Skocz do zawartości

Zapytanie o rodzaj oświetlenia do 240l


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Nowinsky napisał:

W pierwszym poście podałem link do pokrywy, która chce kupić 🤗 Nie chce żadnego plastikowego badziewia bo nie będzie mi pasować do wnętrza pomieszczenia. Mam zamiar kupić aluminiową, która będzie oklejona specjalna taśma w kolorze drewna lub jakoś tak 😊 Możesz zobaczyć czy dam radę z tą pokrywą tak doświetlić?

Zapytaj sprzedawcę,czy pod pokrywą będzie jakiś profil aluminiowy,albo niech wyśle Tobie zdjęcia pokrywy od wewnątrz.Wtedy mając w pokrywie zamontowany profil aluminiowy (najlepiej jak by można go było przesuwać) masz możliwość przyklejenia do niego proponowanych przeze mnie modułów Led.

Opublikowano (edytowane)

@Morganelo& @egon44
Co sądzicie o tym oświetleniu?
https://allegro.pl/oferta/swietlowka-led-malawi-do-akwarium-2x110cm-8520-7504989592

Czy to będzie podobny efekt jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=sWD9jfUzq2c 

jeżeli umieszczę pod tą pokrywą?
https://allegro.pl/oferta/pokrywa-aluminiowa-bez-osw-120x50cm-17-kolorow-7932058011

Edytowane przez Nowinsky
Opublikowano

Efektu jak na filmie nie uzyskasz tymi lampami :( - na filmie jest zastosowana lampa na samym środku akwarium, nie oświetla całego zbiornika i świeci bardziej punktowo.

Świetlówki LED oświetlą ci cały zbiornik w podobne tonacji jak z filmu. Choć wyjściem z tej sytuacji będzie zasłonięcie części świetlówek (po bokach) aby zmniejszyć ilość świata...

Za cenę tych rur złożysz sobie lampę jaką będziesz chciał ale bez funkcji ściemniania automatycznego. Jeżeli już chcesz kupić gotowca o takim samym efekcie to wcześniej Ci podałem gotowe rozwiązanie lampy MALAWI na Twoje potrzeby. Lampa składa się z 4x WFS + 2x RoyalBlue z zamontowanymi do wyboru kolimatorami (soczewki skupiające światło). Koszt zmniejszy, a sterownik do tych lamp kosztuje 120zł więc wybieraj.

Opublikowano

No to się zaczyna.

1. O tym oświetleniu mogę ci powiedzieć, że sprzedawca nawet nie podał mocy tego oświetlenia. Nie podał, bo jest pewnei badziewnie słabe. Do Malawi możesz sobie założyć badziewnie słabe, bo nie potrzeba w ogóle światła w Malawi. Kwestia, czy będziesz z tego zadowolony.

2. Pokrywa, którą chcesz kupić jest bardzo fajna. Mam inną, ale od tego samego producenta. Na środku masz wzmocnienie alu i do niego mocujesz co tylko zechcesz. Zrób sobie lampę aluminiową o długości 2/3 zbiornika i po prostu przymocuj jakkolwiek. Niech ci gość dorobi uchwyty, a jak nie to sobie przykleisz.

3. W filmiku masz wypisane, jakie światło, więc teraz proporcjonalnie do rozmiaru twojego akwa zrób obojętnie, czy na PowerLedach, czy na łatwiejszych modułach Samsunga, choć na nich jest mniejsza galeria kolorów do wyboru. Na przykład nie wiem, czy znajdziesz White Full Spectrum. Z drugiej strony, jak sobie założysz niebieski i czerwony, to będzie to samo.

4. Musisz sobie zadać pierw pytanie, czy na pewno chcesz ten konkretny kolor. Ten cukierkowy przesycony niebieskim kolor wygląda strasznie nienaturalnie i giną przy nim prawidłowe kolory ryb.

 

Powiem ci, co ja bym zrobił na twoim miejscu:

- kupuję tą pokrywę, co wybrałeś,

- kupuję belkę alu 160x800 (tną ją na centymetry ile chcesz)

- kupuję moduły Samsunga: 20W białe zimne, jakieś 8000K, 20W niebieskie, 10W czerwone

- kupuję zasilacz 70W

- kupuję Led Dimmer Pro lub TC421

Montuję to w całość i mam po taniości wypaśną lampę, na której sobie ustawię dowolny kolor zmieniający się płynnie co pół godziny, do tego w wypaśnej pokrywie.

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)

Ta pokrywa którą chcesz kupić ma na środku profil aluminiowy trójkątny i z przodu i z tyłu opierają się na nim płyty. Ja ją oddałem bo mi przeciekała miło naklejenia uszczelki i zaaplikowania silikonu w rogach. Rzekomo byłem jednym z nielicznych wyjątków. Ma też uchwyty na świetlówkę ale jak byś chciał ledy sobie zrobić to raczej będziesz musiał kupić profil aluminiowy tak jak napisał @Falcowski

Edytowane przez oscarr
Opublikowano
13 minut temu, Falcowski napisał:

Powiem ci, co ja bym zrobił na twoim miejscu:

- kupuję tą pokrywę, co wybrałeś,

- kupuję belkę alu 160x800 (tną ją na centymetry ile chcesz)

- kupuję moduły Samsunga: 20W białe zimne, jakieś 8000K, 20W niebieskie, 10W czerwone

- kupuję zasilacz 70W

- kupuję Led Dimmer Pro lub TC421

Montuję to w całość i mam po taniości wypaśną lampę, na której sobie ustawię dowolny kolor zmieniający się płynnie co pół godziny, do tego w wypaśnej pokrywie.

Chyba najprostsze rozwiązanie to powyższe zakupy i zbudowanie oświetlenia na modułach LED. Jedynie dla ułatwienia szukania to owa "belka alu 160x800" to znajdziesz pod hasłem profil aluminiowy 160... Profile kupujesz na cm i ile potrzebujesz tyle Ci docinają... Przy zastosowaniu modułów Samsung - są wodoszczelne, więc nie musisz kupować osłony z pleksi...

Opublikowano

Panowie wielkie dzięki za cenne informacje! :) 

Czy nie prościej będzie kupić taką jedną lampę? 
https://www.zoolight.pl/product-pol-2446-Lampa-LED-PREMIUM-COLOR-RGB-Wybarwienie-ryb.html

Może również uda się osiągnąć taki efekt? Nawet jest trochę filmików na youtube i dobrze to wygląda :) 
Ale nie wiem czy tam w akwariach ludzie mają jedną czy dwie lampy schowane pod pokrywę?

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.11.2019 o 23:32, Falcowski napisał:

 

Powiem ci, co ja bym zrobił na twoim miejscu:

- kupuję tą pokrywę, co wybrałeś,

- kupuję belkę alu 160x800 (tną ją na centymetry ile chcesz)

- kupuję moduły Samsunga: 20W białe zimne, jakieś 8000K, 20W niebieskie, 10W czerwone

- kupuję zasilacz 70W

- kupuję Led Dimmer Pro lub TC421

Montuję to w całość i mam po taniości wypaśną lampę, na której sobie ustawię dowolny kolor zmieniający się płynnie co pół godziny, do tego w wypaśnej pokrywie.

Panowie @Falcowski@egon44 @Morganelo

To jeżeli zdecyduje się zrobić to samemu z małą pomocą znajomego elektryka to ile sztuk powinienem zamówić poszczególnych modułów aby zamontować je w pokrywie Aquastel i aby doświetlić całe akwarium (120x50x50 - 300l) tak jak jest na tym https://youtu.be/sWD9jfUzq2c filmiku pokazane? 

Przepraszam, że tak zamęczam Was... Ale nigdy tego nie robiłem i chciałbym już zamówić odpowiednią ilość aby zacząć działać z tematem :) 

Pozdrowienia

Edytowane przez Nowinsky
Opublikowano
49 minut temu, Nowinsky napisał:

Panowie @Falcowski@egon44 @Morganelo

To jeżeli zdecyduje się zrobić to samemu z małą pomocą znajomego elektryka to ile sztuk powinienem zamówić poszczególnych modułów aby zamontować je w pokrywie Aquastel i aby doświetlić całe akwarium (120x50x50 - 300l) tak jak jest na tym https://youtu.be/sWD9jfUzq2c filmiku pokazane? 

Przepraszam, że tak zamęczam Was... Ale nigdy tego nie robiłem i chciałbym już zamówić odpowiednią ilość aby zacząć działać z tematem :) 

Pozdrowienia

Pytanie do Ciebie nim podam odpowiedni przepis na owe oświetlenie :)

Chcesz oświetlenie zbudowane na modułach LED jak poniżej: CENA około 4zł / sztuka

fdbf3bb05afe4c28ce24a86e1989f581.thumb.jpg.9028fe41b7d4cf83ccd74d35ee179402.jpg

czy Power LED-ach jak poniżej: CENA około 1,2zł/sztuka + koszt PCB około 0,33zł/sztuka + driver na 6xLED około 7,9zł/sztuka + zasilacz 24V od 20zł/sztuka w górę

b0ec53bd385f2c785f76082c76024799.jpg.009e2404b66d231e356a08672550dda9.jpg

Opublikowano

Na filmiku zastosowane zostały diody cree xp-e. Masz tam wszystko z grubsza opisane. Skopiuj po prostu oświetlenie, uwzględniając różnicę litrażu. Do tych diod możesz też zastosować kolimatory, co zwiększa możliwości oświetlenia. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.