Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w tytule co polecacie kupić, żeby z chęcią się barwiły i rosły? Aktualnie mam pokarmy naturefood, tropical czosnkowy, ha aqua vivid

Opublikowano

Podawaj to co masz. 

Ryby, które posiadasz trudno podpiąć pod jedną dietę więc uważam, że dobrym rozwiązaniem będzie podawanie pokarmu w proporcji 50/50 roślinny/mięsny. Przy takim karmieniu warto jest obserwować ryby jak się rozwijają i czy któryś gatunek nie otłuszcza się się. 

Co do wybarwiania, ja już dawno zrezygnowałem z tych pokarmów. Jeśli by miały wpływ na lepsze kolory to chyba trzeba by było je karmić tylko pokarmem wybarwiającym. Osobiście uważam, że na kolory ryb będzie miało wpływ, jakość ryby, hierarchia ryby w zbiorniku, w jakimś stopniu oświetlenie zbiornika. Podawanie pokarmu wybarwającego może mieć jakiś wpływ na barwę, ale czy zobaczysz ją gołym okiem? Śmiem twierdzić, że nie. Szybciej dobry aranż wyciągnie z nich kolory gdzie ryby obejmą rewiry i będą miały miejsca do tarła. 

Opublikowano
2 godziny temu, Mortis napisał:

Podawanie pokarmu wybarwającego może mieć jakiś wpływ na barwę, ale czy zobaczysz ją gołym okiem? Śmiem twierdzić, że nie.

@Mortis chyba za bardzo uogólniłeś te pokarmy wybarwiające. Nie zgadzam się z Twoim stwierdzeniem że pokarmy wybarwiające,  nie mają wpływu na barwę. Zadam pytanie czy używałeś pokarmu Tropicala D50?. A on działa na kolor pomarańczowy i czerwony, a nawet na żólty.

10 godzin temu, Tobikos napisał:

Witam, jak w tytule co polecacie kupić, żeby z chęcią się barwiły i rosły? Aktualnie mam pokarmy naturefood, tropical czosnkowy, ha aqua vivid

Jaki masz ten pokarm Naturefood?

Po za tym pokarm Osi vivid color możesz traktować jak pokarm mięsny.

Trzecia najważniejsza sprawa Red empres jest za dużą rybą do Twojego zbiornika. A po za tym któraś z ryb Red empres albo yellow odczują dietę którą im zafundujesz.

 

 

 

Opublikowano
36 minut temu, Slawek-meszek napisał:

@Mortis chyba za bardzo uogólniłeś te pokarmy wybarwiające. Nie zgadzam się z Twoim stwierdzeniem że pokarmy wybarwiające,  nie mają wpływu na barwę. Zadam pytanie czy używałeś pokarmu Tropicala D50?. A on działa na kolor pomarańczowy i czerwony, a nawet na żólty.

 

 

 

Nie, tego pokarmu nie używałem. Jednak domniemywam, że tam jest spora ilość astaksantyny może karotenu. Te składniki mają wpływ na kolor, ale bardziej obawiam się tego, że ryba zmieni kolor, a nie go uwydatni. Jeśli ma on mi zmienić samice Saulosi w pomarańcz to nie jestem tym zainteresowany. Jako, że to pokarm jest przeznaczony dla paletek to tam zmiana barwy ryby może pomóc. Drugą stroną jest jak już wspomniałem, trzeba karmić sporą ilością karmy, aby efekt był widoczny. 

Można by zrobić eksperyment, w jednym zbiorniku trzymać żółte ryby i karmić tropicalem, a w drugim karmić różnorodnym i wtedy można mieć argumenty do dyskusji. Ja nigdy tak nie robiłem, ale sporo czasu używałem wybarwiających pokarmów, a potem zaprzestałem i szczerze powiedziawszy nie widziałem czy wybarwiający pokarm ma wpływ na barwę ryb. 

Jeszcze panuje przeświadczenie u młodych adeptów Malawi, że pokarm wybarwiający przyśpieszy wybarwianie ryb. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Mortis

3 godziny temu, Mortis napisał:

Podawanie pokarmu wybarwającego może mieć jakiś wpływ na barwę, ale czy zobaczysz ją gołym okiem? Śmiem twierdzić, że nie

to są Twoje słowa czy zmienia kolor czy go uwydatnia to ma wpływ na barwę tak czy nie?? Po za tym co to za różnica co tam jest i dla kogo przeznaczony,  to jest  pokarm wybarwiający a my o takowym rozmawiamy. D50 używa się w Malawi od dawien dawna. Takie testy były już dawno przeprowadzone i potwierdziły co napisałem że mają wpływ na zmianę barwy czy jak kto woli na uwydatnienie. Ja mam na tyle nie będę zaśmiecał koledze tematu.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Slawek-meszek napisał:

@Mortis

to są Twoje słowa czy zmienia kolor czy go uwydatnia to ma wpływ na barwę tak czy nie?? Po za tym co to za różnica co tam jest i dla kogo przeznaczony,  to jest  pokarm wybarwiający a my o takowym rozmawiamy. D50 używa się w Malawi od dawien dawna. Takie testy były już dawno przeprowadzone i potwierdziły co napisałem że mają wpływ na zmianę barwy czy jak kto woli na uwydatnienie. Ja mam na tyle nie będę zaśmiecał koledze tematu.

Uwydatnia kolory tzn niebieski jest bardziej niebieski np bardziej błyszczący, a zmiana koloru to tak jakby żółtą samicę Saulosi przebarwić na pomarańcz. Ja tak to rozumuję. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Slawek-meszek napisał:

@Mortis chyba za bardzo uogólniłeś te pokarmy wybarwiające. Nie zgadzam się z Twoim stwierdzeniem że pokarmy wybarwiające,  nie mają wpływu na barwę. Zadam pytanie czy używałeś pokarmu Tropicala D50?. A on działa na kolor pomarańczowy i czerwony, a nawet na żólty.

Jaki masz ten pokarm Naturefood?

Po za tym pokarm Osi vivid color możesz traktować jak pokarm mięsny.

Trzecia najważniejsza sprawa Red empres jest za dużą rybą do Twojego zbiornika. A po za tym któraś z ryb Red empres albo yellow odczują dietę którą im zafundujesz.

 

 

 

Red empress jest za dużą rybą do zbiornika 450l 150x50x60?

Naturefood premium cichlid i cichlid plant

 

 

Zaobserwowałem że yellowki które już mam od roku mało rosną, a chciałbym zainwestować w karme, ponieważ zależy mi na Red empress żeby samiec się ładnie wybarwil. Mam go od miesiaca, wielkość z 6cm a jest cały czas srebrny i delikatnie pysk ma niebieski

Edytowane przez Tobikos
Opublikowano
2 godziny temu, Tobikos napisał:

Red empress jest za dużą rybą do zbiornika 450l 150x50x60?

Napisałem tak bo w stopce masz 240l i tym się zasugerowałem a nigdzie indziej nie wspomniałeś o wielkości zbiornika. Nie dziw się Twój zbiornik 150cm to takie minimum dla tej ryby.

Yellowkowi powinieneś podawać tylko karmę mięsną. A teraz jeszcze dokooptowałeś rybę która potrzebuje pokarmu roślinnego. Dlatego  też to wcześniej to napisałem. Może pomyśl nad zmiana tego yellowa.

Opublikowano
3 godziny temu, Tobikos napisał:

 

 

 

Zaobserwowałem że yellowki które już mam od roku mało rosną, a chciałbym zainwestować w karme, ponieważ zależy mi na Red empress żeby samiec się ładnie wybarwil. Mam go od miesiaca, wielkość z 6cm a jest cały czas srebrny i delikatnie pysk ma niebieski

Ryby nigdy nie rosną w jednym tempie, temu może yellow rośnie powoli, albo się do niego przyzwyczaiłeś i nie zauważasz jego wzrostu. 

Red empress to jest ryba z grupy non mbuna, a ten rodzaj wybarwia się o wiele dłużej niż ryby z grupy mbuna. Pokarmem wybarwiający nie przyspieszysz nabierania kolorów przez samca. 

Opublikowano (edytowane)

To widzę że Pan z Tan Mal zrobił mnie delikatnie mówiąc w konia. Obiecywał że ryba jest mięsożerna.

To proponujecie zostać przy tych karmach? I dieta 50/50?

Edytowane przez Tobikos

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.