrze się to prezentuje. Nie mogę tego samego powiedzieć o pompie mdc, tam użyty plastik wydaje się być marny, tutaj wygląda to bardzo dobrze.

Opublikowano
53 minuty temu, bojack napisał:

Nie wiem, czy to dobry pomysł, bo przy uruchomieniu dobrze go "zrywa". Zeby nie chciał się przemieszczać w gąbce. Ale nie wiem, próbuj ;)

Gąbka ma 5 cm grubości. Dodatkowo planuje dokleić do obudowy trzy wypustki, które wcisnę w gąbkę.

  • Lubię to 1
Opublikowano
41 minut temu, ziemniak napisał:

Gąbka ma 5 cm grubości. Dodatkowo planuje dokleić do obudowy trzy wypustki, które wcisnę w gąbkę.

No no, takie wąsy jak zrobisz to ok, bo bez tego wyobrażam sobie, że każde włączenie/wyłączenie zmienia kierunek strumienia wody.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam i JA!

Pierwsze wrażenie włączam na sucho, gdyby nie powiew to praktycznie nie czułbym, że działa.

Włożyłem testowo do akwarium, na 200 cm zbiornika zaczęło wszystko fruwać. 

Różnica niesamowita pod względem najtańszych falowników. Zapłaciłem 240 zł na ali.

159255567_652317442181218_82479182131047817_n.thumb.jpg.fa5884ec9c958ba299615736e0da324c.jpg

W dniu 7.03.2021 o 19:53, bojack napisał:

No no, takie wąsy jak zrobisz to ok, bo bez tego wyobrażam sobie, że każde włączenie/wyłączenie zmienia kierunek strumienia wody.

Myślicie, że trzy wąsy po 2 cm przyklejone fix all turbo dadzą radę. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł jak zamontować w gąbce o grubości 5 cm.

Opublikowano
57 minut temu, ziemniak napisał:

Myślicie, że trzy wąsy po 2 cm przyklejone fix all turbo dadzą radę. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł jak zamontować w gąbce o grubości 5 cm.

Brzmi to rozsądnie. Myślę, że jak dasz 3-4 takie wąsy i będą one odpowiednio grube + wkleisz je w gąbkę, to będzie ok.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, ziemniak napisał:

Myślicie, że trzy wąsy po 2 cm przyklejone fix all turbo dadzą radę. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł jak zamontować w gąbce o grubości 5 cm.

Na Twoim miejscu nie bawiłbym się w żadne klejenie wąsów, tylko zamontował cyrkulator wewnątrz HMF-a, normalnie na szybie za pomocą magnesu i tylko dokupił kawałek rury kanalizacyjnej fi 75 https://allegro.pl/oferta/rura-fi-75-250-x-1-8mm-szara-9876921404 Średnica falownika to 70mm, a średnica wewnętrzna rury po odliczeniu grubości ścianki to około 71,4mm więc falownik się zmieści. Owiniesz go po obwodzie teflonem żeby rura ciasno siedziała i dotniesz ją aby nie wystawała poza gąbkę i sprawę masz załatwioną za 3zł. Taki kawałek rury kupisz w każdym markecie budowlanym, link to tylko przykład.

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.