Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, Slawek-meszek napisał:

A tu nagle chcesz at 203 i może jeszcze z gąbką. Wtedy będzie wyglądało zajefajnie tak trzymaj.

Bez przesady, można to tak przysłonić, że jest prawie niewidoczne. 

Opublikowano

@SlavekG Zatem czekam na twój test i liczę na powiadomienie w tej sprawie ;) A Tobie życzę wytrwałości w całym procesie. Największą próbą może być wystartowanie akwarium bez dodawania niczego z już działającego akwarium.

Zgodnie z moją wiedzą jak pisałem już wyżej 1L dobrej ceramiki to 500-600m2 dla bakterii, niestety nie znalazłem nigdzie badań określających jaką powierzchnię posiada 1L piachu, ale śmiem twierdzić że mniejszą. Natomiast inną sprawą jest to iż jeśli mamy w kubełku określoną ilość złóż biologicznych to w jakimś stopniu dzięki temu wiemy jaką mamy powierzchnię filtracyjną.

Myślę że Twój test mógłby się posunąć o krok dalej jeśli z samymi gąbkami nie wypali i biologię zastąpić po prostu filtrem pod żwirowym.

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 minutę temu, Sprinciu napisał:

To idąc tropem wskazanego przez Ciebie tematu nie ma sensu mieć kubełka a jedynie filtrację mechaniczną. Trochę mi się to nie spina, bo oznacza

Błędne myślenie  a jednocześnie podważasz coś co koledzy udowodnili i opisali  a nie wyczytali gdzieś w necie powielając tutaj jako swoją wiedzę. Za to ich szanuję .

4 minuty temu, Sprinciu napisał:

To idąc tropem wskazanego przez Ciebie tematu nie ma sensu mieć kubełka a jedynie filtrację mechaniczną

A czy kubełek oznacza tylko filtracje biologiczna? Nie. Wszystko zależy od wkładów. Równie świetnie może być filtrem mechanicznym.

5 minut temu, Sprinciu napisał:

Trochę mi się to nie spina, bo oznaczało by to że cała teoria producentów kubłów i wszystkich bio złóż do kubłów to bujda na resorach.

Żeby się spinało i żebyś w to uwierzył nic nie stoi na przeszkodzie abyś sam się o tym przekonał. Mało tego...jeżeli zajmujesz się akwarystyką i znasz ( zakładam , że znasz) pojęcie akwa typu LT to sam wiesz , że tam filtracja jest zbędna. Piszę to w kontekście togo w co powątpiewasz a co jest realne i prawdziwe. Fakt..przy samym piasku w naszym biotopie i tak działającej nitryfikacji trudno wymagać abyś miał wodę tylko z tego powodu kryształ. Ale biologia  funkcjonuje bardzo dobrze i ciężko nią zachwiać.

Wiem..poszedłem w głębokie OT:) Dlatego albo załóż nowy temat albo poszukaj innych , które już są i te zagadnienie jest przez nas omówione.

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 minutę temu, Damian27 napisał:

@SlavekGdobra już rozumie mogło by tak być i wtedy coś było by jeszcze potrzebne czy to już koniec

FX-6 + prefiltr, falownik, grzałka, polecam też kontroler do grzałki o taki MH2000

 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, pozner napisał:

Bez przesady, można to tak przysłonić, że jest prawie niewidoczne. 

Krzysiek, prawda👍 Można też wsypać trochę kolorowego żwirku, dwie ceramiczne groty, zamek, wrak statku, nurka z bąbelkami i trzy sztuczne rośliny. Wybacz, ale kolega ma 5000zł na baniak, a Ty mu proponujesz Atmana 203? Sorry za złośliwość, ale straciłem już cierpliwość do tego tematu. Bardzo szanuję Ciebie i Twoje doświadczenie, ale proszę Cię...

Edytowane przez Bartek_De
Opublikowano

@SlavekG Serio uważasz że w bloku jest potrzebna grzałka do akwarium? Moje akwa jest z dala od grzejników a blisko okna i teraz ma temperatury rzędu 24.8-25.5

Bardziej koledze bym zaproponował wiatraki na lato, chyba że ma klime w mieszkaniu. :)

Opublikowano
1 minutę temu, Damian27 napisał:

@SlavekGRozumie jak kupie filtr fx6 i ten cały prefiltr to czy będzie jeszcze coś potrzebne z filtracji ?Falownik jakiej firmy

Jeśli chodzi o filtrację jako sprzęt to tylko fx-6 i prefiltr + falownik. Falownik możesz kupić Sobo WP300M, jest tani i cichy.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.