Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 minutes ago, Bartek_De said:

Nie wiem czy dodaje, ale nawet jeśli nie to wystarczy litr najtańszej ceramiki, nie trzeba od razu kupować Matrixa. Gąbki na pewno są w zestawie.

Jak się da tylko litr ceramiki to będzie ciągle problem z NO2 i NO3, moim zdaniem warto zaopatrzyć się w większą ilość. Ztego co mi wiaodmo FX6 mieści blisko 5L biologii a to wyjdzie około 100zł np lawy, warto ot ym koledze wspomnieć skoro tak liczy dokładnie koszta.

A co do oszczędności to zależy kto ma jakie dojścia. Ja mam zamówionego 2080 za 710zł plus przesyłka, już z mediami filtracyjnymi. Nowy, z dystrybucji, z dowodem zakupu i gwarancją.

Edytowane przez Sprinciu
Opublikowano
4 minuty temu, Bartek_De napisał:

Nie wiem czy dodaje, ale nawet jeśli nie to wystarczy litr najtańszej ceramiki, nie trzeba od razu kupować Matrixa. Gąbki na pewno są w zestawie.

A nawet jeśli kolega chciałby Matrixa, to litr kosztuje około 60zł dodaj to do ceny FX6 to i tak jest mega oszczędność

 

W zestawie są gąbki, i o ile pamiętam to jakieś platikowe bio bale i chyba jest jakaś ceramika. U mnie w fx-6 w zbiorniku 600L siedzi tylko 1L matrixa

  • Lubię to 3
Opublikowano
8 minut temu, Sprinciu napisał:

@pavlofico @Mróz @Bartek_De

Czy fluval dodaje media filtracyjne w zestawie do FX6? Jeśli tak to jakie i w jakiej ilości? Pytam bo naprawdę nie wiem czyli bez żadnej ironii.

Eheim dodaje dobraną ilość pod konkretny filtr i odpowiednio dobre media.

https://allegro.pl/oferta/hagen-fluval-fx-6-filtr-akwarium-do-1500l-gratis-7400553022 nawet dają bakterie startowe.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, Sprinciu napisał:

Jak się da tylko litr ceramiki to będzie ciągle problem z NO2 i NO3

Bzdura. Wystarczy w zupełności. A tak na marginesie ceramika nie ma wpływu na zbijanie No3.

  • Lubię to 6
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Sprinciu napisał:

Jak się da tylko litr ceramiki to będzie ciągle problem z NO2 i NO3, moim zdaniem warto zaopatrzyć się w większą ilość. Ztego co mi wiaodmo FX6 mieści blisko 5L biologii a to wyjdzie około 100zł np lawy, warto ot ym koledze wspomnieć skoro tak liczy dokładnie koszta.

A co do oszczędności to zależy kto ma jakie dojścia. Ja mam zamówionego 2080 za 710zł plus przesyłka, już z mediami filtracyjnymi. Nowy, z dystrybucji, z dowodem zakupu i gwarancją.

Dokładnie jak @Bartek_De.Ja w kasecie mam raptem z 1l matrixa i trochę ceramiki na wszelki wypadek.No2 niewykrywalne a no3 w okolicy 20.Reszta siedzi w piasku,kamieniach,gąbce. 

Edytowane przez pavlofico
  • Lubię to 3
Opublikowano
4 minuty temu, Sprinciu napisał:

Jak się da tylko litr ceramiki to będzie ciągle problem z NO2 i NO3, moim zdaniem warto zaopatrzyć się w większą ilość. Ztego co mi wiaodmo FX6 mieści blisko 5L biologii a to wyjdzie około 100zł np lawy, warto ot ym koledze wspomnieć skoro tak liczy dokładnie koszta.

1L ceramiki to wszystko co potrzeba do 600L, jak napchasz pełne kosze to wydajność filtra spadnie mocno i dopiero wtedy zaczną się problemy.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Czyli kupię napewno fluval fx6 i prefiltr  PREFILTR Filtr Kubełkowy HW-603B 30-100L

a do fluval jako media filtracyjne włożę od dołu gąbka - gąbka - matrix - bioceramiak 1 600 od aquaela i czy wtedy będzie ok

Opublikowano

@Bartek_De Źle się wyraziłem. Ceramika na NO2, a NO3 inne media jak np Matrix czy jakaś żywica

@pavlofico na zdjęciach widać jakby dolny koszyk był jednak pust, a górny w gąbce co oznacza tlyko 2 l dodanej ceramiki, chociaż to nei duży problem bo wtedy możemy na dół wrzucić żywice, a te bakterie w gratisie to przecież tylko chwyt marketingowy bo ile one kosztują? 10zł?

Oczywiście gro bakteri jest w podłożu itp ale po coś wymyślili tą ceramikę że w 1L mieści się około 500-600m2 powierzchni dla bakteri bo pewnie w zwykłym piasku jest mniejsza porowatość inną kwestią ejst że woda nie przepływa przez podłoże a raczej je tylko powierzchniowo obmywa co wyklucza tak dobrą filtrację jak złoża w filtrze.

@SlavekG Zawsze wypełniam filtry w 90-100% i nie miałem problemów, a hodowałem również krewetki które wymagają znacznie lepszej wody niż wiele gatunków ryb.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.