Jump to content

Pierwsze Malawi 120x40x40


Japilia

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Moja przygoda z akwarystyką jest długa i z długimi przerwami. Właśnie zalałem pierwszy zbiorniczek pod Malawi 120x40x40. Chciałem prośić o opinie i rady bo nigdy nie miałem styczności z tym biotopem. Sporo już poczytałem ale... 

Po pierwsze zbiornik niecałe 200l brutto, na start wrzuciłem tam skimmer i Aquael turbo 1500, co polecicie na kubeł. Bo mam multi kani 3 pojemniczki, ale to chyba za słabe i muszę dokupić coś do biologa. 
 

Po drugie, moja kranówka ma ph około 6,5 po kamieniach jest po 4 dniach jakieś nie całe 7,0. Bakterie wlane. Czy muszę kupować jakieś sole? (Kamień serpentynit więc pewnie nawet nie podniósł nic szczególnie) 

Ryby planuję za około miesiąc jak wrócę z urlopu i teraz co polecicie z mbuna ciekawego na początek przygody. Chciałbym jakieś dwa gatunki, coś niebieskiego i coś żółtego najlepiej, ale najbardziej mi zależy na ciekawym zachowaniu i żeby się nie wykończyły nawzajem. Docelowo około 10 maksimum 15 sztuk przy 3 gatunkach. 
 

I ostatnie pytanie czy dla mbuna dołożyć kamienia, bo wydaje mi się wizualnie za mało, a wiem że lubią groty.

No i jak wyszło na pierwszy raz :)

Jak jakieś głupoty piszę to tylko z braku wiedzy...

Pozdrawiam

9A0FD5CC-4FBA-4223-A396-A2D852E26F1D.jpeg

Edited by Japilia
Link to comment
Share on other sites

Witaj 

Dla mnie się podoba.  Możesz zrobic hmf na bazie tego AC1500, będziesz miał kpl filtracje i woda nie opuszcza akwarium. Ewentualnie  dołożyć jakiś falownik ale to zobaczysz pozniej czy będzie potrzebny. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Witaj na forum

Ja na pierwszy raz wyszło ok, jak masz więcej kamienia to możesz dołożyć 🙂

Co do filtracji to też sugeruję hmf. Jeśli jednak nie chcesz za dużo wewnątrz zbiornika możesz dać jakąś tetrę ex1200 z prefiltrem eheim i wtedy możesz wyjąć aqc1500 bo tetra z prefiltrem ogarnie mechanikę i biologię.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o falownik to chyba się obędzie, bo i tak pralka jest konretna. Co do hmf to poczytam jeszcze, ale nie wiem czy dam radę sam ogarnąć temat. Zbiornik w salonie odkryty na przestrzał, więc chcę uniknąć czegokolwiek co oszpeci akwarium. Wszystko co się da ląduje do szafki pod zbiornikiem. A co jakby dorzucić ten multi kani 800 i 3 litry ceramiki. Wystarczy na biologa? Pompę bym zmienił na silniejszą.

Edited by Japilia
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Japilia napisał:

 A co jakby dorzucić ten multi kani 800 i 3 litry ceramiki. Wystarczy na biologa?

Multi kani jako biolog będzie idealny. Jednak nie dawaj do niego 3 litrów ceramiki bo tylko 0.5L wystarczy. Resztę miejsca wypełnij gąbkami, które też są zasiedlane przez bakterie.

Piszesz że masz Aquael Turbo - rozumie przez to że ma on zamontowany pojemnik. Jeśli tak, to zdejmij ten pojemnik i zostaw samą gąbkę, a jeszcze lepiej jak zamiast gąbki dasz prefiltr eheim.

Link to comment
Share on other sites

No to by było super, nie musiałbym na chwilę obecną kupować filtra. Dzięki za podpowiedź. Chyba właśnie dokupię prefiltr eheim i założe multi kani. 
 

Jeszcze jakby ktoś pomógł obsadę dobrać coś tak jak pisałem i jak młode po ile sztuk kupić jednego gatunku?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz coś niebieskiego i żółtego to pierwsze na myśl przychodzi Chindongo Saulosi. Możesz je hodować jedno gatunkowo lub dobrać im jeszcze jeden gatunek np Chindongo elongatus spot lub labidochromis perlmutt lub labidochromis joanjohsonae.  Jeśli pójdziesz w jeden gatunek to zakup 20 maluchów, jeśli w dwa gatunki to po 10 sztuk każdego.

  • Like 1
  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Bardzo mi się podobają Labidochromis Caeruleus i do tego Labidochromis Chisumulae albo Chindongo Demasoni czy taki miks po 10 sztuk może być? Bardziej w stronę Demasoni ale nie wiem czy można je trzymać razem?

Link to comment
Share on other sites

Demasoni i Caeruleus  przeciwne bieguny żywieniowe . Chcesz  niebieski i żółty to  saulosi jak SlawekG proponował. Ja proponuję Pseudotropheus Johanni Gome przepiękne granatowe samce i żółte samice. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Ważne jest w tym temacie to  aby na jego zakończenie został podsumowany w kontekście tytułowego tematu.  Bo podejrzewam , że jak ktoś będzie tutaj szukał pomocy to w efekcie będzie miał problemy z odpowiedzią "czym leczyć bloat" . a szkoda bo temat bardzo ciekawy i pouczający. 
    • Ok, dlatego napisałem, że nie mam nic przeciwko. Jeśli ta metoda działa na bloat to spoko. Pomyśl, być może warto opisać to w nowym temacie jeśli ta metoda jest bardziej skuteczna, tańsza, leki są łatwiej dostępne... Nie wiem, ja się na tym nie znam, moje ryby nigdy nie chorowały na bloat, a mam styczność z Malawi od 2007 roku. Ten temat oczywiście podepnę zgodnie z Twoją sugestią. Taka metoda leczenia byłaby zapewne mniej problematyczna niż ta/te opisane na forum.
    • Wiesz na 100% oczywiście nie mogę być pewna. Ale samica i samiec, dokonały żywota spuchnięte. Dlatego finalnie uważam, że tak. Ale mogę oczywiście usunąć, dla mnie to nie ma już żadnego znaczenia. Myślę, że jak ktoś nie ma nic do stracenia, to może skorzystać i tyle. Gdybym ja miała taki post, uratowałabym ryby. Ale jak uważasz inaczej, spokojnie usuń. Zresztą to żadne eksperymentalne leczenie. O tym leczeniu można poczytać na forum Tanganiki. Plus substancja czynna z furaginy to bactopur direct. A to leczenie chyba nie wzbudza kontrowersji. Ba, każdy nieżyt jeli to bakterie. Jak nieżyt, to uaktywniają się wiciowce. 
    • @Ensa czy Ty jesteś na 100% pewna, że Twoje ryby chorują na bloat? Z innego tematu wiemy, że Twoje ryby zapchały się zbyt dużym, niemoczonym granulatem. Osobiście nie mam nic przeciwko i nic personalnie do Ciebie, ale skoro piszesz w temacie "Jak leczyć bloat" to musisz być tego absolutnie pewna aby nie wprowadzać innych w błąd.
    • Niestety nie pomogę w temacie dolewki, ale coś tam podpowiem. Jak dosuniesz całość do samej ściany to na oko, do włącznika światła spokojnie wciśniesz 250cm Przemyśl to, bo potem będzie żal Na rurze wylotowej, nad pompą daj sobie trójnik i zawór spustowy, do którego podłączysz wąż. Nie będziesz musiał nic zasysać, wystarczy, że otworzysz zawór. Przy tej długości zbiornika sugeruję wylot pociągnąć na przeciwległą stronę w stosunku do komina. Ewentualnie komin zaprojektować na środku i wylot rozdzielić na dwie strony jak na fotce. Wycinek pochodzi z filmu z YouTube kolegi @Falcowski
    • Korzystał już ktoś z Hanna HI-782 do mierzenia NO3? Wiem że jest przeznaczony do solniczek ale po opiniach w necie można wywnioskować ze w słodkim również dziala
    • Witam,  Niebawem przymierzam się do wystartowania baniaka 235x70x70. Jak wszystko się poukłada po mojej myśli to wiosną. Filtrację chcę oprzeć na sumpie. W niedługim czasie w miejsce zbiornika będzie podciągnięta woda oraz wpięcie do drenu (deszczówka z rynien).   Moje pytanie jest następujące: jak w najprostszy/najlepszy sposób wyeliminować ręczną cotygodniową podmianę wody?   1. Wersja "stricte łopatologiczna":  Wodę podmienianą można normalnie zassać wężem z komory sumpa do spustu drenu. Potem najprostszym sposobem jest zrobienie kranu pod blatem z przejściem przez ustrojstwo i wlewanie ręczne do komory sumpa. Myślę, że tutaj nie ma nic skomplikowanego tylko, że jest to wersja ręczna...   2. Myślałem bardziej nad wersją zautomatyzowaną, podobnie tak jak rozwiązał w swoim baniaku  @triamondczyli za pomocą kroplowników, elektrozaworów, itp. Czy zastosować otwór boczny w sumpie do spływu? chyba grawitacyjnie, bez żadnej pompy najprościej? tylko z której strony, raczej najlepiej w komorze z pompą?     Na załączonym obrazku bardzo prowizorycznie nakreśliłem projekt jak to planuję zrobić.  Nie jestem grafikiem a dzieci pozwoliły tylko na tyle, więc miejcie litość:) Komin chcę umieścić z prawej strony zbiornika (kąt salonu) a cała reszta jest jeszcze w fazie projektowania. Gniazdka prądowe wiadomo do przeniesienia wyżej.   Byłbym bardzo wdzięczny z wszelkie sugestię/pomysły/podpowiedzi.  Z góry dzięki z zainteresowanie tematem,  Łukasz   
    • U mnie w 250 x 50 x 70  jeden kaseciak - nie powiem żeby jakoś mega filtrował, pewnie jest nieco za mały bo 2x/tydzień płukanie gąbki która jest konkretnie zawalona syfem. Przez pewien czas czyściłem co 2 dni, bo wtedy już jest zaklejona ale dużej różnicy w czystości wody  nie było. Jeśli jeden większy to na drugim końcu daj cyrkulator żeby co jakiś czas "przedmuchać", szczególnie w skałach.   Grzałki koniecznie 2 po 300W i nie wiem czy obrobią - zobaczysz po kilku dniach.
    • Na szczęście nie☺️ale byłam blisko, bo stwierdziłam że jak selektywnie pochłania no3, to luz, lekarstwa nie pochłania. Dopiero googlam substancję czynną, a ten reakcję i kościotrup!💀 W polskiej instrukcji tego nie ma, tylko u i węgiel wymieniony. Na oryginalnej niemieckiej, wyraźnie też napisane o wkładach pochłaniających azot
    • OK, dzięki. Myślałem, że na własnych rybach jakąś reakcję "przetestowałaś"...
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.