Skocz do zawartości

Jak wykorzystać dwa sterowniki od Romka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Wszystkich :)

Jako, że za niedługi czas trafi do mnie nowy sterownik od Romka LedDimmerPro V4 zastanawiam się nad wykorzystaniem w jakiś sposób starego sterownika. Do V4 chcę podłączyć same moduły LED GOQ Samsung 3 SMD 5050 RGB, tak  że na przedniej belce będe miał ich 32, a na tylnej 50. Pozostanie mi stary sterownik V3 z 5A zasilaczem. Macie może jakiś pomysł jak go wykorzystać w tym samym akwarium (840L)?

Edytowane przez iquitos68
Opublikowano (edytowane)

Trochę wniknąłem w temat. Wydaje mi się, że nawet jak będę miał 82 diody LED GOQ Samsung 3 SMD 5050 RGB to będę miał za mało lumenów, żeby rosły mi glony. Teraz w końcu zaczęły mi rosnąć krasnorosty i chciałbym je utrzymać. Będę potrzebował dopałki. Teraz oprócz tych RGB mam zamontowane także moduł LED GOQ Samsung 3 SMD 5730 zimny 11000k w ilości ok 20 szt.

Kombinuję, żeby wymienić te 11000k na jakieś diody o barwie światła słonecznego czylio 9000K. Ogarną bym oświetlenie dwoma sterownikami Romka :)Na Stronie PerfectMarket pojawiły się diody SamsungEcoLens - 9500K (kiedyś ich chyba nie było). Na papierze wydają się idealne. Barwa, lumeny, wodoszczelność, kąt świecenia, wszystko się zgadza. Miał może ktoś z nimi do czynienia ? Warto na nie wymienić stare 11000K?

Link do tych nich: https://www.perfektmarket.com.pl/modul-led-eco-lens-samsung-3-smd-2835-zimny--8000k

 

Edytowane przez iquitos68
Opublikowano
16 godzin temu, iquitos68 napisał:

Na stronie PerfectMarket pojawiły się diody SamsungEcoLens - 9500K (kiedyś ich chyba nie było). Na papierze wydają się idealne. Barwa, lumeny, wodoszczelność, kąt świecenia, wszystko się zgadza. Miał może ktoś z nimi do czynienia ? Warto na nie wymienić stare 11000K?

Link do tych nich: https://www.perfektmarket.com.pl/modul-led-eco-lens-samsung-3-smd-2835-zimny--8000k

Jeden kolega z forum posiada te moduły z Twojego linku u siebie w zbiorniku, ale nie pamiętam jego nicku. Może to przeczyta i się wypowie. 

Zerknij proszę też do mojego tematu "Oświetlenie po taniości 9000 K" 

Posiadam inne moduły ale stwierdzam, że są one dużo lepsze niż moduły o barwie 11000K. 

Moduły białe zimne 11000K posiadają lekką niebieską poświatę, a moduły 9000K tej barwy nie posiadają.

Robiłem tylko próby jak one świecą nad zbiornikiem i powiem szczerze że efekt jest dużo lepszy niż z modułami 11000K. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Falcowski napisał:

ledy 2835 to takie malusie badziewie, że szkoda na nie miejsca. Kupuj co najmniej 5050. Obecnie bardziej popularne 5650 bodaj lub coś koło tego.

wymiary tych 2835 to:

72 x 17 x 9.5

a tych 5050 to:

66 x 15 x 8.5

Czyli @FalcowskiTwoja uwaga chyba nie jest trafna.

Opublikowano
3 godziny temu, Falcowski napisał:

ledy 2835 to takie malusie badziewie, że szkoda na nie miejsca. Kupuj co najmniej 5050. Obecnie bardziej popularne 5650 bodaj lub coś koło tego.

A testowałeś te moduły w zbiorniku, że masz takie zdanie o nich? 

Opublikowano
1 godzinę temu, iquitos68 napisał:

wymiary tych 2835 to:

72 x 17 x 9.5

a tych 5050 to:

66 x 15 x 8.5

Czyli @FalcowskiTwoja uwaga chyba nie jest trafna.

tu raczej chodziło o samego chipa 2835 =2.8 x 3.5 vis 5050=5.0 x 5.0

Opublikowano

A że tak się spytam co ma wielkość chipa do efektywności świecenia?

Warto spojrzeć jak wypadają diody 2835 vs 5050 pod względem efektywności świecenia oraz zużycia prądu. 1 metr taśmy ledowej 60 diodowej z diodami 5050 ma 1000 lumenów i zużywa ponad 14 W a taka sama taśma tylko oparta na diodach 2835 zużywa tylko 12 watów i daje 1200 lumenów. Niby porównywalne ale lepiej mieć więcej lumenów i mniejszy zasilacz niż na odwrót.

Za to taśma 5630 zużywa już ponad 16 watów ale ma 2100 lumenów.

Dlatego też lepiej wziąć moduły 5630 lub 2835 a w ostateczności 5050.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.