Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, wiktor2257 napisał:

Co powinienem teraz zrobić? 

Podaj wyniki wody kranowej(pH,KH,NO3) bez używania osmozy.

5 minut temu, wiktor2257 napisał:

Soda już dodana jutro podam wyniki 

Ile tej sody dodałeś?

Opublikowano
1 minutę temu, Bartek_De napisał:

Możesz śmiało lać swoją wodę do akwarium tylko zbuduj sobie tak zwane ustrojstwo do nalewania wody kranowej. 

Niech kolega odepnie membranę i ma problem z głowy :) 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, wiktor2257 napisał:

Czyli odpiąć membranę i zostawić te dwa pozostałe wkłady?

Tak, odepnij membranę i zostaw pozostałe dwa wkłady.

Skoro woda kranowa ma PH powyżej 7.4 to nie dodawałbym już sody, a robił co dzień małą, powiedzmy 10-15 litrów podmiankę i w ten sposób powoli wyrównasz sobie PH w zbiorniku. Wydaje mi się że bez żadnych kombinacji będziesz miał w zbiorniku PH7.6 jak już się to ustabilizuje.

  • Lubię to 2
Opublikowano
Tak, odepnij membranę i zostaw pozostałe dwa wkłady.
Skoro woda kranowa ma PH powyżej 7.4 to nie dodawałbym już sody, a robił co dzień małą, powiedzmy 10-15 litrów podmiankę i w ten sposób powoli wyrównasz sobie PH w zbiorniku. Wydaje mi się że bez żadnych kombinacji będziesz miał w zbiorniku PH7.6 jak już się to ustabilizuje.
Też tak można, ale co nam po samym pH jak u kolegi zapewne jest niska kh a to przecież bufor dla pH. Soda podnosi kh. Gdy się wszystko u kolegi ustabilizuje, bedzie robił podmiany wodą z kranu bez konieczności dodawania sody co chwilę.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 minuty temu, Bartek_De napisał:

Też tak można, ale co nam po samym pH jak u kolegi zapewne jest niska kh a to przecież bufor dla pH. Soda podnosi kh.

Zgadzam się Bartku, ale my nie wiemy jakie kolega ma KH? Nie podawał chyba nigdzie. A może KH kranówki ma ok? Przeczytałem cały temat i nie było chyba wzmianki o KH.

Opublikowano
Zgadzam się Bartku, ale my nie wiemy jakie kolega ma KH? Nie podawał chyba nigdzie. A może KH kranówki ma ok? Przeczytałem cały temat i nie było chyba wzmianki o KH.
Cały czas dolewał wodę po osmozie więc KH będzie znikoma skoro pH spadł do 5

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
5 minut temu, Bartek_De napisał:

Cały czas dolewał wodę po osmozie więc KH będzie znikoma skoro pH spadł do 5
 

No tak, ale teraz lejąc normalną wodę to KH też wróci do normalnego poziomu, przynajmniej tak mi się wydaje.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.