Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, Bartek_De napisał:

Stelaż stoi we właściwej pozycji? Pytam, bo niepokoi mnie to, że blat będzie miał podparcie tylko na skrajnych profilach (zaznaczone na czerwono) przydało by się podeprzeć go jeszcze na poprzeczkach (żółte) a te są nieco niżej. Nie obawiasz się ugięcia blatu, 70cm to spora szerokość i duuużo wody, a takie ugięcie może mieć opłakane skutki. Jeśli obrócisz stelaż "do góry nogami" będzie ok.

20200703_190139.thumb.jpg.f072e39afe9108fcc02299d237f25e0b.jpg

Nie stoi prawidłowo. Ta część górna jest przodem. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak dla mnie to należy obrócić całość o 180 stopni w prawo lub w lewo (obecny front jest górą stelaża), a następnie część obrysowaną umieścić jak front.

Opublikowano
5 minut temu, Noe napisał:

Jak dla mnie to należy obrócić całość o 180 stopni w prawo lub w lewo (obecny front jest górą stelaża), a następnie część obrysowaną umieścić jak front.

Przeczytaj post nr 11 😉

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 minut temu, Noe napisał:

Jak dla mnie to należy obrócić całość o 180 stopni w prawo lub w lewo (obecny front jest górą stelaża), a następnie część obrysowaną umieścić jak front.

To już kolega @KUBSONwyjaśnił dwa posty wyżej.

Opublikowano

Skoro Kuba wywołał mnie to jestem i mam pytanie do znawców tematu modułów i użytkowników dużych pomp (sam mam dcp3000 ale Kuba dcp8000 a to już jest kawał pompy 😉 ).

Mianowicie czy kratka zasysu fi 80mm jak ze zdjęcia pozwoli na swobodną pracę pompie DCP8000 i nie będzie wpływała na znaczne obniżanie poziomu wody w module? (moduł zajmujący prawie całą powierzchnię bocznej szyby, około 70x65h wypełniony pociętymi gąbkami).

Jak widać już wyciąłem co drugą kratkę 😉

20200704_091712.thumb.jpg.69faea51bf01731fb164e9c50511cbf2.jpg

Opublikowano

Mam w module podobną kratkę z tym że ma 6cm średnicy i podobnie ją zmodyfikowałem. Ta jedna kratka spokojnie daje radę z pompą DCP3000. Uważam jednak że bardziej istotne to jakiej gradacji gąbki będą zastosowane bo przy tej samej kratce drobna gąbka powodowała znaczny spadek wody w module, na gąbkach 10ppi nie ma tego problemu nawet z pompą pracującą na 100%.

Przy pompie DCP8000 myślę że możesz spokojnie zrobić 2 takie kratki. Ja u siebie wywierciłem 2 otwory w module i metodą prób dobrałem rodzaj kratek.

W tej chwili mam normalną i modyfikowaną kratkę.

Do DCP8000 spokojnie rób 2 kratki, a nawet pokusiłbym się o 3, a w razie W można jedną zaślepić zaklejając krążkiem z PCV.

Ja swoje kratki mogę bez problemu wyjmować i zmieniać bo mają inną budowę niż Twoja.

20200118_203859.jpg

20200118_203908.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Można by dać dcp 5000 lub dcp 6500 tylko pytanie czy ogarnie zbiornik. W głównym zamyśle ma być tylko ona a falownik dopiero dołożę gdy faktycznie bedzie potrzebny. Chyba że odrazu zdecydować się na słabszą pompę plus falownik. Nie wiem które rozwiązanie będzie lepsze. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
59 minut temu, SlavekG napisał:

Uważam jednak że bardziej istotne to jakiej gradacji gąbki będą zastosowane bo przy tej samej kratce drobna gąbka powodowała znaczny spadek wody w module, na gąbkach 10ppi nie ma tego problemu nawet z pompą pracującą na 100%.

Tu masz całkowitą racje Sławku, u siebie też mam od 7 miesięcy ppi10 i nie widzę żeby w module choć troche woda spadła po tym czasie 😉 Co do kartek to faktycznie dla pewności damy raczej dwie ale to jeszcze z Kubą ustalę.

Opublikowano
Można by dać dcp 5000 lub dcp 6500 tylko pytanie czy ogarnie zbiornik. W głównym zamyśle ma być tylko ona a falownik dopiero dołożę gdy faktycznie bedzie potrzebny. Chyba że odrazu zdecydować się na słabszą pompę plus falownik. Nie wiem które rozwiązanie będzie lepsze. 
Tak czy inaczej warto dać falownik. Z pompy nie uzyskasz tak szerokiego strumienia jaki daje cyrkulator, a przy okazji będziesz miał ładnie ruszoną calą powierzchnię lustra wody.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.