Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 🙂 moi drodzy koledzy, z racji tego że każdy chwali kaseciaka, postanowiłem że zbuduje taki sam do mojej bańki 150x45x45 szyba 8mm z wzmocnieniami poprzecznymi, mój obecny filtr kubełkowy średnio daje radę. Dlatego chciałbym prosić o wymiary takowego kaseciaka, pod pompę jebao dcp-4000. O wysokości 35cm +  jakieś uchwyty. Chce mieć pod pompą trochę matrixa, . Gąbka 5cm grubości 45 ppi.

Pomoże mi ktoś zaprojektować takowy, chodzi o wymiary poszczególnych elementów, bo chciałem zamówić w fabrtec, odpowiednie formatki.

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam

 

 

Edytowane przez aqua-a
Opublikowano

Pompa ma wymiary 140x90mm czyli komora pompy z 5mm luzem z każdej srtony musi mieć 150x100mm. Gdzie ma wisieć kaseciak, jeśli na tylnej szybie pid wzmocnieniem jabto widzę tak:

IMG_20200112_105703.thumb.jpg.6bafdf8d74cc570a0a78947c30ef7f63.jpg

Widok z góry.

Zamawiasz: 

Boki - 156x350mm  2szt. 

Tył/przód - 166x350mm  2szt.

Spód - 156x150mm (zasys dołem 10mm)

Prowadnice gąbki - 10x347mm  4szt. ale takich Ci nie wytną więc zamawiasz 100x347mm i wycinasz z tego 4  prowadnice 10mm plus jeden dodatkowy pasek 10mm na wzmocnienia poprzeczne i zostaje Ci kawałek 50x347mm z którego robisz kwadraty do mocowania przyssawek i haków do wzmocnienia. 

Gąbkę zamawiasz 50x50cm 45ppi tniesz z niej 3 sztuki 148x350mm. Pompa na spód (możesz dać jakąś cienką gąbkę pod nią, a ceramika nad pompę w jakimś woreczku. 

Możesz dodatkowo zamówić kawałek na przykrycie na górę, bo mi się zdarzyło, że jedna ryba wskoczyła do komory pompy. 

IMG_20190613_114931.thumb.jpg.dbe5fa75839f820ab53a38fc835c8a9d.jpg

IMG_20190613_114955.thumb.jpg.addffe0a775adea62dbd08c3e551cc5a.jpg

Obecnie lewy hak jest przyklejony do środkowej prowadnicy (do poprzeczki), żeby łatwiej było wyciągać gąbkę. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Mała poprawka, wymiary 140x90mm ma pompa DCS 4000 na erybka.pl

DCP 4000 ma 158x80mm, więc wymiary formatek trzeba odpowiednio skorygować 😏 Napisz jaka konkretnie pompa Cię interesuje. 

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie patrzyłem na tę wymiary pompy dcp-4000 na erybka.pl

Bardziej mi odpowiada kaseciak na tylną szybę tak jak u ciebie kolego.

Czyli rozumiem że mam zamówić formatki 

Boki - 156x350mm  2szt. 

Tył/przód - 166x350mm  2szt.

Spód - 156x150mm - 1 sztuka

100x347mm -1 sztuka

 



 

Edytowane przez aqua-a
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, aqua-a napisał:

Dokładnie patrzyłem na tę wymiary pompy dcp-4000 na erybka.pl



Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
 

Tylko że obecnie na erybka.pl nie ma dcp4000, jest dcs3000 dostępna o takich wymiarach. Sprawdź to. 

Ta jest niedostępna:

https://erybka.pl/product-pol-13241-Jebao-Jecod-DCS-4000.html

Obecnie jest taka:

https://erybka.pl/product-pol-20349-Jebao-Jecod-DCS-3000.html

 

Edytowane przez bobasxx
Opublikowano

Jeśli jesteś pewien wymiarów pompy, to zamawiaj formatki z postu nr 2 👍 ale proponuję najpierw zamówić pompę lub potwierdzić w sklepie jej wymiary. 

Opublikowano (edytowane)

Wymiary: 135*80*105mm

Z tego co sprawdzam to co sklep, to inne wymiary podają.

140*90*110.

Chyba najbardziej odpowiednim rozwiązaniem będzie zrobić kaseciaka pod dcp-3000 [ 16x8x10,5 ] [ liczę że ta pompa ogarnie mi bańkę ]. Z tego co widzę straszne rozbieżności są tych pomp. 

Edytowane przez aqua-a
Opublikowano

Ja mam zbiornik 138x50x50cm i mam Atmana 306, spokojnie daje radę. Ty masz dłuższy zbiornik wiec 3000 wydaje się być ok. Chyba że planujesz w przyszłości większy zbiornik, to zamawiaj 4000l/h zawsze możesz ją skręcić na sterowniku. 

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.