Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo fajna sprawa! Jednej rzeczy nie rozumiem. Napisałeś, że zmontowałeś płytkę do sterowania sterownikiem Romka. Po co? W czym sam sterownik nie jest wystarczający?

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, rekawiczka napisał:

Bardzo fajna sprawa! Jednej rzeczy nie rozumiem. Napisałeś, że zmontowałeś płytkę do sterowania sterownikiem Romka. Po co? W czym sam sterownik nie jest wystarczający?

Power ledy pracują na : 3,1 - 3,4V, a sterownik Romka i standardowe moduły na 12V.

Edytowane przez Xime
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, rekawiczka napisał:

Bardzo fajna sprawa! Jednej rzeczy nie rozumiem. Napisałeś, że zmontowałeś płytkę do sterowania sterownikiem Romka. Po co? W czym sam sterownik nie jest wystarczający?

W tym miejscu http://forum.palabras.pl/index.php?topic=32.0 bardzo ładnie opisał to sam autor czyli Roman.

Dlatego Roman zaproponował drivery stało prądowe firmy MEAN WELL serii LDD (bardzo dobre i małe sterowniki sam używam do power ledów).

Edytowane przez aurban6
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, Xime napisał:

Chciałbym też podpytać czy na początek wystarczy podpiąć taki układzik sterujący jedynie napięciem:

https://allegro.pl/oferta/arduino-zasilacz-power-led-driver-lipo-xl4015-6859781881

i to bedzie bezpiecznie działać z zasilaczem 12V DC ?

Jeśli dobrze rozumiem ten typ diod świeci tylko 1 barwą, a sterownik Romka daje nam jedynie płynną regulację ściemniania/rozjaśniania/wyłączania/włącznia w czasie ?

Nie wiem czy się nada pewnie tak (mam dzisiaj jakieś słabe myślenie) na pewno potrzebujesz zasilacza stałoprądowego przykład 1 z brzegu https://allegro.pl/oferta/zasilacz-stalopradowy-led-driver-4-7x1w-300ma-230v-7454980232 (oczywiście zasilacz dobierasz do diody w przykładzie 300mA czyli do diód 1W)

Ja używam takiej konfiguracji:

1. zasilacz https://allegro.pl/oferta/nowy-hp-0957-2093-32v-2500ma-3pin-niebieska-7830164336?reco_id=b5742cd0-3074-11e9-99d2-000af7f64110&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020

2. płytka + drivery + lutowanie (troszkę drożej ale porządnie i na leniucha) https://aqma.pl/index.php?route=product/product&product_id=77
3. teraz sobie zakupiłem przy okazji takie gotowe płytki (na leniucha) pod power ledy https://aqma.pl/index.php?route=product/product&path=61&product_id=81
 

Edytowane przez aurban6
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
Nie wiem czy się nada pewnie tak (mam dzisiaj jakieś słabe myślenie) na pewno potrzebujesz zasilacza stałoprądowego przykład 1 z brzegu https://allegro.pl/oferta/zasilacz-stalopradowy-led-driver-4-7x1w-300ma-230v-7454980232 (oczywiście zasilacz dobierasz do diody w przykładzie 300mA czyli do diód 1W)
Ja używam takiej konfiguracji:
1. zasilacz https://allegro.pl/oferta/nowy-hp-0957-2093-32v-2500ma-3pin-niebieska-7830164336?reco_id=b5742cd0-3074-11e9-99d2-000af7f64110&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020
2. płytka + drivery + lutowanie (troszkę drożej ale porządnie i na leniucha) https://aqma.pl/index.php?route=product/product&product_id=77
3. teraz sobie zakupiłem przy okazji takie gotowe płytki (na leniucha) pod power ledy https://aqma.pl/index.php?route=product/product&path=61&product_id=81
 
Widzę Artur, że będzie grubo Ciekawy jestem efektu

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.