Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kiedy przechodziłem z 240l na 420l  przełożyłem wszystko do większego baniaka i zaraz wpuszczałem ryby. Biologia jest już w lawie i w piachu.Na twoim miejscu dla pewności dodałbym jeszcze bakterii i to wszystko. 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 1
Opublikowano

Sławku ile tej gąbki zamówić?  Chcę mieć lekki zapas moduł ma  95x40, musiałem go trochę  zmodyfikować bo nie przylegał płasko do płaszczyzny.

Czy taka gąbka będzie ok ?   Nie za dużo nie za mało? Planuje wsadzić je w siatki aby w razie w czy coś łatwo wyjąć.

https://allegro.pl/oferta/gąbka-filtracyjna-ppi10-2000x1000-20-mm-8457650030?reco_id=b1d1f1a9-a564-11ea-9277-b02628c81960&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Pompę zamówię dcp 8000 z lekkim zapasem nie wiadomo co kiedyś wymyślę. 

I mam pytanie ten klej fix all jaki czas ma schnięcia? Mam na myśli klejenie modułów przyznam nie są lekkie wszystkie i tu pytanie bo płaskie na 100% też nie są na płaszczyźnie myślę 2mm ~~ zdarzają się szczeliny da radę? Jak to wygląda w praktyce? Jak dobrze to zabezpieczyć jakoś wyprzeć styropianem ?

Opublikowano (edytowane)

Odpowiem za kolegę, bo niedawno sam byłem na tym etapie :)

GĄBKI

  • Gąbki - kup minimum 2 rodzaje PPI 20 + PPI 30 o rozmiarze jaki Ci pasuje (najlepiej 50x50cm), bo i tak będzie pocięta w kostkę. Najważniejsze aby jej grubość była większa niż ta z aukcji... 20mm ciut za mało, celuj raczej w 30 - 50mm. Tutaj potrzebna jest większa powierzchnia do osiedlenia się życia, a dodatkowo filtracja... PPI 10 tez możesz brać pod uwagę, jest dość gęsta i na pewno zniweluje dość szybko efekt pływających paprochów w wodzie...
  • Układanie gąbki w module  - tutaj na swoim przykładzie napiszę - przy wlocie wody / zasysie do modułu ułożyłem najpierw sporą garść gąbki PPI 30 - najgrubszą (w celu wyłapania większych syfów - coś ala prefiltr :) ), a dopiero potem dokładałem już pomieszaną gąbkę do samej góry...
  • Pamiętaj jeśli nie posiadasz, aby zakupić sobie choć 2 kawałki gąbki powiedzmy 20mm grubości o wymiarach 20x20, a to tylko po to aby odizolować pompę DCP-8000 od tła i szkła... Po prostu pomiędzy pompę a szkło i moduł wciśnij ową gąbkę... Unikniesz buczenia i rezonansu :)
  • Ilość potrzebna, hmmm trudno określić, bo nie wiem jakie masz moduły. Na swoim przykładzie powiem tak - ja kupiłem łącznie na 2 moduły H + T (musiałem lekko dopychać :) )
    • 2 sztuki PPI30 - 25 x 25 x 3 cm
    • 2 sztuki PPI30 - 25 x 25 x 5 cm
    • 4 sztuki PPI20 - 25 x 25 x 5 cm

MODUŁY

  • Co do modułów i ich dopasowaniu, miałem tą samą przypadłość. Moduły są coś ala zwichrowane / nierówne i nie przylegają idealnie... U mnie wystarczyło położyć moduł na płaskiej powierzchni i za pomocą brzeszczota wyrównałem sobie wszystko prawie do zera...
  • Posiadam moduły BTN model H i T oba przykleiłem za pomocą silikonu SOUDAL Silirub AQ - Bezbarwny. Sądzę, że każdy silikon przeznaczony do akwarium będzie odpowiedni. Im mniej chemii w zbiorniku tym lepiej. Wiem, że chłopaki polecają owy klej FIXALL ale lepiej dmuchać na zimne...
  • Przed przyklejeniem modułów warto odtłuścić powierzchnie klejone - tak szkło jak i moduł. Ja stosowałem polecany przez szklarza zwykły DENATURAT, idealnie się sprawdza. Nie pozostawia smug i szybko odparowuje.
  • Moduły przymierz najpierw w miejscu docelowym, dopasuj sobie wszelkie podpórki i tyczki do dociśnięcia modułu. Potem będziesz miał już wszystko gotowe i pod ręką...
  • Nadmiar silikonu od razu usuwaj, aby ułatwić sobie zadnie i nie uświnić szkła na około polecam spryskać silikon np. wodą z mydłem szklarskim lub zwykłym miętowym ludwikiem (w proporcji 2:1 - woda : ludwik).

No i to było by chyba na tyle... Życzę udanej przygody i startu...

Edytowane przez Morganelo
Poprawki i dopisek
  • Lubię to 2
Opublikowano
6 godzin temu, Morganelo napisał:

Gąbki - kup minimum 2 rodzaje PPI 20 + PPI 30 o rozmiarze jaki Ci pasuje (najlepiej 50x50cm), bo i tak będzie pocięta w kostkę. Najważniejsze aby jej grubość była większa niż ta z aukcji... 20mm ciut za mało, celuj raczej w 30 - 50mm. Tutaj potrzebna jest większa powierzchnia do osiedlenia się życia, a dodatkowo filtracja...
 

Ja niestety nie zgodzę się z tym że gąbka o grubości 50mm będzie lepsza od 20mm, będzie wręcz odwrotnie do tego co piszesz. Mając cieńszą gąbkę, pocięte kawałki będą mniejsze co za tym idzie wolne przestrzenie będą mniejsze. Grubość 25-30mm jest idealna.

6 godzin temu, Morganelo napisał:

Układanie gąbki w module  - tutaj na swoim przykładzie napiszę - przy wlocie wody / zasysie do modułu ułożyłem najpierw sporą garść gąbki PPI 30 - najgrubszą (w celu wyłapania większych syfów - coś ala prefiltr :) ), a dopiero potem dokładałem już pomieszaną gąbkę do samej góry...
 

Najgrubsza to chyba 10ppi a nie 30, bo 30ppi ma drobniejsze oczka niż 10ppi. Czyli przy zasysie w celu wyłapywania najgrubszych zanieczyszczeń powinna być gąbka z największymi oczkami czyli 10ppi a dopiero później 20-30 ppi.

 

@edzzio ja bym kupił kilka sztuk 20ppi i jedną 45ppi żeby dać w pobliżu zasysu pompy.

  • Lubię to 2
Opublikowano
10 godzin temu, SlavekG napisał:

Ja niestety nie zgodzę się z tym że gąbka o grubości 50mm będzie lepsza od 20mm, będzie wręcz odwrotnie do tego co piszesz. Mając cieńszą gąbkę, pocięte kawałki będą mniejsze co za tym idzie wolne przestrzenie będą mniejsze. Grubość 25-30mm jest idealna.

Jeśli wrzucisz luźno za moduł, to faktycznie mogą być większe przestrzenie, ale to zniwelujesz lekko je ugniatając / dociskając. U mnie przy 50mm gąbka nie sprawiała żadnego problemu, możliwe że powodem jest fakt zastosowania 2 różnych wymiarów 30mm + 50mm co wypełniło każdy zakątek modułu.

10 godzin temu, SlavekG napisał:

Najgrubsza to chyba 10ppi a nie 30, bo 30ppi ma drobniejsze oczka niż 10ppi. Czyli przy zasysie w celu wyłapywania najgrubszych zanieczyszczeń powinna być gąbka z największymi oczkami czyli 10ppi a dopiero później 20-30 ppi.

Najgrubsza - moje niedopowiedzenie. Faktycznie można się pomylić w tym określeniu, a chodziło mi że najgrubsza pod względem wielkości oczek. Mój błąd, warty poprawy i uściślenia. Faktycznie im większe PPI tym gąbka gęściejsza... Dzięki za poprawienie... 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Weekend trochę męczący bo była impreza, ale roboty też coś poszło.

Wstawiony został stelaż wypoziomowany plus sklejka.

10 nóżek każda 2,5t udźwig.

Pytanie jak widać na zdjęciu mam 1mm na środku rozjazd, czy 2x mata pod szkło zniweluje to ? Jest się czego obawiać?

Kolejne pytanie mianowicie nóżki skróciłem bo były po 10cm jednak po postawieniu na płytkach się okazało że muszę po odkręcać troszkę mam nadzieję że wszystko gra nawet jeśli powiedzmy wyregulowałem trochę nóżki.

Zrobione nawet były szybkie przenosiny zbiornika z 1 ściany na drugą na szczęście bez szkód.

Zbiornik gotowy schnie czekam tylko na termin transportu do mnie.

Zrobiłem także nowy moduł jak będzie gotów pokażę także sporych rozmiarów. 

Mam kolejne pytanie dot. modułów czy należy je malować? Co jeśli kolor mi odpowiada taki jaki jest? Każdy moduł moczony 24-48h woda zmieniana 2x dziennie.

 

103258677_256193519133301_6272760275181074750_n.jpg

103122426_335327580785748_463581136923131048_n.jpg

103355711_292461008578307_7872790104346885176_n.jpg

102854552_562850864374592_7796273029884258372_n.jpg

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, Witam no cóż zbiornik już jest od środy ale tyle pracy że nie miałem chwili nic w sumie zrobić przy nim. 

Czekam jeszcze na przeloty w międzyczasie zrobiłem kolejny moduł w wersji xxl. 

Pytanie dotyczące klejenia mianowicie nie ukrywam ale nie wiem czy źle je zrobiłem czy są naturalnie ciężkawe te moduły może ze względu na wielkość? 

Jak je kleić? Jaka jest tolerancja szczeliny między modułem a szkłem ? Mianowicie na 100% moduły nie dolegają do płaszczyzny starałem się na maxa ale nie we wszystkich się to  udało.

Klej mam soudal fix all flexi.

Jak je zabezpieczyć, wyprzeć aby stabilnie wszystko stało i schło w spokoju ?

Jaki czas ma tak schnąć aby wszystko było tak jak trzeba?

Następne pytanie dot. modułu filtracyjnego chodzi o to że mam 3 przeloty w sumie zrobiłem je awaryjnie bo kto wie co kiedyś wymyślę z filtracją. Myślałem aby dać zrzut i zasilenie do modułu poprzez właśnie przeloty czy ktoś ma podobne rozwiązanie ?

Na blat (sklejka wodoodporna 24 mm) dałem styropian 3 cm.

 

IMG_0012.JPG

IMG_0009.jpg

IMG_0011.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.