Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mnie na białe odchody pomogło też  zoolek Capicaps T, Bactocaps F. Dobrze zrobić kwarantanne w ogólnym na wypadek jakiś pozostałości w wodzie. Ewentualnie Artemis plus Herbatana Microbe-Lift. Nie zabija biologi. Nie dawaj mrożonek bo jak kiedyś trafisz na lipną partię to poleci Ci nawet cała obsada. Ewentualnie w najgorszym wypadku może to być Posocznica .Tak czy siak odizoluj i lecz osobno (mniejsze dawki i większa skuteczność).

Edytowane przez pavlofico
  • Lubię to 1
Opublikowano
Teraz, SlavekG napisał:

Wybacz Sławku, ale w jakim celu ta woda ma się odstawać? Zbędna komplikacja.

Bo jak słyszę, że biologi coś się stało od podmiany 24l wody bo chlor ,bo coś innego to już napisałem książkowo jak powinno wyglądać przygotowanie wody do podmiany. Od lat we Wrocku robię podmianę prosto z kranu i póki coś się nic nie stało.

Teraz już w większych miastach woda jest ozonowana nie chlorowana.

Powiedz mi proszę czy słyszałeś kiedyś, żeby po podmianie  dwóch wiaderek wody (nawet z większą ilością chlory) padła biologia ??? 

Co z innymi rybami nic autor posta, nic nie wspomina więc jest ok. Przy "padniętej biologi" wszystkie ryby by to odczuły. A może to test źle pokazuje. A jak się wczytamy to ta ryba od początku była "inna" tzn już na początku była chuda i tu jest sedno

  • Lubię to 2
Opublikowano

Od dwóch wiaderek pewnie nic się nie stało, ale pytanie było po co odstawiać tą wodę? Nawet jak jest w niej chlor to nie wyparuje przez odstawienie, a do tego idzie uzdatniacz tym bardziej odstawianie nie ma sensu.

Poza rybą jest drugi problem wysokiego no2. Może to wina testu, może nie. Ryba mogła mieć i nadal ma pasożyta.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

dfb85d1e436165afe835eb30035f0ff6.jpg&key=57039c4390e58419023172d347d9afac2fed74be8e573c65e3952acaf076b75e

Tak zwany "szpital" możesz zrobić z pudełka plastikowego. A dodatkowo zdjęcie preparatów.

e772b474ee220042f00c7f7668c9336b.jpg

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 2
Opublikowano
[mention=7388]pavlofico[/mention] Troszkę uporządkowałem Twój post:)
Podziękowania

Wysłane z mojego BKL-L09 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano
 W dniu 1.02.2020 o 15:32, SlavekG napisał:

widzę że ryba ma wytrzeszcz oczu i wygląda na spuchniętą co sugeruje bloat

 

2 godziny temu, SlavekG napisał:

Jej odchody nie wyglądają na cienkie takie jak przy bloacie, nie jest też spuchnięta. Być może to pasożyt.

 

40 minut temu, SlavekG napisał:

Ryba mogła mieć i nadal ma pasożyta.

To są trzy Twoje wypowiedzi proszę zdecyduj się która jest aktualna bo ja się pogubiłem a co dopiero autor tematu.

Jak to  nie wiesz po co się odstawiało wodę ? To poczytaj proszę na tym forum bardzo dużo się o tym pisało.

Opublikowano
Teraz, Slawek-meszek napisał:

To są trzy Twoje wypowiedzi proszę zdecyduj się która jest aktualna bo ja się pogubiłem a co dopiero autor tematu.

Jak to  nie wiesz po co się odstawiało wodę ? To poczytaj proszę na tym forum bardzo dużo się o tym pisało.

I znowu szukasz dziury w całym i chcesz coś na siłę udowodnić.

Pierwszy wpis był na podstawie pierwszego postu i zawartych w nim zdjęć. Później autorka tematu uzupełniła dane i pokazała zdjęcia ryby z boku i jej odchodów, stąd też mój drugi wpis. 

Jakbyś czytał uważnie a nie szukał zaczepki to byś wiedział o co chodzi.

Wodę to się odstawiało 10-20 lat temu żeby usunąć chlor.  Teraz stosuje się chlor w innej postaci który się nie ulatnia i odstawianie nic nie daje.

Tu kończę swoje OT bo nie o to chodzi w temacie.

Opublikowano
12 minut temu, SlavekG napisał:

I znowu szukasz dziury w całym i chcesz coś na siłę udowodnić.

Pierwszy wpis był na podstawie pierwszego postu i zawartych w nim zdjęć. Później autorka tematu uzupełniła dane i pokazała zdjęcia ryby z boku i jej odchodów, stąd też mój drugi wpis. 

Jakbyś czytał uważnie a nie szukał zaczepki to byś wiedział o co chodzi.

Czyli jednak wiesz po co się odstawiało wodę Brawo Ty

Ot

Mam już dość Twoich wypowiedzi, że wiecznie coś chce udowodnić. Wystarczy tylko się z Tobą  ktoś nie zgodzi i już masz mowę gotową.

KONIEC OT

  • Lubię to 1
Opublikowano

Słowo klucz ''odstawiało'' lata temu

Teraz to nie działa i są uzdatniacze to po co utrudniać sobie życie i ustawiać wiadra i 100L wody w nich?

Nie chodzi tu o Ciebie, bo każdemu innemu też bym na to zwrócił uwagę. Los chciał że akurat Ty to napisałeś.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.