Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 minut temu, eljot napisał:

Ale przecież możesz zrobić to samo bez tego pudła które samo w sobie jest ciężkie do ukrycia. Co do dostępu do gąbki to  w mojej propozycji wyjęcie siatki z gąbką do skomplikowanych nie należy ;) (płuczesz w siatce).  Ale rozumiem kwestia przyzwyczajenia :) .

W zamyśle chodzi mi o tło z dużych "nawisów skalnych" , kaseciaķ odpowiednio zabudowany będzie wpisywał się w tą koncepcje, przez swoje gabaryty będąc największym z nich 😉

Opublikowano

Super robota!

Mam podobny pomysł na filtrację w moim przyszłym projekcie. Jedyna różnica to taka, że nie będzie kaseciaka. Dwa moduły BTN wypchane gąbkami, bez czyszczenia. W jednym zasys na dole, a w drugim grzebień. Brałem też pod uwagę rozdzielenie ich na biologa i mechanika, ale zdecydowałem, że oba będą pełnić tą samą funkcję. 

Ja też polecam wkleić do jednego z nich grzebień. Ogólnie sprawdza się bardzo dobrze w Malawi, nawet jako mechanik, ale polecam go ze względu na krystalicznie czystą taflę. Obecnie w jednym zbiorniku tymczasowym mam kubełek i głowicę Aqua-El'a.W drugim jest Hamburg i przyznaję, że tęskni mi się za grzebieniem.

Masz jeszcze czas, więc przemyśl sobie to na spokojnie. Będę śledził Twój projekt. Zapowiada się ładny baniak👍

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@przemo-h z grzebieniem fajny pomysł, jak jakoś wymyślę jak to wpasować w istniejące moduły to powstanie. Jak nie dam rady to zrobię skimery w kasecie w komorze pompy i śmieciowej 😉

@Falcowski , farby użyte jak na zdjęciu. W pierwszej kolejności całość pomalowałem 2/3 warstwy na czarno (heban). Następnie metodą "suchego pędzla" kolejno wycierałem kolor dąb srebrny, na końcu kasztan. Kolorów do wyboru jest multum, jedyne na co trzeba zwracać uwagę to atest bezpieczeństwa zabawek. Środki modułów pomalowane ordynarnym zielonym (również z atestem) którego i tak nie widać 😉20190803_093427.thumb.jpg.4685fa5a35a557dd6372177b4febeee2.jpg

20190803_095337.thumb.jpg.37241fb477fd13b30c6efa5d85e5ef97.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Prac ciąg dalszy. Tak z grubsza prezentować się będzie dno mojego zbiornika: 

20190805_190115.thumb.jpg.ca5ad9082232d8cdc8f67ba76eda5091.jpg

20190805_190124.thumb.jpg.5861e377e6b4f4c2fd12921fd8dba61b.jpg

20190805_190100.thumb.jpg.991e6d64b4f2e83693e103a7fa07cef7.jpg

Jak widać "trzon" dna będzie tworzyć 6 płaskich kamieni przytarganych z nad Wisły ( wiem czeka mnie ostre szorowanie i wyparzanie), wieksze szpary będą wypełnione kamieniami, żwirem i piaskiem rzecznym. Mniejsze zostaną wolne tworząc dodatkowe zakamarki dla ryb, które będą mogły "wpłynąć w dno". Myślę że takie rozwiązanie połączone z modułami na tylnej szybie i gruzem położonym na tym dnie, pozwoli mi odwzorować w jakimś stopniu litoral skalny.

  • Lubię to 7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.