Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziurą w dnie się nie przejmuję i nie obawiam była na pierwszym miejscu w planach, boczna szyba doszła mi w głowie dnia dzisiejszego...

Teraz zastanawiam się czy wiercić dziurę w bocznej szybie tak około 5cm od góry i 5cm od boku z tyłu akwarium... Choć ten przelew też jest interesujący, bo daje możliwości te same, a zbiornik jest w razie coś cały i mogę go obrócić :) lub zbyć kupując nowy (większy :) )... Dziś 440L a jutro kto wie, jak się dobrze postaram to te 180x60x60 da rade postawić :) i niestety max wrrrrr

No to powiem tak...

Przelot w szybie bocznej            vs             Przelot w dnie          vs           Pudełko przelewowe

Jaka wasza decyzja???

Opublikowano

W bocznej - będzie widoczny.

W dnie - będzie rura z dna wystawała, ale najłątwiej maskować i w razie czego można zakleić łatą.

Pudełko będzie sterczało i ciężko z koroną będzie.

Najestetyczniej/najpraktyczniej dno, najbezpieczniej pudełko, boczna szyba pomiędzy.

Opublikowano (edytowane)

Zapomniałem wstawić rysunek poglądowy z układem modułów z BTN jakie będą doklejone do szyby tylnej i prawej bocznej :)...

Akwarium_160x50x50_przelot_w_dnie.jpg.7afa9c78d0940d94747d586a3df77323.jpg

Czerwona kropka to planowane miejsce na przelot przez dno zbiornika... W prawej bocznej szybie powstał nowszy plan na umieszczenie przelotu  lub w tym samym rogu tez na bocznej szybie umieścić pudełko przelewowe...

Co do korony, to nie ma tutaj dużego problemu, będzie klejona ze spienionego PVC więc mogę ją dopasować pod swoje wymagania - wyciąć przestrzeń i wklejając na stałe pudełko przelewowe uszczelniając :) go sylikonem...

 

Edytowane przez Morganelo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 11.10.2019 o 11:21, timi napisał:

Średnica otworu pod ten przelot to 45 mm, ale polecam taki jak poniżej. 

Pod otwór: 45 mm

Śr. zewnętrzna: 59 mm

Ten rodzaj przelotu jest bardziej praktyczny, bo daje możliwość regulacji wysokości rurki wchodzącej do akwa.

Jeśli chodzi o wytyczne to nie ma jako takich. Musisz przede wszystkim przewidzieć grubość boków szafki/stelaża na którym będzie stało akwa, żeby nie okazało się, że bok szafki zasłania częściowo otwór. Trzeba również pamiętać o wymiarach zewnętrznych przelotu (podałem wyżej). Jeśli to wszystko uwzględnisz to odległość otworu od krawędzi akwarium z pewnością będzie bezpieczna😉

 

5F2825CC-725D-4403-8690-55EA175A3431.png

Możesz napisać jak wiercić, ile obrotów jakiego używasz wiertła. Chciałem zabrać się za wykonanie takiego otworu, jednak nie jest to takie proste. Czy wiercenie w starym szkle to to samo co w nowym ?

Opublikowano
Godzinę temu, piotriola napisał:

Możesz napisać jak wiercić, ile obrotów jakiego używasz wiertła. Chciałem zabrać się za wykonanie takiego otworu, jednak nie jest to takie proste. Czy wiercenie w starym szkle to to samo co w nowym ?

Ja wierciłem w szkle klejonym otwory takimi wiertłami

https://allegro.pl/oferta/atn-wiertlo-diamentowe-do-glazury-szkla-gresu-35mm-7350488156

Obroty średnie na zwykłej wkrętarce ręcznej i polewalem dużo wody. Co do wiercenia w zbiorniku to zawsze masz szansę że Ci szyba trzasnie więc jak dla mnie to taka loteria. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 21.10.2019 o 11:25, piotriola napisał:

Możesz napisać jak wiercić, ile obrotów jakiego używasz wiertła. Chciałem zabrać się za wykonanie takiego otworu, jednak nie jest to takie proste. Czy wiercenie w starym szkle to to samo co w nowym ?

Używam podobnej wiertarki jak na filmiku.
Bardzo ważne jest, aby wiercić do połowy grubości szkła z jednej strony, potem szkło odwrócić i dokończyć wiercenie z drugiej strony.
Przy wierceniu jednostronnym jest duże ryzyko pęknięcia szkła i jeśli uda się wywiercić otwór to z pewnością powstaną na jego krawędzi spore odpryski, co również zwiększa ryzyko pęknięcia szkła. Po przewierceniu należy wykonać fazowanie krawędzi.

 

  • Lubię to 4
  • Dziękuję 1
  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 24.10.2019 o 21:37, timi-akwaria.pro napisał:

Używam podobnej wiertarki jak na filmiku.
Bardzo ważne jest, aby wiercić do połowy grubości szkła z jednej strony, potem szkło odwrócić i dokończyć wiercenie z drugiej strony.
Przy wierceniu jednostronnym jest duże ryzyko pęknięcia szkła i jeśli uda się wywiercić otwór to z pewnością powstaną na jego krawędzi spore odpryski, co również zwiększa ryzyko pęknięcia szkła. Po przewierceniu należy wykonać fazowanie krawędzi.

 

A jak to się ma do gotowego akwarium 720l  czym wtedy wywiercic otwor i w jaki sposob ??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.