Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat kupiłem HW-3000, teraz będę skręcał szafkę (chciałem się upewnić, czy do szafki wysokości 60 cm brutto / jakieś 56 cm wewnątrz wejdzie ten filtr) i dopiero stawiał akwa (140 l brutto, ale większy filtr jest "przyszłościowy", zależało mi na regulacji mocy i UVC, więc do wyboru był jeszcze Sera Xtreme lub wewnętrzny Sera IF400), mam więc chwilę czasu na wybór mediów filtracyjnych - ciekawi mnie, co zastosowałeś? Dam dużo ceramiki, bo mam spory zapas, ale zupełnie nie podobają mi się te dostraczone z filtrem włókniny, chcę je wywalic i dać cztery gąbki 10, 20, 30 i 45 ppi po jednej gąbce 2 cm na dnie każdego z czterech koszy, na to sypać ceramikę, przy czym to są wielkie kosze każdy po 3 l brutto (netto pewnie ok. 2,5 l), więc 2 cm warstwa gąbki w kazdym z koszy pozwoli nie pójść z torbami za ceramikę.

Oryginalny palnik UV od razu wymieniam na Osram Puritec (technika amalgamatowa) za jedyne 21 zł na popularnym portalu aukcyjnym, przy czym początkowo wstawiłem Puritec 5 Wat (dla oszczedności mocy na UV), ale jest za krótki gine w osłonie gniazda.

Czy na panelu sterującym miałeś naklejoną folię?

Opublikowano
3 godziny temu, Alanos77 napisał:

Polecam SunSun HW-3000, nie jest prawda jak pisze tu SławekG że niewydala i prądu potrzebuje. Może pierwsze wersję tak miały, natomiast kupiłem miesiąc temu go do baniaka 240l i robi robotę, robi za falownik pracując na 6 biegu. Wykonanie filtra dość precyzyjne. Faktycznie jest głośny. Ale obecne modele biją na głowę sikiem FX-6. Widocznie chinole zaczęli poprawiać produkt. Jak najbardziej Polecam.

Nie bardzo rozumie tego co tu piszesz. W innym temacie napisałeś że filtr na 6 biegu sika 2200l/h i pracuje on na maxa w zbiorniku 240L. Każdy od razu zauważy tu dużą niezgodność bo 2200l/h w takim litrażu będzie wydmuchiwać piasek z połowy akwarium. Pijesz do fx6 i piszesz że ten sunsun jest dużo lepszy. W którym momencie jest lepszy? Jeśli na maxa chodzi w 240L i ryby mogą pływać to coś z nim nie tak bo, fx6 w 240L robi pralkę. Wyjaśnij mi to bo  ewidentnie coś tu się nie zgadza. Jaki jest sens do zbiornika 240L kupować filtr 3000l/h który robi to samo co inny 1500l/h?

  • Lubię to 5
Opublikowano
8 godzin temu, SlavekG napisał:

Nie bardzo rozumie tego co tu piszesz. W innym temacie napisałeś że filtr na 6 biegu sika 2200l/h i pracuje on na maxa w zbiorniku 240L. Każdy od razu zauważy tu dużą niezgodność bo 2200l/h w takim litrażu będzie wydmuchiwać piasek z połowy akwarium

Sławku.. ale kolega napisał , że go testował co nie oznacza , że taki przepływ ma na stałe w 240 litrach  .  A pamiętajmy , że ten filtr wg opisu ma elektronicznie regulowany przepływ od 1200 do 3000 l/h . Tyle , że nie wiem czy to z mediami czy nie. Pewnie nie.

Opublikowano (edytowane)

SławekG już spiesxe z odpowiedzią, na dłuższą metę nie mogę mieć sunsuna na 6 biegu bo jest w baniaku 240l pralka i ryby mają strasznie pod górkę. Dlatego napisałem że może robić na 6 biegu za falownik. Sens takiego zakupu jest taki że będę stawiał baniak 600l i do niego poleci sunsun. Falownik zakupiłem dzisiaj Jebao ow10. Sunsun jest na 2 biegu, falownik na 30%. Test który robiłem z wkładami wyszedł lekko ponad 2200l/h gdzie napisałem nieprawdę? Zrobię wam wieczorem zdjęcie i filmik jaka jest woda. Na szybko taka mam wodę na te chwile. Jak najbardziej polecam Sunsun hw3000. Nie mam też nic do ciebie SławekG. Zauważyłem tylko ze gdzie możesz to najeżdżasz na ten filtr. Co jest tego powodem, masz zle doświadczenia z nim?

@r10 co do wkładów to od dołu włóknina i gąbka, potem ceramika, bo ale z purigenem i na końcu węgiel aktywny i włóknina. Na wyświetlaczy nie miałem foli. Filtr jest głośny. 

20210519_145946.jpg

Edytowane przez Alanos77
Opublikowano
On 5/19/2021 at 3:16 PM, Alanos77 said:

Filtr jest głośny.

Próbowałeś wyjąć wirnik i złożyć pompę na nowo?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.