Skocz do zawartości

Obsada non-mbuna z drapieżnikiem do akwarium 200cm


Tonny24

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Tonny24 napisał:

Fossorochromis rostratus

Jest za duży, rośnie jeszcze większy niż venustus a przy tym bardzo ruchliwy, wszędzie go pełno. To już prędzej venustus pasuje do Twojego baniaka niż rostratus.

Pod względem ubarwienia to trochę podobny kolorystycznie do rostratusa jest copadichromis trewavasae który nadałby się w sam raz do Twojego akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tonny24 napisał:

Ewentualnie inne gatunki o pięknych kolorach. Co o tym myślicie. Ma być kolorowo i pokaźnie, nie jakieś małe wypierdki

Jak chcesz kolorowo to weź mbunę, na non-mbunę masz za małe akwarium jeśli chcesz kolorowo bo za wiele gatunków tam nie upchasz a samice non-mbuny nie są tak kolorowe jak samce czy jak samice mbuny. Przy non-mbunie żeby było kolorowo i pokaźnie musiałbyś wziąć wiele gatunków samych samców i do tego hybrydy, w Ameryce i innych krajach mają taki styl akwariów z samymi samcami i faktycznie jest kolorowo jednak na forum nie popieramy takich działań bo oprócz kolorów cenimy zachowania ryb a w takiej dyskotece kolorów nie ma większości naturalnych zachowań, ryby tylko pływają bez sensu obijając się o siebie.

11 godzin temu, Tonny24 napisał:

nie jakieś małe wypierdki

Twoje akwarium nadaje się właśnie idealnie na małe wypierdki. Przypominam że akwarium 200x50x50 500l szału nie robi i nadaje się dla małej i średniej non-mbuny lub średniej mbuny z powiedzmy jednym gatunkiem dużej mbuny.

Z non-mbuny mogę Ci jeszcze zaproponować copadichromis kadango + placidochromis tanzania + yellow ale nie wiem czego Ty oczekujesz, czy chcesz dużo i kolorowo z samymi samcami a do tego nie potrzebujesz żadnych rad bo możesz wziąć co chcesz czy jednak ma być biotopowo z rozsądnym doborem gatunków w celu obserwacji zachowań...

Edytowane przez Tomasz78
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Tonny24 napisał:

myślałem żeby większe pyski jak nimbochromis i copadichromis borleyi zastąpić np protomelasem red empress i taiwan reef 

Te Protomelasy, poza roślinną dietą, są agresywnymi i terytorialnymi rybami. Nie tylko w okresie tarła. Zdominują Ci akwarium i reszta ryb będzie się tłoczyła z boku akwarium. Jeśli chcesz mieć drapieżnika w takim akwarium, to może to być tylko relatywnie nieduży drapieżnik. Może to być wspomniany Sciaenochromis, może jeszcze Exochochromis anagenysy i ewentualnie Dimidiochromis strigatus. Ten ostatni nie jest mały, ale ma opinię spokojnego. Kolory na pewno mogą Ci zapewnić Placidochromis mdoka. Jeśli nie zdecydował byś się na Exochochromisa, to jeszcze yellowy. Niebrzydkie samice ma P. johnstoni solo. Samiec jest bardzo ładny. 

Konkludując, mógłbyś mieć np. taką obsadę: stado Placidochromis mdoka, Labidochromis caeruleus, P. johnstoni solo, Sciaenochromis Fryeri lub Dimidiochromis strigatus. Ewentualnie jeszcze jakaś Aulonocara, np. jacobfreibergi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pozner napisał:

to może to być tylko relatywnie nieduży drapieżnik. Może to być wspomniany Sciaenochromis, może jeszcze Exochochromis anagenysy

Exochochromis anagenys nie jest małym drapieżnikiem, osiąga 30 cm. A akwarium Autora Tematu ma 200x50x50. Na długość to by może wystarczyło ale rybie która ma 30 cm będzie ciasno obracać się w 50 cm szerokości a na wysokości będzie miał 40 cm bo dojdzie podłoże może jakieś kamienie no i woda nie jest lana na max czyli do samej krawędzi akwarium.

http://www.onzemalawicichliden.eu/Bestanden vissendatabase eng/Exochochromis anagenys eng.html

http://malawi.si/Malawi/Haplochromises/Exochochromis/Exochochromis anagenys/slides/Exochochromis anagenys.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo tyczy się Dimidiochromis strigatus. Może i spokojniejszy, ale to duże rybsko. 

Przede wszystkim autor tematu musi sobie zdać sprawę z tego, że pomimo tych 2m to tak naprawdę jamnik i tylko 500l. Jak na Malawi to zalicza się do średnich zbiorników. Niestety takie są realia.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.