Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, suricade napisał:

Dobrze zrozumiałeś Andrzeju. Nie miałam w pracy możliwości ,żeby to dobrze opisać.

Jeżeli masz tło w odpowiednim wymiarze wystarczy, że je wsuniesz pomiędzy wzmocnienie i dno.

Może wtedy przesunę kasieciaka w kąt akwarium i zrobię zasys z przodu? Jak na poniższym obrazku:

aaa.thumb.png.9b6d5a147c3b78b1224f3e0b832f3d8a.png

Pomiędzy końcem wzmonienia, a krawędzią akwarium jest około 8cm, więc miałbym dostęp do komory z gabkami bez konieczności wysuwania kaseciaka. Gorzej z komorą z ceramiką i pompą, ale tam się często nie zagląda.

 

Raczej tło jest dobrze dopasowane, na obrazku ze wzmocnieniem wzdłużnym stoi bez niczyjej pomocy :)

Edytowane przez morvudd
Opublikowano
28 minut temu, morvudd napisał:

Gorzej z komorą z ceramiką i pompą, ale tam się często nie zagląda. 

No właśnie, a pomyślałaś jak włożysz tam pompę, albo jak ją wyjmiesz jeśli będzie taka potrzeba?

  • Lubię to 2
Opublikowano
11 minut temu, Bartek_De napisał:

No właśnie, a pomyślałaś jak włożysz tam pompę, albo jak ją wyjmiesz jeśli będzie taka potrzeba?

Tak, mógłbym dać w środku kaseciaka kratkę, tak jak sugerowała @suricade. Wtedy nie przykleiłbym jej, tylko włożył na "ścisk" i mógł ją wyjąc i od boku dostać się do każdej z komór. 

Innym rozwiązaniem mogłoby być lekkie przechylenie całego tła z kasieciakiem, tylko tutaj boję się, że mógłbym niepotrzebnie dodatkowo stresować ryby.

Opublikowano

A może zrób sobie przednią ścianę kaseciaka demontowalną, np na magnesy czy cokolwiek i po problemie. Otwierasz ściankę, czyścisz i zamykasz. Do tego dużo lepszy dostęp.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
A może zrób sobie przednią ścianę kaseciaka demontowalną, np na magnesy czy cokolwiek i po problemie. Otwierasz ściankę, czyścisz i zamykasz. Do tego dużo lepszy dostęp.

Tylko jak to wtedy uszczelnić, żeby pompa ciągnęła wodę kolejno przez wszystkie media, a nie przez szpary czy nieszczelności takiej ściany? W innym temacie robisz wykład z dynamiki cieczy, a tu taki babol

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Zamiast kombinować dokup jeszcze jakiś kawałek plastiku na tyną ściankę. Kolor i materiał praktycznie dowolny. I tak tego nie widać. I zamontuj zaczepy u góry tak żeby powiesić kaseciak na wzmocnieniu. Był już taki opis na forum. Jeden z projektów na poniższym zdjęciu.

af90617f0d7c1580gen.jpg&key=b31b65af26a7

Rysunek z naszego forum, z tematu o filtrze kasetowym.

Edytowane przez suricade
  • Lubię to 4
Opublikowano

Jakie mają być wymiary tej kasety?  10 - 15 cm długości? 

Może zamiast brakującej sciany  wstaw po całości gabke z możliwością wsuwania/demontowania do czyszczenia. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Bartek_De napisał:

Tylko jak to wtedy uszczelnić, żeby pompa ciągnęła wodę kolejno przez wszystkie media, a nie przez szpary czy nieszczelności takiej ściany? W innym temacie robisz wykład z dynamiki cieczy, a tu taki babolemoji6.pngemoji39.png

 

Trochę w tym racji, choć i na to są sposoby. Taki układ będzie działał w podciśnieniu, więc uszczelnienie nie powinno sprawić dużych problemów, kwestia dobrze to rozwiązać.

Można np wsuwać od góry tą ściankę, można zrobić zaczep z jednej strony, a magnesy tylko z drugiej.

Opublikowano
7 godzin temu, Falcowski napisał:

Trochę w tym racji, choć i na to są sposoby. Taki układ będzie działał w podciśnieniu, więc uszczelnienie nie powinno sprawić dużych problemów, kwestia dobrze to rozwiązać.

Można np wsuwać od góry tą ściankę, można zrobić zaczep z jednej strony, a magnesy tylko z drugiej.

Na upartego można, tylko po co komplikować całą sprawę ? Pompa wytwarza wibracje, taka ścianka zawsze może się odczepić i będzie kłopot.

  • Lubię to 5
Opublikowano

Cześć,

Pomysł @Falcowski z mobilną ścianką przednią brzmi fajnie, ja na podstawie dalszych wypowiedzi może bym go zmodyfikował i zrobił w kaseciaku takie małe "prowadnice", w które można by wkleić / wcisnąć uszczelki tak, żeby ścianka  była wysuwana.

Zastosuję się do rady @suricade i dobuduję tylną ściankę i zaczepy. W tygodniu to ogarnę i wrzucę fotorelację.

Dziękuję wszystkim za rady i wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.