Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Potrzebuje pomocy w budowie belki led do akwarium 100x40x50 sam nie wiem z czego zrobic czy na modulach czy na power ledach i jaka ilosc potrzebna na taki zbiornik prosze o jakies pomysly. Dziekuje i pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie podpowiem Ci co zrobić. Mogę wskazać kierunek.

Holendry mają ok. 0.5W na litr. W Malawi 0.2 W wydaje się mocnym oświetleniem, ale wszystko zależy od okoliczności. Jeśli zależy Ci na glonach, to oświetlenie musi być mocne...bardzo mocne. Wszystko zależy od potrzeb. Szukaj w necie podpowiedzi. Tu znajdziesz mało objektywną podpowiedź. Tu królują mroczne klimaty, a co za tym idzie skromne oświetlenie. Mam nadzieję, że cyferki, które podałem przydadzą się. 

Edytowane przez pozner
Opublikowano

Good job. 👍 A ja ostatnio zastanawiam się czemu forum upada. 🤨 Może przez takie rady. Ale nie ważne. Może ktoś kiedyś się obudzi.

Kolego @Siwy880na początku zapoznaj się z dwoma poniższym tematami:

Najważniejsze pytanie. Czy potrzebujesz sterownika ze względu na zmierzch i świt czy wystarczy Tobie zwykle on/off oraz sciemniacz. 

Swego czasu kupiłem od niejakiego "led-byt" lampkę 10W na power ledach i barwie 15000k plus 1x Royal Blue. Fakt było mroczne ale taka barwa bardzo mi się podobała. Wspomniany sklep wykonuje też lampy za zamówienie i może to też słuszna droga. 

Moduły jakie są każdy wie i tutaj nie ma żadnej filozofii. Kup więcej i albo przyciemnisz albo nie zamontujesz wszystkich. 

Ale tak jak wspomniałem to pierwsze dwa link to podstawa rozważań. 

Opublikowano
16 godzin temu, Siwy880 napisał:

nie wiem z czego zrobic czy na modulach czy na power ledach

Podłączenie sterownika do power led jest możliwe, ale bardziej skomplikowane. Na stronie producenta jest to opisane. Ja zastanawiałem się nad zakupem tego urządzenia, ale ostatecznie zrezygnowałem. Ten sterownik jest dedykowany taśmom led i modułom. 

Opublikowano

Możesz również zastanowić się nad taśmami Led. Zamiast modułów 11000k są też taśmy o tej samej barwie. Jeżeli myślisz o jednym łańcuchu białych i jednym RGB to śmiało dwie taśmy zmiescisz w profilu Led. Poszukaj takiego jak profil Led Wide. Wydaje mi się, że wchodzą nawet 3 taśmy. Pozostaje kwestia zabezpieczenia przed wilgocią ale masz równe podświetlenie. 

Z gotowcow lub do zamówienia możesz skorzystać z @Aqua-Dreamsi o ile dobrze kojarzę to @Bartek_De ma właśnie ich wynalazek.

Generalnie musisz przemyśleć i policzyć czy sam dasz radę no i koszt. Czasami zakup to podobna kwota co gotowiec. 

Z gotowcow markowych popatrz na Fluval takie wynalazki jak Aquasky. Sterowanie przez bluetooth i apke na telefonie lub tablecie. 

Opcji jest masa. Wszystko zależy od chęci, umiejętności oraz portfela. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.