Skocz do zawartości

Test pokarmów firmy Tropical


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do testów otrzymałem pokarm TROPICAL GEL FORMULA HERBIVORUS.

Pokarm przygotowałem według instrukcji jako tonący dodając nieco mniej wody niż zaleca producent. Cześć żelu rozsmarowalem na rurce PVC, resztę rozłożyłem do silikonowej foremki na lód I całość do lodówki do zastygnięcia. Z foremki większość pokarmu zamroziłem do późniejszego użytku.

Na pierwszy ogień poszła rurka PVC. Ryby szybko odkryły, że jest to pokarm i rzuciły się do skubania. Jednak pokarmu było stanowczo za dużo. Frajda z takiego sposobu karmienia była duża. Niestety dużo pokarmu się rozpuscilo i dość mocno zanieczyscilo wodę. Drugi minus to podanie jedzenia w jednym miejscu. Cześć ryb była mocno najedzona a część nie pojadła wcale.

Kolejne porcje pokarmu podawałem rozmrożone, kostki wieszałem na nitce. Sytuacja była podobna. Frajda sporo, woda mocno zanieczyszczona, ryby nierówno najedzone.

Podawałem również dzieląc kostki na mniejsze kawałki i wrzucając pokarm na dno po całym akwarium. Frajda mniejsza, woda zanieczyszczona jeszcze bardziej, ale za to każdemu się coś dostało. 

Generalnie pokarm mi się nie spodobał. 

Problem zanieczyszczenia wody jest duży. Dawkowanie ciężkie do wyczucia, zwłaszcza, że pokarm trzeba zamrozić przy dłuższym przechowywaniu, ponieważ jednorazowa porcja do przygotowania jest dość spora.

Zalety to dobry skład oraz qmożliwość przygotowania różnych form pokarmu. 

Jak dla mnie pokarm raczej nie do stosowania na co dzień ale jako forma urozmaicenia sposobu podania pokarmu (np. rozsmarowany na kamieniu) jak najbardziej.

 

 

  • Lubię to 4
Opublikowano

Do testów otrzymałem:

Tropical pro defence rozmiar M.

Pokarm uważam za pokarm z górnej półki. Rozmiar może być dla ryb od małej po dorosłą obsadę. Chętnie jest spożywany przez ryby. Pokarm warty uwagi i myślę, że gdy testowe opakowanie się skończy, zakupię go ponownie.

 

Tropical Soft line Africa Herbivore.

Pokarm również bardzo dobry chodź uważam, że mniej smaczny dla ryb niż pokarm opisywany powyżej. Chętnie zjadany, ale już nie tak "łapczywie".  Chipsy są rozmiaru nadającego się dla średniej i dorosłej mbuny.

Oba pokarmy nie brudzą wody.

Poniżej film z karmienia pokarmami testowymi.

P.S. Sorry, wyszło jakoś ciemno.

 

  • Lubię to 7
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Do testow dostalem pokarm Tropical Pro Defense w rozmiarze  S.

O tym pokarmie sporo już opisali koledzy egon44 i darkon (wyglad, granulacje itp.).

Stado 20 pyszczakow Metriaclima msobo magunga F1 od pana Dariusza G. podzielilem na dwa stada po 10 sztuk. Plywaja w dwoch zbiornikach o pojemnosci 250L.

Pierwsze stado karmilem standardowo Northfin Cichlid i platkami spirulina OSI.

Do jadlospisu drugiego stada  dodalem dodatkowo testowany pokarm Pro Defense.

O pokarmie moge napisac, ze nie brudzi wody, nie pecznieje po namoczeniu, msobiaki go lubia, dlatego szybko znika i nie opada na dno :)

Roznicy w odchodach nie zaobserwowalem w obu akwariach. Swiadczy to, ze Pro Defense jest dobrym pokarmem i moge go polecic do codziennego karmienia.

P.S.

Moze mi się wydaje, ale msobiaki, ktore karmilem Pro Defense wydaja się byc wieksze od msobiakow karmionych tylko Northfin i OSI.

 

 

 

Edytowane przez marcinbon
  • Lubię to 3
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 3.01.2019 o 10:03, yaro napisał:

Zebrany materiał zostanie wykorzystany do opisania testu w jednym zbiorowym artykule. Forma przedstawienia swoich spostrzeżeń jest dowolna, może być filmowa z opisem, fotograficzna lub tylko opisowa.

Jarku i jak się ma sprawa z zbiorowym artykułem na temat pokarmów Tropical?

Czy już wszystkie osoby napisały swoje spostrzeżenia odnośnie w.w. pokarmów?

Minęło troszkę czasu,dlatego pytam :) 

  • Lubię to 3
Opublikowano

wszyscy napisali, jednak przez moją operację i sanatorium sprawa się obsunęła.

Jak się ogarnę to do końca wakacji my ślę,że wysmaruję temat.

  • Lubię to 3
Opublikowano
1 godzinę temu, yaro napisał:

wszyscy napisali, jednak przez moją operację i sanatorium sprawa się obsunęła.

Jak się ogarnę to do końca wakacji my ślę,że wysmaruję temat.

Rozumiem Jarku,i dziękuję za odzew.

Życzę powrotu do zdrowia :) 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 1.08.2019 o 22:27, yaro napisał:

Jak się ogarnę to do końca wakacji my ślę,że wysmaruję temat.

Witam Jarku!

Wakacji minęły,a artykułu jak nie ma,to niema :) 

Można wiedzieć kiedy się ukaże? 

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.