Skocz do zawartości

Malawi 200L - czy się uda?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
58 minut temu, Bartek_De napisał:

 

 

 

 

 

Hydroponika będzie wspomagać usuwanie NO3 z wody natomiast Hamburg zapewni filtrację mechaniczną i biologiczną. Jeśli chodzi o moduły to nie musisz sam ich robić, można kupić gotowe moduły BTN, ale nie są tanie. No cóż, coś za coś...

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Rozumiem. Ale czy te dwa sposoby filtracji, stawiając bardziej na hamburga zastąpią kubełek? I czy jest sens i możliwość, włożenia grzałki do takiego hamburga, który byłby umiejscowiony w rogu akwarium?

W cenie modułów BTN, mógłbym zakupić kubełek :) Na razie odpuszczę. To mój pierwszy, duży baniak, a tym bardziej z jakimś konkretnym biotopem. Może pomyślę o modułach za jakiś czas, gdy będę przenosił akwarium do salonu.

Opublikowano



Rozumiem. Ale czy te dwa sposoby filtracji, stawiając bardziej na hamburga zastąpią kubełek? I czy jest sens i możliwość, włożenia grzałki do takiego hamburga, który byłby umiejscowiony w rogu akwarium?


Oczywiście, że tak. Wszystko zależy od tego jak dużego hamburga zrobisz. Grzałka to najmniejszy problem, hmf musi być na tyle duży aby zmieściła się w nim pompa którą chcesz go napędzać, ewentualnie falownik co też jest bardzo dobrym rozwiązaniem (mam na myśli hmf napędzany cyrkulatorem).

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

Planuję dać tego Aquaela jako pompę. Powinien dać radę. Cyrkulację będę musiał dokupić tak czy siak, bo jednak ten Turbo Filter słabo gania wodę. Czy jest sens zrobić tak jakby obudowę do tego hmf, aby nie spuszczać wody. Widziałem tu na forum, że ktoś tak planował zrobić i przytwierdzić na przyssawki.

Opublikowano (edytowane)


 

2 godziny temu, nsp napisał:
Czy jest sens zrobić tak jakby obudowę do tego hmf, aby nie spuszczać wody. Widziałem tu na forum, że ktoś tak planował zrobić i przytwierdzić na przyssawki.

 


Możesz tak zrobić,@SlavekG tak robił u siebie, może wklei Ci jakieś fotki. Jeśli planujesz zakup cyrkulatora to od razu rób hmf-a napędzanego nim, będziesz miał wszystko w jednym i zero gratów widocznych w akwarium. Na marginesie, Aquael Turbo 1000 nie wyfiltruje dobrze wody.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

 

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, AndrzejGłuszyca napisał:

@szary011 Bardzo proszę o to abyś zaczynał zdania z dużej litery i kończył kropkami a będziemy wdzięczni.  Uprzedzę pytanie..tak..dbamy i o takie szczegóły chociaż w podstawowym zakresie:) 

Postaram się dostosowac :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

U mnie w 375 l hmf i hydroponika bez problemu daja radę. W srodku jest grzałka i pompka do hydroponiki. 

U mnie wyglada to tak. Jest zrobiona pid pompę dcs4000. Twój AC 1000 będzie  raczej za słaby. 

IMG_20190831_193205.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki wielkie za zdjęcia. Podskocze dziś do Castoramy i zobaczę czy mają spienione PVC 3mm. Myślę że takie wystarczy

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zobacze co będą mieli. Bo w Leroy Merlin mają tylko plexi w dużych i drogich arkuszach. Zakładam że taką gąbke 30 ppm, najlepiej zakupie gdzieś w necie.

 

Jeszcze naszły mnie dwa pytania. Korpus tego hmf stoi na piasku, czy docelowo na dnie akwarium czyli szkle? Jak na dnie szkła, to jak to się ma do styku piasku z gąbką i do samego czyszczenia gąbki. Bo raz na jakiś czas trzeba ta gąbke przemyć w podmienianej wodzie.

I czy będzie miało sens umiejscowienie w środku pompki od hydroponiki?

 

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.